2020-02-26, 23:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Så sa nog Hitler också.

Gjorde han? Har du lust att ge en källa på det? Du tror inte att Stalin sa så också?
Citera
2020-02-26, 23:12
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Det är omöjligt för er rasister och fascister att förstå humanism. Oerhört tragiskt! Precis som det är tragiskt med kriminella.
Så alla som skriver i tråden är rasister/fascister? Även fast det ändå råder lite olika åsikter här?
Vad baserar du det på isåfall?

Förklara humanism kort då om det har någon som helst anknytning till topic, förklara gärna vad det har med trådens ämne att göra också.

Sen kan du väl förklara och berättiga din egen existens på den här planeten, då jag har svårt att se vad vi har för användning av ryggradslösa förrädare i nuläget?
Citera
2020-02-26, 23:16
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Gjorde han? Har du lust att ge en källa på det? Du tror inte att Stalin sa så också?
Gjorde han säkert.
Citera
2020-02-26, 23:17
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
En sammanfattning från debatten med Lamotte

1. Lamotte ska visa respekt och fråga om han har tillåtelse att filma på allmän plats. Svarar ungdomarna nej så får han åka hem igen.

2. Lamotte ska ta ansvar för vad andra skriver på facebook.

3. Lamotte kostar mer pengar än vad 10 stycken arbetande invandrare gör, eftersom han inte kan hålla sig i skinnet och måste ha poliser närvarande vid livesändningen.

4. Lamotte ansvarar för den rasism som förekom på 90-talet i Trollhättan.

Sådär, nu har jag väl fått med alla tokerier som sas under debatten.

5. Det är vårt fel om blattarna vägrar integrera sig.

6. Svenskar som åker till sina arbeten och betalar invandringen, ska skinnas på ännu mer skatt för att betala för invandringen, enligt vänsterpartisten.

7. Vi kan inte fängsla de skyldiga, för det finns inte plats i fängelserna, tyckte vänsterpartisten (och det har hon ju förvisso rätt i) men sexualbrottsförövarna finns det plats att utöka straffen för tycker hon.

8. Ingen, absolut ingen, vågar ge sig in i gängbrottslighetens getingbon, men Lamotte vågar verkligen prata med alla människor, även gängkriminella, och för det ska han klandras och hånas.

9. Advokaten tyckte att vi skulle lämna de gängkriminella ifred. De tar ju illa upp när polisen är på dem. De mår inte bra av att bli visiterade.
Citera
2020-02-26, 23:17
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Så alla som skriver i tråden är rasister/fascister? Även fast det ändå råder lite olika åsikter här?
Vad baserar du det på isåfall?

Förklara humanism kort då om det har någon som helst anknytning till topic, förklara gärna vad det har med trådens ämne att göra också.

Sen kan du väl förklara och berättiga din egen existens på den här planeten, då jag har svårt att se vad vi har för användning av ryggradslösa förrädare i nuläget?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Humanism
Citera
2020-02-26, 23:29
Medlem
JustZlatans avatar
Nej. Mycket sämre än Opinion Live som redan var dåligt. Programmet förstörs av alla dessa unga efterblivna ortare som måste få ordet hela tiden. Unga är efterblivna och omogna. Tillåt endast vuxna i dessa program.
Citera
2020-02-26, 23:31
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Humanism
Totalt tappad är du, kan inte framföra ett enda ord själv. En riktig follower utan eget värde eller substans.

Men det var ganska exakt det jag förväntade mig.

Kul att du lever upp till de låga förväntningar jag hade. Grattis!

En typisk icke-debattör. Inget här att hämta, en lätt vindbris man kan ignorera helt enkelt, adjö. Kommer aldrig svara dig eller läsa dina inlägg igen.

Ontopic: Lamotte kanske inte gör det han gör på de bästa grunderna, men han är de facto en av få som faktiskt GÖR NÅGONTING.
Medans alla andra ska beskylla, skydda sig själva och underblåsa segregationen så gör han det politikerna borde gjort från början: pratat med folket. Gud vad svårt.
Istället censurerar man folket och hör och häpna, tappar röster på det!!!?
Näheeeee???
Lustigt hur kriminellas tyckande är viktigare än pensionärers liv.
Men när det narrativet inte längre är lika poppis i stugorna, ja vad händer då?
När alternativmedia tar mer och mer mark från gammelmedia måste vi beskattas mer och mer för "public services" artificiella andning.

Riktigt tragiskt att se pensionärer som är en av våra svagare grupper hamna i kläm pga. oduglig politik som man vägrar ta ansvar för.
Citera
2020-02-26, 23:35
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Totalt tappad är du, kan inte framföra ett enda ord själv. En riktig follower utan eget värde eller substans.

Men det var ganska exakt det jag förväntade mig.

Kul att du lever upp till de låga förväntningar jag hade. Grattis!

En typisk icke-debattör. Inget här att hämta, en lätt vindbris man kan ignorera helt enkelt, adjö. Kommer aldrig svara dig eller läsa dina inlägg igen.

Ontopic: Lamotte kanske inte gör det han gör på de bästa grunderna, men han är de facto en av få som faktiskt GÖR NÅGONTING.
Medans alla andra ska beskylla, skydda sig själva och underblåsa segregationen så gör han det politikerna borde gjort från början: pratat med folket. Gud vad svårt.
Istället censurerar man folket och hör och häpna, tappar röster på det!!!?
Näheeeee???
Lustigt hur kriminellas tyckande är viktigare än pensionärers liv.
Men när det narrativet inte längre är lika poppis i stugorna, ja vad händer då?
När alternativmedia tar mer och mer mark från gammelmedia måste vi beskattas mer och mer för "public services" artificiella andning.

Riktigt tragiskt att se pensionärer som är en av våra svagare grupper hamna i kläm pga. oduglig politik som man vägrar ta ansvar för.
Tror du inte svt har gjort andra reportage och debatter om alla möjliga ämnen. Idiot!
Citera
2020-02-26, 23:39
Bannlyst
Jag beundrar Lamotte för hans mod och styrka, men har han inte lite svårt för det retoriska och att uttrycka sig? Lite hetsig i sitt uttryck också på något sätt, eller är det bara jag...?

Varför går inte programmet varje vecka kan man undra. Nästa vecka samma tid är ju UG.
Citera
2020-02-26, 23:53
Medlem
Washemos avatar
En blandning av karaktärsmord och status quo med en nypa projicerad konsensus för att kontrollera det Svenska folket. Det har blivit värre stadigt i decennium på grund av den förda politiken och makten jobbar stenhårt på att kursen inte ska ändras. Vi går mot ett extremt polariserat Sverige. Regeringen har gjort avkall på våldsmonopolet i förorter för att undvika upplopp och politiskt obekväma situationer. Och det i kombination med att det (o)sociala skattefinansierade systemet jobbat på att skapa en extrem offerkultur bland många nysvenskar så har staten skapat en situation som kommer sluta i en krasch.
Dammen börjar bli full, och det räcker inte med att försöka hålla dammluckorna när det rinner över.
Citera
2020-02-26, 23:56
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Jag beundrar Lamotte för hans mod och styrka, men har han inte lite svårt för det retoriska och att uttrycka sig? Lite hetsig i sitt uttryck också på något sätt, eller är det bara jag...?

Varför går inte programmet varje vecka kan man undra. Nästa vecka samma tid är ju UG.
Dålig budget, liten redaktion och tight planering kanske.
Citera
2020-02-27, 00:18
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten

Jag tycker han ser lite jagad ut, och personligen tycker jag inte han behöver ta på sig mer för att få sig en pratstund med de gängkriminella.

Man får komma ihåg att de där knulla-din-mamma-ligisterna är känsliga människor, som vaktar utanför sitt Ica, och de mår jättedåligt av att polisen visiterar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in