Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Tyvärr drar såna här trådar till sig kvinnor med mycket dåliga erfarenheter av män vilket resulterar i att dom identifierar sig så hårt med BO att motivet blir störande eftersom att visa sin avsky på onda männen är det väsentliga .
Dessa genus-kvinnor kapar krimtrådar, lierar sig med och exploaterar anhörigas sorg och hetsar upp anhöriga i avsikt att saluföra sin könsproblematik. Inte vackert.
Det är till förtret för oss "äkta" krimnördar då fallet blir sekundärt och upprättelsen för kvinnor primärt.
Om du ger mig en örfil och jag flera ggr högt och tydligt säger att jag slår ihjäl dig om du gör det igen och du ändå ger mig en örfil är anledningen att jag slår ihjäl dig att du provocerade mig.
Att i en ABOK-tråd om att jag slagit ihjäl dig inte diskutera dina örfilar blir absurt och tillskrivs mina första rader.
Att nonchalera anledningen till att LW mördades och "bara" fokusera på att döma gärningsmannen innebär att lärdomen om vad som orsakade Lena Wesströms tragiska död slängs bort som vore den av noll och intet värde.
Tyvärr drar såna här trådar till sig sådana som du med mycket dåliga erfarenhetet av kvinnor vilket resulterar i att de identifierar sig så hårt med MGM att själva mordet blir en sidofråga eftersom att visa sin avsky mot BO är det enda väsentliga.
Dessa troll kapar krimtrådar (i ditt fall just denna specifikt) och lierar sig med andra likasinnade och exploaterar anhörigas sorg och hetsar upp varandra i avsikt att saluföra sin egen könsproblematik. Inte vackert.
Detta är till förtret för oss som vill fokusera på själva mordet då fallet blir sekundärt och upprättelsen för våldsamma män primärt.
Om du ger mig en örfil och jag flera ggr säger åt dig högt och tydligt att jag slår ihjäl dig om du gör det igen så ger det mig fortfarande inte rätten att slå ihjäl dig. Däremot är det förståeligt om jag ger dig en örfil tillbaks för att du provocerade mig.
Att i en ABOKtråd om ett mord börja prata om örfilar blir absurt och tillskrivs specifikt dig som postare.
Att nonchalera ”anledningen” till att LW mörades och ”bara” fokusera på att döma MGM innebär att lärdomen ligger i att finna svaret hos mördaren och inte hos offret och att lärdomen av vad som orsakade Lenas tragiska död slängs bort och som vore den av noll och intet värde.