2020-02-26, 12:53
Medlem
Rosamunds avatar
https://www.na.se/artikel/rattsexperten-om-hjarstamordet-indiciemal-alltid-pataglig-uppforsbacke-for-aklagaren

Citat:
Mordet har i media beskrivits som ett indiciemål. Detta bland annat eftersom det saknas vittnen till själva mordet och det finns inte heller något mordvapen.

Citat:
Det är givetvis lätt för den som är anklagad att invända mot ett åtal som bygger på indicier. Det handlar om att ifrågasätta trovärdigheten i och relevansen av de indicier som åklagaren lägger till grund för åtalet. I teorin räcker det egentligen om en länk brister.
Citat:
Det krävs som sagt att åklagaren verkligen övertygar domstolen om att alla länkar i kedjan hänger ihop. Och det är svårt eftersom det handlar om hur domstolen bedömer den bevisning som läggs fram vid en huvudförhandling. Ska man ändå säga något allmänt är det i sådana här fall alltid en påtaglig uppförsbacke för åklagaren.
Citera
2020-02-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Rätta mig om jag minns fel, men har inte någon anhörig vittnat att SD gett LW och SD likadana smycken? Jag kan inte släppa det sönderrivna örhänget och hur t ex A*on vittnar om att mamma på slutet bar en halskedja hon mer brukade ha för fem-sex år sedan.

Samtliga familjemedlemmar vittnar olika om vilka halskedjor LW bar ofta eller sällan, vilket är lite märkligt men i sammanhanget nämner UW att smycken bar ett symbolvärde för LW. Hon bar t ex smycken hon fått då hon vigdes till pastor, geocachingsmycken osv.

Flera anhöriga, nästan alla faktiskt, vittnar även om att LW mot slutet verkade mycket mer glad än tidigare. Som att hon väntade på något bra. En sammanslagen tolkning är att LW började bära gamla smycken med stort symbolvärde och var "oförklarligt glad" sista tiden för att antingen SD gett henne dessa smycken långt bak i deras historia innan den blev otäck och nu vaggat in henne i att de iom hans skilsmässa äntligen skulle bli ett par, eller att hon tvärtom hade på allvar börjat göra sig fri och att smyckena påminde om tiden innan SD.

En annan tanke om smycken, ifall det stämmer att SD gav något exemplar till både HD och LW, är att den person som mest troligt haft motiv att i vredesmod och hat kunnat slita sönder LWs öra för att sabba hennes örhänge vore HD. Så som HD betett sig i förhör och tråd då har jag svårt att se henne som oskyldig. Det starka våldet kan ju även tyda på en GM med motiv som HD snarare än SD. Men om de hjälpts åt, hur sjutton ska det gå med rättegången?

Sd köpte guldsmycke till LW och silversmycke till HD när han var på resande fot.
Så förnedrande för HD.
Jag tänker det avrivna guldörhänget på LW på fyndplats, det skulle kunna vara HD i sin ilska som försökte dra av det.
Senast redigerad av Medimera 2020-02-26 kl. 12:58.
Citera
2020-02-26, 12:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det här JÄRNGÄNGET, Stefans entourage har all anledning att skåda djupt ner i sina själar och fråga sig själv hur de kunde gå så vilse, deras moraliska kompasser helt satt ur funktion.

Här är en liten uppdaterad lista på medlemmarna i detta glada ”sällskap” :
⬇️

(Uppdaterad lista per dagens datum)
Citera
2020-02-26, 12:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En God Tanke? EGT?
Energizer666?

Ja, vilka tankar har de nu?
Ja den som fått sitta som en liten fluga på väggen och lyssna på deras urskuldanden och bortförklaringar efter allt skitsnack de spred i tråden. Försvarsmekanismerna jobbar nog för högtryck hos hela JÄRNGÄNGET.....
Citera
2020-02-26, 12:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Forts NA,
läs nerifrån och upp (min fetning):

"– Det är troligt att förövaren vänt på kroppen för att gå igenom fickorna i kläderna efter mordet, säger Åsa Hiding.

för 7 minuter sedan

Åklagaren påstår att Lena lämnat sin bostad frivilligt och att hon sedan gått till brottsplatsen.
– Det finns inga tecken på att hon tvingats dit med våld, säger Åsa Hiding.

för 8 minuter sedan

Här är en av bilderna som åklagaren precis visade. I den röda cirkeln hittades Lena.

för 12 minuter sedan
Nu berättar åklagaren hur kroppen var placerad när den hittades. Det ska ha funnits tecken på strid på platsen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-en-sexuell-karleksrelation-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-inifran-tingssalen

Så jäkla iskallt!

Nu får inte vittnen var med på rättegången och lyssna, detta för att de inte ska påverkas.
Men på sätt och vis önska man att HD och JG (om de inte redan har konfronterats med detta?) får höra om den otroliga kyla som mördaren visar på.
Men de läser här?
Citera
2020-02-26, 12:59
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Mycket möjligt du har rätt om LW och biopolaritet.

Ett faktum är i alla fall att HD går på ”Quetiapin”, och har även gått på starkare i samband med kraschen 2011 enligt henne själv, vilket framkommer i förhören.

Atypiskt antipsykotika som Quetiapin ges bla som bipolär underhållsbehandling. Dvs för att motverka biopolära depressioner.

Vilken soppa om både LW och HD led/lider av bipolaritet och SD är en psykopat och narcissist. Förklarar delvis all hänsynslöshet, gränslöshet, att ingen var i stånd att ta ett ansvarsfullt kliv tillbaka ut ur hjulet som snurrade, GM(s) övertro på förmågan att komma undan mordet (trots begånget vid ett plank mitt i villaområde nära BOs hem).

LW själv nämnde i en chatt att hon trodde att de var sjuka alla tre vilket hon kanske hade rätt i?
Citera
2020-02-26, 13:00
Medlem
Ang blod man hittat som kommer från Lena (i SDs hus):

F 1 : Stefan har i förhör sagt att dem har haft sex tre gånger i veckan så sent som sista
månaderna innan hon dör. ..
H:Mm.
F I: Det har pågått hela tiden, hon blöder inte Hanna.
H: Nehej.
F I: Hon blöder inte, varför skulle hon säga till dig att hon blöder när hon inte gör det?
H: Inte vet jag.
Fl : Är den informationen, kommer den från Lena?
H: Ja den kommer från Lena.
FI: Och det är du helt säker på?
H: Ja.
F I: Mm, för om det inte är så och om det här är information du har fått på något annat sätt, då
måste du berätta det nu.
H: Jag vet.

Varför har HD sagt att blodet man hittat är för att Lena blöder när de har sex?
Citera
2020-02-26, 13:00
Medlem
Citat:
Jag minns en chatt jag läste mellan SD och LW där SD plågar LW genom att berätta att han köpt ett likadant halssmycke till HD som han hade köpt till LW, men då i silver. (något sådant)

Jag känner mig mycket tveksam till sanningshalten i detta, då de umgicks i samma kretsar och andra skulle kunna upptäcka det. Även de själva.

Man märker hur SD njuter av att se LW plågas, hur han förlänger det hela. Sadistiskt skulle jag beskriva det.

Det var väl tvärt om? Silver till HD och guld till LW.
Citera
2020-02-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang blod man hittat som kommer från Lena (i SDs hus):

F 1 : Stefan har i förhör sagt att dem har haft sex tre gånger i veckan så sent som sista
månaderna innan hon dör. ..
H:Mm.
F I: Det har pågått hela tiden, hon blöder inte Hanna.
H: Nehej.
F I: Hon blöder inte, varför skulle hon säga till dig att hon blöder när hon inte gör det?
H: Inte vet jag.
Fl : Är den informationen, kommer den från Lena?
H: Ja den kommer från Lena.
FI: Och det är du helt säker på?
H: Ja.
F I: Mm, för om det inte är så och om det här är information du har fått på något annat sätt, då
måste du berätta det nu.
H: Jag vet.

Varför har HD sagt att blodet man hittat är för att Lena blöder när de har sex?

Det är så jäkla sjukt!!
Om HD visste att de hade sex flera ggr i veckan i deras hus så skulle väl en normal människa slängt ut karln?
Vad är det för fel på henne?
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Jag minns en chatt jag läste mellan SD och LW där SD plågar LW genom att berätta att han köpt ett likadant halssmycke till HD som han hade köpt till LW, men då i silver. (något sådant)

Jag känner mig mycket tveksam till sanningshalten i detta, då de umgicks i samma kretsar och andra skulle kunna upptäcka det. Även de själva.

Man märker hur SD njuter av att se LW plågas, hur han förlänger det hela. Sadistiskt skulle jag beskriva det.

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Sd köpte guldsmycke till LW och silversmycke till HD när han var på resande fot.
Så förnedrande för HD.
Jag tänker det avrivna guldörhänget på LW på fyndplats, det skulle kunna vara HD i sin ilska som försökte dra av det.

Helt klart får man intrycket av att han haft förmågan att sadistiskt spela ut och trigga de två kvinnorna mot varandra.

Ja, det känns mer logiskt att HD skulle vilja riva örhänget av LW än att SD gjort det.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag anser att han uppmuntrade henne. Hade han helt enkelt blockat henne på alla medier så hade det förhoppningsvis inte behövt gå så här illa. Som jag läser det hela så klarade han inte av att helt sluta hålla kontakten - det tog hon som uppmuntran. Tyvärr tog hon det många steg längre istället för att backa lite.

Ja ja. Facit har vi ju. De drog ner varandra. När han till slut valt Tg men ville fortsätta ha Softis som prassel körde det ihop sig. Två viljor som inte ville samma. Softis vägrade släppa taget, SD ville leva med Tg. Han kunde leva enbart med Tg utan Softis som prassel dock. Och Softis accepterade inte att vara den andra kvinnan. Hon stod inte ut med Tg.

Vilken jävla röra. Som ett hopknutet garnnystan.
SD njöt såklart av uppmärksamheten. Hans egoboost. Annars hade han ju avslutat.
Citera
2020-02-26, 13:04
Medlem
Jag tror att HD och SD gemensamt bestämde sig för att döda LW. Det var HD som kände det största hatet mot henne, men det var SD som utdelade de dödande slagen. Kanske träffades alla tre vid planket för att prata ut en gång för alla? Därför skyddar HD nu sina barns pappa för att inte båda föräldrarna ska hamna bakom galler.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Och därför ser jag Hanna som medskyldig.
Skyddande av brottsling.

Däremot kan jag inte begripa varför hon gör det ??
Det är väl bara att börja om med livet tillsammans med den där Sillen.
Men icke då, utan av nån outgrundlig anledning så skyddar hon Stefan ända in i kaklet.
Frågan är om kärringen verkligen vet att Stefan knullade Lena bakom hennes rygg under så många år.
Han knullade Lena mer än han Pippade Hanna.... Hemma hos Hanna !!!!
Hon sväljer detta, och skyddar honom.

Riktigt så hade ju kanske inte min fru reagerat.
Min fru hade nog istället skurit bort mina två steriliserade pungkulor och tvingat mig att käka upp dom, för att sen ha sex med båda mina bröder och min far... Som hämnd.

Men inte Hanna. Nä hon ursäktar och skyddar en man som knullar andra i hennes egna hem. Och som sitter anhållen på sannolika skäl för mord och som nu skall upp i rättegång.
Flickorna är ju tokiga i honom.

Herregud, vad har den mannen som inte jag har ??

Denna historia är så sjuk, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in