2020-02-25, 20:32
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
'
Jaha? Det är ju bra att du är glad att du känner att du är på rätt spår vad gäller de här för fallet viktiga fyra bilder har fått sin förklaring. Nu är vi snart hemma ska du se.

Vad gäller SÄPO så har jag funderat över det under natten. De har ju följt spår efter detta, i stället för de fyra viktiga bilderna som du gjort, och antingen hittat något eller inte. De pengarna som överfördes till Akilov från Richard Damm eller systern måste ha fått dem att fundera över vilka mer som kan vara inblandade. Allt annat vore konstigt men det är ju mycket som är konstigt i den här frågan

Pengarna som betalats till Akilov kanske var vad de hoppades en ingång i något större.

Klart de är en ingång.
Liksom alla iakttagelser kring svartbyggena. Vilka som rört sig där och vad de har för ärende.
Mycket material som bytt plats och ägare även om Dammen tagit tjänstledigt och kaklat upp alla badrum på sin fritid.
Gutarna måste ha reagerat på svartbyggena.
Senast redigerad av FruStormufti 2020-02-25 kl. 20:40. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Klart de är en ingång.
Liksom alla iakttagelser kring svartbyggena. Vilka som rört sig där och vad de har för ärende.
Mycket material som bytt plats och ägare även om Dammen tagit tjänstledigt och kaklat upp alla badrum på sin fritid.
Gutarna måste ha reagerat på svartbyggena.

Gutarna har säkert i stort full koll på detta numera. Det är en liten ö och folk pratar. Damm kan inte ha byggt allt själv. Tror nog att Nujen kan känna sig osäker även om det gått väldigt bra för dem hittills i förhållande till vad de förmodligen sysslat med och kanske gör än i denna dag.
Citera
2020-02-26, 17:16
Medlem
FruStormuftis avatar
Deras AB Othem, någon som har koll på det? https://www.allabolag.se/5590297965/othem-omsorg-ab
Verkar gå trögt resultatmässigt vilket inte är deras stil.
Citera
2020-02-26, 17:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Deras AB Othem, någon som har koll på det? https://www.allabolag.se/5590297965/othem-omsorg-ab
Verkar gå trögt resultatmässigt vilket inte är deras stil.
Vilket beror på att luften gick ur flyktingmottagnings-industrin.
Citera
2020-02-26, 17:31
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket beror på att luften gick ur flyktingmottagnings-industrin.

Det skulle kunna vara en förklaring, beroende på hur långt tillbaka man går. Jag kollade inget

de är tre bolagsmän och bara Dammen lever vidare. var de andra målvakter. vad gjorde de innan och efter. vad vet jag, bara undrar
https://www.allabolag.se/5590297965/befattningar
Senast redigerad av FruStormufti 2020-02-26 kl. 17:51. Anledning: fel många
Citera
2020-02-26, 18:07
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Det skulle kunna vara en förklaring, beroende på hur långt tillbaka man går. Jag kollade inget

de är tre bolagsmän och bara Dammen lever vidare. var de andra målvakter. vad gjorde de innan och efter. vad vet jag, bara undrar
https://www.allabolag.se/5590297965/befattningar

Det framgår med all tydlighet att de två övriga styrelsemedlemmarna driver ett eget företag, Amez Socialatjänster AB i Saltsjöbaden. Med c/o-postadress.

Det är ingen vild gissning att tanken var att Othem Omsorg AB skulle drifta HVB-hemmet Villa Zetterling". Men nu blev det inte så.

Othem är för övrigt en liten ort strax nordost om Tingstäde.
Citera
2020-02-26, 18:58
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Det framgår med all tydlighet att de två övriga styrelsemedlemmarna driver ett eget företag, Amez Socialatjänster AB i Saltsjöbaden. Med c/o-postadress.

Det är ingen vild gissning att tanken var att Othem Omsorg AB skulle drifta HVB-hemmet Villa Zetterling". Men nu blev det inte så.

Othem är för övrigt en liten ort strax nordost om Tingstäde.

jag vet inte hur man tvättar pengar. nu ljög jag dock. många bolag känns som en enkel lösning.
Citera
2020-02-26, 19:26
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
jag vet inte hur man tvättar pengar. nu ljög jag dock. många bolag känns som en enkel lösning.

En relativt fullödig presentation av Nujen-klanens bolagskonglomerat återfinnes här:

(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)
Citera
2020-02-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Men det verkligt allvarliga brott som medlemmarna i familjen Nujen har begått är just finansiering av terrorism. Terroristlagarna i Europa har efter alla islamistiska terrordåd närmast fått karaktär av undantagslagar, vilket inte minst Amnesty har varit snabba att påpeka.
Enda sättet att ta reda på detta är ju att polisen genomför en finansiell utredning av hans penningtransaktioner åren före terrorbrottet på Drottninggatan. På köpet skulle man då också få information om alla överföringar av pengar från Özz Nujens och hans företags bankkonton till asyladvokaten Debbies och målvakten Rickard Damms gemensamma konto för betalning av alla svartjobbare de anlitat på Gotland. Men det är som sagt bara något polisen får på köpet - det är inte huvudsaken.

Jag kan inte tycka att det allvarligaste är svartutbetalningen till Akilov om det inte är så att han visste att ett terrorbrott skulle komma att ske. Det allvarligaste är om det handlar om skattebrott där enorma summor undanhållits. Ekonomiska brott har höga straff och jag antar att det är det de är mest rädda för. Svartbyggena inte så mycket.
Citera
2020-02-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Jag kan inte tycka att det allvarligaste är svartutbetalningen till Akilov om det inte är så att han visste att ett terrorbrott skulle komma att ske. Det allvarligaste är om det handlar om skattebrott där enorma summor undanhållits. Ekonomiska brott har höga straff och jag antar att det är det de är mest rädda för. Svartbyggena inte så mycket.

Hela klanens Nujens agerande i samband fastighetsaffärerna på Gotland är en örfil i ansiktet på svenskarna. Verkar inte finnas mycket som gjorts på lagligt sätt.

Men det värsta är det svenska etablissemangets försök att täcka över Nujens aktiviteter. Alltifrån Bonniers grepp att ge Özz en plattform, till ÖBs dåliga omdöme att låta sig fotograferas med Özz och Advokatsamfundets tilltro till uppenbara lögner. Där har t.ex. Anne Ramberg en del att förklara.
Citera
2020-02-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Hela klanens Nujens agerande i samband fastighetsaffärerna på Gotland är en örfil i ansiktet på svenskarna. Verkar inte finnas mycket som gjorts på lagligt sätt.

Men det värsta är det svenska etablissemangets försök att täcka över Nujens aktiviteter. Alltifrån Bonniers grepp att ge Özz en plattform, till ÖBs dåliga omdöme att låta sig fotograferas med Özz och Advokatsamfundets tilltro till uppenbara lögner. Där har t.ex. Anne Ramberg en del att förklara.

Apropos ÖBs dåliga omdöme. Kan ôzz ikke sælge Villa Zetterling tilbage til militæret?
Citera
2020-02-29, 16:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
En relativt fullödig presentation av Nujen-klanens bolagskonglomerat återfinnes här:

(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

Jag tänkte lite mer än bara dit.
Mata in svarta SEK i en ända och ut kommer vita från annat håll.
Om man har några svarta kvar efter att ha betalat alla hantverkare som jobbat på fastigheterna.
De kan ha betalat cash för alla feta ROT- renoveringar. Men det finns fler sätt, via polarns bolag och FAKTUROR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in