2020-02-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
SD njöt såklart av uppmärksamheten. Hans egoboost. Annars hade han ju avslutat.

Ja eller anmält LW för stalking.
Varför gjorde han inte det?
Citera
2020-02-26, 13:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang blod man hittat som kommer från Lena (i SDs hus):

F 1 : Stefan har i förhör sagt att dem har haft sex tre gånger i veckan så sent som sista
månaderna innan hon dör. ..
H:Mm.
F I: Det har pågått hela tiden, hon blöder inte Hanna.
H: Nehej.
F I: Hon blöder inte, varför skulle hon säga till dig att hon blöder när hon inte gör det?
H: Inte vet jag.
Fl : Är den informationen, kommer den från Lena?
H: Ja den kommer från Lena.
FI: Och det är du helt säker på?
H: Ja.
F I: Mm, för om det inte är så och om det här är information du har fått på något annat sätt, då
måste du berätta det nu.
H: Jag vet.

Varför har HD sagt att blodet man hittat är för att Lena blöder när de har sex?
Mycket snack om blod, men lite oklart vilket blod NFC egentligen kunde påvisa. Någon som kan reda ut det?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det är så jäkla sjukt!!
Om HD visste att de hade sex flera ggr i veckan i deras hus så skulle väl en normal människa slängt ut karln?
Vad är det för fel på henne?
Hon var otroligt följsam. Han dikterade henne. Fullständigt. Jag tror hon var kuvad av honom, efter åratal av små utbrott av honom. Jag hoppas verkligen hon får tillbaka sin integritet och självförtroende nu när han sitter inne. Och förhoppningsvis fortsätter sitta inne. Länge.

Man jag har mina dubier alltså. Det är fem personer som skall döma honom. Hur eniga kommer de vara? Blir det slagsida? Fan!
Citera
2020-02-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
DNA från 4 personer? Det har jag missat.
Bara SD:s DNA specificeras väl? Det kan också vara så att övriga DNA är tillhörande anhöriga så de nämns inte i detalj?

Har ej koll (på något) på hur dna:t specificerats, men det kan ju ev vara ”så enkelt” som att det kommer från familjen.
Eller så finns här en möjlighet för Backman att hävda/argumentera för annan GM?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fanns sperma på kjolen från SD. Jag tror att den inte var nytvättad, och att han "spillt" på kjolen i upphetsningen vid tidigare tillfälle. De hade ju ofta sex. Och han gillade när hon var naken under.

Ja, det är en trolig förklaring ang spåren från SD på kjolen.

Här ett inlägg från PN ang spår på kjolen:
Vet att jag läst i nåt protokoll om detta men minns ej riktigt var.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
DNA på kjolen mest hennes egen. Resten från FYRA olika personer varav inget från HD.
Citera
2020-02-26, 13:08
Medlem
Citat:
Enkelt. Han ville ha henne kvar. Han njöt av stalkingen. Han njöt av att någon ville ha honom så mycket att personen mådde skit av det.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag minns en chatt jag läste mellan SD och LW där SD plågar LW genom att berätta att han köpt ett likadant halssmycke till HD som han hade köpt till LW, men då i silver. (något sådant)

Jag känner mig mycket tveksam till sanningshalten i detta, då de umgicks i samma kretsar och andra skulle kunna upptäcka det. Även de själva.

Man märker hur SD njuter av att se LW plågas, hur han förlänger det hela. Sadistiskt skulle jag beskriva det.

Ja, han hoppades väl på att hon skulle lämna honom ifred efter alla plågerier. Men inte ens den metoden fungerade på Lena.
Citera
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om SD till JG har gett uttryck för tankar på att döda någon så kan det ju i och för sig vara intressant. Åtminstone om det skall ha skett i modern tid, och särskilt om det på något sätt kan kopplas till LW. Samma med skrämmande raseriutbrott, JG gjorde i så fall antagligen en egen bedömning av om det här kunde vara av relevans för utredningen. Att bara rabbla upp negativa saker om SD skulle ju annars tvärtom kunna skada utredningen, eftersom uppgifter från utredningen läcker till media och därigenom bara ökar intensiteten i drevet (tunnelseende). Som jag tolkar JG så vill han väl i första hand att brottet skall klaras upp, och jag tror inte att han medvetet skulle "skydda" SD som du är inne på.

Kom det fram sedan exakt vad det handlade om för uppgifter, så att man kan få göra en egen bedömning här?

Intressant synvinkel från din sida. Det är alltså upp till varje vittne att bedöma vad som kan vara relvant för utredningen, inte utredarens.

Att dessutom, som du påstår att JG gärna vill att mordet klaras upp, inte nämna att ens vän som är misstänkt för mord velat döda någon, nej hur skulle det vara relevant i sammanhanget.
Att Lena slogs ihjäl i besinningslöst raseri, och att då den misstänkte uppvisat ett sådant raseri, nej det är ju heller inte relevant.

Det enda relevanta här är väl egentligen, hur kan du få vistas ute, bland normala människor?
Citera
2020-02-26, 13:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men de läser här?

Med tanke på hur mycket (?) två personer har undanhållit och ljugit, så skulle det inte förvåna mig.

Jag kan dock se att en person i denna härva är sjukt manipulerande och vet exakt hur han ska kontrollera människor.

JG verkar ha mycket känslor, skuld och vill gärna vara en mycket lojal vän. Hans "svagheter".
HD verkar knepig att få grepp om, jag kan inte se hennes ingångspunkter lika tydligt.

För mig är det overkligt att människor är beredda att ljuga, undanhålla och försöka att plantera falska uppgifter om de inte antingen är involverade i brottet eller hårt styrda, hjärntvättade och manipulerande efter åratal av SD.

Jag väljer att tro på det senare (för min världsbild ska kunna bli begriplig).
Jag tror att de läser här.

Då och nu.

Jag och HD:
Gör det rätta!

Berätta sanningen!
Ni ska inte skydda en hemsk mördare som kan komma ut och förstöra andra människors liv!
Era liv också!
Citera
2020-02-26, 13:12
Medlem
Philomenas avatar
I vittnesförhör med redan nämnda LW-väninnan KJ så ska LW flera gånger ha sagt att det är konstigt och inte känns bra att HD väljer att flytta så hon i princip ser in på LWs baksida.

Och ja, det finns som ofta påpekat flera märkligheter runt HDs ageranden. Jag liksom andra har funderat om detta inte tyder på ett slags kontrollbehov och stalkingbeteende även från HDs sida och att det är ett tecken på att HD inte alls släppt SD för Sillen.

Är benägen att hålla med Spanaren här ovan om att paret D kan ha tagit livet av LW tillsammans. Allt är liksom sjukt i det här fallet.
Citera
2020-02-26, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Helt klart får man intrycket av att han haft förmågan att sadistiskt spela ut och trigga de två kvinnorna mot varandra.

Ja, det känns mer logiskt att HD skulle vilja riva örhänget av LW än att SD gjort det.

Har missat det där att någon rivit av LW örhänget?

Eller vänta nu, du menar att det ena örhänget hittades bredvid kroppen, medan det andra satt kvar i örat!
Citera
2020-02-26, 13:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det var väl tvärt om? Silver till HD och guld till LW.

Ja, det var så jag menade. Skrev otydligt ser jag.
Citera
2020-02-26, 13:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

För då hade LW gjort motanmälan för bl.a. dödshot. SD utförde hotet mot henne och Ar*n skriftligt.
Innan det hotet att anmäla honom, så hotade hon med att avslöja affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in