2020-02-26, 21:30
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Då kan TP och Filter presentera sin teori utan att nämna det bästa dom har. Då kan de upplevas som kaxigare än man tycker materialet motiverar

Om de inte varit "kaxiga" hade inte boken sålt. Personligen tror jag inte det är svårare än så. Tyckte för övrigt att TP gav ett mer tveksamt intryck när han var med i veckans brott senast. Han vet inte mer än du och jag om utgången..
Citera
2020-02-26, 21:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nu trampar du dy. Menar du att granskningen av wtobservationer skulle ha lett till SE.

Nej jag menar att PU kan ha varit intresserade av både WT och SE 2015.

De verkar alltid ha jobbat på flera olika spår
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-02-26 kl. 21:33.
Citera
2020-02-26, 21:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det verkar inte så.

Så du vet att TP och Filter inte har yppandeförbud om en sak som fortfarande är hemlig?
Citera
2020-02-26, 21:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Om de inte varit "kaxiga" hade inte boken sålt. Personligen tror jag inte det är svårare än så. Tyckte för övrigt att TP gav ett mer tveksamt intryck när han var med i veckans brott senast.
Sannerligen. De senaste gångerna jag sett honom i TV har jag fått ett starkt intryck att han känner skam.
Citera
2020-02-26, 21:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Jag har för mig att hon i tingsrätten (för hon hörs väl där?) säger att det var en "vaktmästare från Skandia" som drar OP i benen.

I så fall kommer den informationen i ett sent skede när Anna Hage har kunnat ta del av Skandiamannens berättelse i både TV och tidningar.
Citera
2020-02-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja jag tror mordvapnet kan knytas till Christer Andersson.
Det vet man med 100% säkerhet att det inte är. Du är fantastisk på att plocka saker ur luften.
Citera
2020-02-26, 21:35
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så du vet att TP och Filter inte har yppandeförbud om en sak som fortfarande är hemlig?
Nej, jag kan inte veta. Men det är en absurd tanke.
Citera
2020-02-26, 21:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det vet man med 100% säkerhet att det inte är. Du är fantastisk på att plocka saker ur luften.

Det är du med. Du uttalar dig ständigt och jämnt med en tvärsäkerhet som är helt absurd.

Du. Har. Ingen. Insyn.
Citera
2020-02-26, 21:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det fetade är väl olagligt?

Varför skulle det vara det?
Citera
2020-02-26, 21:39
Medlem
Citat:
Det känns ganska uppenbart att SE varken varit eller är deras spår. Hur man kan tro att slarvigt uppkommer hörsägen skulle vara något man jobbar med efter skolboken som utredare är obegripligt. Men det är alltid omvänd logik som gäller. Om jag påstår något rakt ut i luften är det sant om du inte kan motbevisa det 100%. Det är folielogik. Motsatt gäller, hum hum och antydningar styrker inte caset ett dugg. Jag tror alla förstår att det skulle gå på en newyorksekund att brrätta om det långsökta vapenspåret givit något annat än bom.

Jag är inte så säker på det.
Vad vi vet och vad som onekligen har understrykits med dubbla streck av Petersson är att de återigen återgått till mordplatsen.Antalet personer såsom varandes möjlig GM är härvidlag ytterst begränsat.
Det torde därför vara logiskt att anta att de jobbat med SE spåret.
Visst kan utredningen utifrån mordplatsen hamnat i något helt annat till slut,men det finns det inga belägg för om man tar sin utgångspunkt i vad Petersson hitills har sagt.
Citera
2020-02-26, 21:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

100%? Förklara detta
Citera
2020-02-26, 21:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej, jag kan inte veta. Men det är en absurd tanke.

Varför är det absurt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in