2020-02-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man håller fotoknappen inne så tar den foton löpande. Typ 10-15 i sek. Testade nu.
Den finessen kände inte Stefan till. Fritt från minnet kom han upp i 27 bilder i minuten. Han har med andra ord frenetiskt tryckt på knappen drygt i 30 minuter.
Citera
2020-02-26, 21:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Du sa att det inte gick att jämföra detta med andra OSKYLDIGA kvinnor och jag har svårt att tolka detta på annat vis än att du anser att skulden ligger hos Lena. Men detta har vi diskuterat tidigare och jag avser inte att gå vidare i denna diskussion då det varken för tråden framåt eller verkar få dig att tänka till. Så behåll du din åsikt och fortsätt lägga skulden på Lena men vänligen sluta anklaga andra för att vara galna eller borde skämmas för att de inte delar din snedvidrna syn på skuldfrågan.

Vad är det du inte förstår i mitt inlägg? Lena är skyldig till att ha hotat och stalkat i sin relation med mördaren. De andra kvinnorna har inte gjort sig skyldiga till sådana brott i sina relationer med mördarna så de är oskyldiga.

Du kan inte jämföra båda kategorierna av kvinnor. Lena begick brott och de andra inte.
Lena provocerade sin mördare. De andra gjorde det inte. Man kan därför ALDRIG jämföra Lena med de andra kvinnorna. Det är skillnad på offer och offer. Det finns något som heter "pure victims". Lena var inget sådant.
Citera
2020-02-26, 21:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror nog att LW var insatt i det sedan länge.

Sedan länge?
Är du dum?
Hon var förlovad och skulle gitfta sig
med en annan i september? 2018.
Hon gjorde slut med honom när LW
mördades.
Citera
2020-02-26, 21:09
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var spiken i kistan!
Nu var HON på väg ut.
Han har framgångsrikt hållit henne på halster i många år och även om en del av honom ville ut så kunde inte han lämna henne ifred.

Att hon skulle bestämma att det var över, att hon kanske ville och kunde ta det steget, det föll nog inte honom på läppen. Att hon dessutom skulle resa bort och troligtvis dela rum med en annan man det gjorde honom nog rasande. För i detta kaos inom honom fanns såväl lust, hat, svartsjuka.
En psykopat lämnar man inte så lätt, det ska vara dom som bestämmer när det är slut.
SD har berättat för LW att HD bara "hon hänger på rummet".. (att hon är tråkig) ?
Så det stämmer in på det jag trott tidigare att SD blev en "match" för HD.. för att vara friskfläkt i hennes liv.
Citera
2020-02-26, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Alltså det är väldigt lätt hänt att göra detta av misstag om man har kameran på live och råkar hålla in knappen så blir det flera 100 bilder på en bråkdel av en second 😳 Hänt mig flera gånger, så slutar ha kameran på live. Kan ju inte säga om det varit av misstag eller en medveten handling av SD men är fullt möjligt att det skulle kunna vara av misstag.

Måhända.
Men NÄ, det vet vi båda två.
Inte en chans.
Där är ett starkt indicie.
Citera
2020-02-26, 21:13
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad är det du inte förstår i mitt inlägg? Lena är skyldig till att ha hotat och stalkat i sin relation med mördaren. De andra kvinnorna har intw gjort sig skyldiga till sådana brott i sina relationer med mördarna så de är oskyldiga.

Du kan inte jämföra båda kategorierna av kvinnor. Lena begick brott och de andra inte.
Lena provocerade sin mördare. De andra gjorde det inte. Man kan därför ALDRIG jämföra Lena med de andra kvinnorna. Det är skillnad på offer och offer. Det finns något som heter "pure victims". Lena var inget sådant.
Ok jag ska svar på detta sen hoppas jag vi kan släppa detta och fokusera på viktigare saker. Det jag inte förstår: vilka brott är det du menar Lena har begått?
Att provocera en person är mig veterligt vare sig ett brott eller ursäkt att begå ett brott. Ja det finns även något som kallas “victimblaming”.
Citera
2020-02-26, 21:14
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I LW's mammas förhör framgår väl att UW och den sk. extradottern var ett par? Kanske hade de planer på att gifta sig.

I så fall omfattades eventuellt LW - i egenskap av mor till UW's minderåriga barn - av hindersprövningen?

Nej, så fungerar det inte.

En ansökan om hindersprövning görs av de två som önskar ingå äktenskap. Sen utreder skattemyndigheten om något hinder föreligger.
Citera
2020-02-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Måhända.
Men NÄ, det vet vi båda två.
Inte en chans.
Där är ett starkt indicie.
Ja haha vore ju väldigt underligt att det skulle ske just på polishuset 😅
Citera
2020-02-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Sedan länge?
Är du dum?
Hon var förlovad och skulle gitfta sig
med en annan i september? 2018.
Hon gjorde slut med honom när LW
mördades.

Det räcker gott med feber. Se mitt svar till Rosamund. Jag insåg att jag var fel i tiden.
Citera
2020-02-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Den finessen kände inte Stefan till. Fritt från minnet kom han upp i 27 bilder i minuten. Han har med andra ord frenetiskt tryckt på knappen drygt i 30 minuter.
Kom att tänka på en sak. Han hade ju kontakt med Hanna och sa till henne att han "raderar löpande". Var det vid det här tillfället och vad det fotandet han syftade på. Attan att ha så dåligt minne ibland.
Citera
2020-02-26, 21:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har ju överhuvudtaget inte med målet att göra. Om nu inte UW dödade LW.

Att jag ens nämnde det beror på att jag funderar på om HDs skilsmässa från SD gjorde att LW började hoppas igen, och beställde hem en blankett. Eller så kanske hon funderade på att gifta om sig med Jimmy, nämnt det för SD och han blev vansinnig.

Givetvis så började hon hoppas igen.

Hon trodde ju att hon äntligen vunnit och att
det skulle bli hon och SD.

Istället så ville han bara ha tillbaka HD och sa
till LW att han inte ville ha henne även om han inte
fick tillbaka HD.
Citera
2020-02-26, 21:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Ok jag ska svar på detta sen hoppas jag vi kan släppa detta och fokusera på viktigare saker. Det jag inte förstår: vilka brott är det du menar Lena har begått?
Att provocera en person är mig veterligt vare sig ett brott eller ursäkt att begå ett brott. Ja det finns även något som kallas “victimblaming”.

Vad menar du vilka brott Lena begått? Att hota och stalka människor är brott. Därför jag inte förstår varför SD inte bara anmälde henne. Då hade hon anmält honom för dödshoten så kanske därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in