2020-02-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Reportern frågade någon läkare eller expert hur många gånger sjukvårdspersonalen har kontakt med henne/dag för man pratade om skyddskläder att det var engångsartiklar. Så ja, hon är på sjukhus fortfarande.
Ok tack
Citera
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Men var det inte någon tidigare i tråden som försökte göra gällande att Sverige inte rapporterar eventuellt friskförklarade till WHO med hänvisning till patientsekretessen?

Låter befängt, jag vet, men det är ju Sverige vi talar om.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Reportern frågade någon läkare eller expert hur många gånger sjukvårdspersonalen har kontakt med henne/dag för man pratade om skyddskläder att det var engångsartiklar. Så ja, hon är på sjukhus fortfarande.

Du hörde alltså detta i Europapodden?
Citera
2020-02-26, 20:33
Medlem
abcabcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du måste snarare räkna uppåt än neråt från de 8%:en döda med tanke på att Kina har mycket högre kapacitet än vi har i Sverige att hålla folk vid liv. Kolla de kritiska och allvarliga i Kina nu. De hade alla varit döda om inte de satt i respirator/ECMO. I Sverige har vi kapacitet till att hålla drygt 100 st på den behandlingen bara. Resten kommer alltså dö.

Dödlligheten blir då runt 20% om alla blir infekterade, alltså 2 miljoner kommer dö i Sverige ungefär, med våran "Goda beredskap".

De fantasi-siffror du försöker räkna med är inte bekräftade, men ska man dra in dessa så tillkommer alla de som dog i hemmen oxå, och brändes med dödsorsak "lunginflammation" en annan siffra som är betydligt högre än de som dog på lasarett. Redan i Början av månaden gick Krematorierna 24/7 och brännde tusentals lik om dagen med denna beteckning.
Du verkar lite väl uppjagad, tag några djupa andetag, blås upp bröstet, pusta ut.

Känns det bättre?

Skämt och sido, jag tror du oroar dig för mycket, ta det lungt.
Citera
Medlem
Kan man smitta personer innan man visar symtom eller inte? För att på presskonferensen så sa dom att han inte har smittat andra passagerare på vägen hem för att han insjuknade i Sverige. Men vad jag har hört så kan man smitta innan man visar symtom. Vad fan är det som gäller egentligen?
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Har du medicinsk utbildning från högskola eller universitet?

Varför går du fortfarande offtopic med helt irrelevanta frågor? Måste man också vara en kock för att veta om maten smakar bra? Måste man vara Einstein för att se att du är dum i huvudet?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
När uppstår panik i Sverige?

Vi är inte så mycket för panik här, trots att en man i Göteborg testats positivt. Han hade varit till Italien. Smittspårning har påbörjats, så vi kan vänta oss att fler kommer att testats positivt. Fallet finns redan bokfört hos Worldometer. Det första svenska fallet har ännu inte tillfrisknat.

Stoppa alla resor till och från Kina, Sydkorea och Italien, nu!
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dödligheten i Iran är 14%.

Kommer se likadant ut i Sverige. Vården kommer med säkerhet att kollapsa och många kommer att dö på grund av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Så jävla märkligt! De behöver ju inte säga vad hon heter. Vore Dock trevligt om de kunde säga något av allmänintresse
Kvinnan har ju uttryckligen sagt att hon inte vill att någon info angående henne ska lämnas ut. Hur svårt ska det vara att förstå.
Citera
2020-02-26, 20:34
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Sa dem något om hon satt i ECMO eller Respirator?
Jag hörde nåt om det jag började lyssna precis när dom pratade om skyddsutrustning. Då sa dem indirekt att hon var kvar på sjukhus. Reportern undrade om skyddskläder för dessa måste bytas efter varje kontakt med patienten. Flera patientbesök betyder alltså flera ombyten och det finns inte så mkt. Bl.a. har p1 pratat tidigare idag om inhemsk produktion av masker etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Kommer se likadant ut i Sverige. Vården kommer med säkerhet att kollapsa och många kommer att dö på grund av det.
I Vietnam är dödligheten 0% lär bli samma i Sverige.
Citera
Medlem
Jag tror det enda man kan göra är att faktiskt ställa sig in på att bli sjuk i Corona. En stor del av folket kommer nog åka på det. Det är nog bara att tugga i sig. Jag har själv i förra veckan varit i dessa regioner i alperna och åkt på en förkylning vid hemresan. Liksom säkert tusentals andra sportlovsfirande just nu. Och då har stockholmarna inte ens haft sportlov än. Inom några dagar veckor kommer vi troligen ha hundratals förkylda personer. Men det är ju inte så att man söker vård för en förkylning liksom.

Sjukdomen verkar ju ändå vara lindrigt för de flesta som en förkylning säger de.
Synd bara om dem som är äldre, sjuka osv. Då hade jag nog isolerat mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in