2020-02-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Borde man inte gå ner på en serve även i tennis?
Färre ess, mer spel och fler break

Nej verkligen inte. Skulle bli extremt feg tråktennis då tror jag.

Och dessutom så skulle de gynna servespeciallisterna ännu mer, eftersom de har bättre förstaservar. Skulle gynna en spelare som Isner otroligt mycket, som även har bra procent.
Citera
2020-02-22, 16:54
Medlem
Blir tydligen fler challengers för Leo Borg. Har fått WC till Pau nästa vecka.
Citera
2020-02-22, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael behöver knappast hänga läpp över att torska mot Tsitsipas som spelade stadigt, men idag var han inte särskilt bra och missade mer med backhand än han brukar. Känns som han kanske blir lite nervös när han spelar inför mycket folk ännu.

Är anmäld till Dubai nästa vecka, om inget dramatiskt händer kommer han behöva kvala där. I Indian Wells och Miami är han däremot redan inne i huvudlottningen. Kanske borde han ta sig över Atlanten och förbereda sig för det på bästa sätt istället för Dubai. Var inte igår en svensk gick direkt in i Masters-turneringar på egen ranking.

Han torskade mot ryssen Donskoy i kvalet dock, synd, eller fick bryta vid 3-3 i andra set.
Tycker han borde gå ner på Challenger ett tag framöver, kanske vinna några turneringar där. Som det är nu samlar han bara ca 20 poäng i veckan på ATP nivå. Förvisso är det mer pengar om han klarar första rundan i ATP men poäng och ranking borde vara viktigare nu.
Om 1-2 år kanske han är mer redo för ATP, även om det finns unga spelare som också klarar sig bra på ATP nivå numera.
Citera
2020-02-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Han torskade mot ryssen Donskoy i kvalet dock, synd, eller fick bryta vid 3-3 i andra set.
Tycker han borde gå ner på Challenger ett tag framöver, kanske vinna några turneringar där. Som det är nu samlar han bara ca 20 poäng i veckan på ATP nivå. Förvisso är det mer pengar om han klarar första rundan i ATP men poäng och ranking borde vara viktigare nu.
Om 1-2 år kanske han är mer redo för ATP, även om det finns unga spelare som också klarar sig bra på ATP nivå numera.

Håller med. Han är i en övergångsfas nu och han behöver kombinera båda.
Citera
2020-02-25, 16:03
Medlem
Snart bara två timmar kvar till Borg-Gulbis (låter ju helt osannolikt)
Citera
2020-02-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Snart bara två timmar kvar till Borg-Gulbis (låter ju helt osannolikt)

Det hade jag helt missat. Tack för påminnelsen, det ska bli intressant att se.
Citera
2020-02-25, 18:31
Medlem
Verkar inte vara något allvarligt med Mikael då han är med i DC-laget till nästa veckas match mot Chile. Enligt ATP drog han sig ur i Dubai med en fotskada.

Just nu är han uppe som 67:a på rankingen. Allt som allt behöver han dock vinna lite mer än bara förstaomgångar för att bibehålla sin ranking, då han är 94:a på racet. Men jag respekterar att han inte åkte till Sydamerika för dom här svaga grusturneringarna utan kör hardcourt över Masters. Det är några månader tills han behöver oroa sig, och han kan säkert göra bra resultat i någar mindre grusturneringar under våren och sådär.

Även Elias är spelklar till DC.
Citera
2020-02-26, 13:42
Medlem
Citat:
Verkar inte vara något allvarligt med Mikael då han är med i DC-laget till nästa veckas match mot Chile. Enligt ATP drog han sig ur i Dubai med en fotskada.

Just nu är han uppe som 67:a på rankingen. Allt som allt behöver han dock vinna lite mer än bara förstaomgångar för att bibehålla sin ranking, då han är 94:a på racet. Men jag respekterar att han inte åkte till Sydamerika för dom här svaga grusturneringarna utan kör hardcourt över Masters. Det är några månader tills han behöver oroa sig, och han kan säkert göra bra resultat i någar mindre grusturneringar under våren och sådär.

Även Elias är spelklar till DC.

Det viktigaste är att Chiles bästa spelare är avstängd för doping. Sverige har en bra chans nu, gäller att man tar den. Man kommer inte få någon bättre chans än detta att ta sig till slutspelet.
Citera
2020-02-26, 15:01
Medlem
Maria Sharapova lägger äntligen av. Riktigt goda nyeheter. Skrikhoran åstadkom absolut ingenting, absolut noll utan doping. Äntligen lägger hon av som den förloraren hon är
Citera
2020-02-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det viktigaste är att Chiles bästa spelare är avstängd för doping. Sverige har en bra chans nu, gäller att man tar den. Man kommer inte få någon bättre chans än detta att ta sig till slutspelet.

Oavsett vem man tycker är bäst av Garin och Jarry så börjar dom ändå med 2-0 för det är klasskillnad mellan Garin och våra spelare. Det ska vara då att Mikael trivs bättre på underlaget än honom och skräller, inte omöjligt men då ska han göra sin hittills bästa match. Deras tvåa Tabilo kvalade in i AO och vann en match, så är hetare än Elias och även högre rankad. Antar att Chile är storfavorit i två singlar och liten favorit i en singel, Sverige storfavorit i en singel och liten favorit i dubbeln. Dubbeln blir ett måste och sen hänger det på Elias status.
Senast redigerad av frankkk 2020-02-26 kl. 15:15.
Citera
2020-02-26, 15:15
Medlem
Citat:
Oavsett vem man tycker är bäst av Garin och Jarry så börjar dom ändå med 2-0 för det är klasskillnad mellan Garin och våra spelare. Deras tvåa Tabilo kvalade in i AO och vann en match, så är hetare än Elias och även högre rankad. Antar att Chile är storfavorit i två singlar och liten favorit i en singel, Sverige storfavorit i en singel och liten favorit i dubbeln. Dubbeln blir ett måste och sen hänger det på Elias status.

Klasskillnad på Garin och Micke? Tror jag knappast. Känns som att du överdriver ganska rejält nu. Men jag ska vara ärlig att jag glömde bort honom. Men någon klasskillnad är det inte.
Citera
2020-02-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Klasskillnad på Garin och Micke? Tror jag knappast. Känns som att du överdriver ganska rejält nu. Men jag ska vara ärlig att jag glömde bort honom. Men någon klasskillnad är det inte.

? Garin är rankad 18 i världen och vunnit två senaste ATP-turrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in