2020-02-26, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men hur var det med kjolen: fanns det inte dna från 4 olika pers på den?

Ligger c:a 13 950 s efter i fup så har inte den bästa kollen.
Det fanns sperma på kjolen från SD. Jag tror att den inte var nytvättad, och att han "spillt" på kjolen i upphetsningen vid tidigare tillfälle. De hade ju ofta sex. Och han gillade när hon var naken under.
Citera
2020-02-26, 12:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om det var två GM kanske den andra var på hemväg österut och hade LW:s mobil med sig och stängde av den i Baronbacken (tog bort så den inte längre kunde spåras via GPS). MGM 1 tror jag hade tillgång till LW:s inloggning på diverse ställen.

Misstänker fortfarande att det finns mer bakom än "bara" svartsjuka. LW kanske hotat att avslöja något som hade med geo-eventet i Örebro att göra (slantar) och därför fler inblandade.

Ja, det finns en chatt på FB messenger där LW ifrågasätter angående varför SD och HD spenderar så mycket av tourens pengar när de vet hur tight budgeten är. Lena menar på att de (SD o HD) kan betala för vissa av saker ur egen privat kassa!
Citera
2020-02-26, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hanna har ju börjat plantera ut uppgifter om dna-spår och blodbesudlingsbevis från Lena till sin polare Terese angående att Lena hade sex med Stefan på deras tvättmaskin. Så Lena började blöda från underlivet, inte bara på tvättmaskinen utan eventuellt över hela huset överallt där de haft sex.

H hävdar att L berättat för henne den 15 april -17 att hon och S brukade ha special-, gymnastiksex i alla vinklar och vrår i Davidssons gemensamma villa. Dessutom ville Lena upplysa om att hon då också blöda ur underlivet.

Inget av detta framgår i de första förhören med Hanna. Utan det tycks vara någon efterhandskonstruktion som Hanna delger polisen i senare förhör efter att hon haft någon slags beröring med Ingvar Backman.

Och därför ser jag Hanna som medskyldig.
Skyddande av brottsling.

Däremot kan jag inte begripa varför hon gör det ??
Det är väl bara att börja om med livet tillsammans med den där Sillen.
Men icke då, utan av nån outgrundlig anledning så skyddar hon Stefan ända in i kaklet.
Frågan är om kärringen verkligen vet att Stefan knullade Lena bakom hennes rygg under så många år.
Han knullade Lena mer än han Pippade Hanna.... Hemma hos Hanna !!!!
Hon sväljer detta, och skyddar honom.

Riktigt så hade ju kanske inte min fru reagerat.
Min fru hade nog istället skurit bort mina två steriliserade pungkulor och tvingat mig att käka upp dom, för att sen ha sex med båda mina bröder och min far... Som hämnd.

Men inte Hanna. Nä hon ursäktar och skyddar en man som knullar andra i hennes egna hem. Och som sitter anhållen på sannolika skäl för mord och som nu skall upp i rättegång.
Flickorna är ju tokiga i honom.

Herregud, vad har den mannen som inte jag har ??

Denna historia är så sjuk, alltså.
Citera
2020-02-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan också tolka det som att SD ställde alla krav och betedde sig svinigt för att Lena till slut skulle tröttna och lämna honom ifred. Ibland blir det tydligt i vissa chattar. SD säger t o m att Lena borde fokusera på annat än honom och HD t ex sina barn och de(n) nya hon träffar.

Var i Fup:en har du hittat dessa chattar? Jag har hitintills koncentrerat mig på vittnesförhören, för att få en klarare bild av deras relation.
Citera
2020-02-26, 12:37
Medlem
Philomenas avatar
Rätta mig om jag minns fel, men har inte någon anhörig vittnat att SD gett LW och SD likadana smycken? Jag kan inte släppa det sönderrivna örhänget och hur t ex A*on vittnar om att mamma på slutet bar en halskedja hon mer brukade ha för fem-sex år sedan.

Samtliga familjemedlemmar vittnar olika om vilka halskedjor LW bar ofta eller sällan, vilket är lite märkligt men i sammanhanget nämner UW att smycken bar ett symbolvärde för LW. Hon bar t ex smycken hon fått då hon vigdes till pastor, geocachingsmycken osv.

Flera anhöriga, nästan alla faktiskt, vittnar även om att LW mot slutet verkade mycket mer glad än tidigare. Som att hon väntade på något bra. En sammanslagen tolkning är att LW började bära gamla smycken med stort symbolvärde och var "oförklarligt glad" sista tiden för att antingen SD gett henne dessa smycken långt bak i deras historia innan den blev otäck och nu vaggat in henne i att de iom hans skilsmässa äntligen skulle bli ett par, eller att hon tvärtom hade på allvar börjat göra sig fri och att smyckena påminde om tiden innan SD.

En annan tanke om smycken, ifall det stämmer att SD gav något exemplar till både HD och LW, är att den person som mest troligt haft motiv att i vredesmod och hat kunnat slita sönder LWs öra för att sabba hennes örhänge vore HD. Så som HD betett sig i förhör och tråd då har jag svårt att se henne som oskyldig. Det starka våldet kan ju även tyda på en GM med motiv som HD snarare än SD. Men om de hjälpts åt, hur sjutton ska det gå med rättegången?
Citera
2020-02-26, 12:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Var i Fup:en har du hittat dessa chattar? Jag har hitintills koncentrerat mig på vittnesförhören, för att få en klarare bild av deras relation.

För att få en klarare bild av deras
relation så ska du läsa LWs och SDs
internetkommunikation.

Vittnen kan bara berätta det LW och
SD valt att berätta för dem.
Citera
2020-02-26, 12:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Om du inte följer med i fallet utan endast funderar på vilka verklighetsfrämmande texter du ska sprida, så borde avstå från att skriva, bara läsa och Försök Förstå.

Jag syftar Exakt på att JG på telefon avlyssning säger till SD att han Inte nämnde i förhören att SD har utryckt tankar på att döda någon, samt att JG bevittnat SD fått skrämmande raseriutbrott.
Om SD till JG har gett uttryck för tankar på att döda någon så kan det ju i och för sig vara intressant. Åtminstone om det skall ha skett i modern tid, och särskilt om det på något sätt kan kopplas till LW. Samma med skrämmande raseriutbrott, JG gjorde i så fall antagligen en egen bedömning av om det här kunde vara av relevans för utredningen. Att bara rabbla upp negativa saker om SD skulle ju annars tvärtom kunna skada utredningen, eftersom uppgifter från utredningen läcker till media och därigenom bara ökar intensiteten i drevet (tunnelseende). Som jag tolkar JG så vill han väl i första hand att brottet skall klaras upp, och jag tror inte att han medvetet skulle "skydda" SD som du är inne på.

Kom det fram sedan exakt vad det handlade om för uppgifter, så att man kan få göra en egen bedömning här?
Senast redigerad av Draifos 2020-02-26 kl. 12:49.
Citera
2020-02-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har börjat på att läsa förhören med vittnen nu från FUP och finner de med barnen, kollegorna Jon*s Hå*rd och Kr*stin J*kobsson samt brodern som viktiga för att förstå hela tragedin.

Slås av att barnen framstår så kloka och lillvuxna mitt i mammas svårigheter. De verkar ha integritet och uttrycker sig så sakligt. Det är så ohyggligt synd om dem och det är hjärtskärande att tänka vad de gått/går genom både innan mordet med en mamma som inte mådde psykiskt bra med allt vad det innebar och efteråt sedan den hemska morgonen och framåt mot nu.

För mig framstår LW som en mamma som uppfostrat dem med värme och regler samt stor omtanke, – att de till exempel skulle ha trevliga födelsedagar trots skilda föräldrar. Men, om kollegors och broders vittnesmål stämmer, så har LW mest troligt lidit av bipolaritet vilket förklarar väldigt mycket i hennes destruktiva beteende som sedan gått ut över dem alla i en destruktiv spiral nedåt där hon tappat kontrollen. Maniska perioder med lite sömn då hon blivit gränslös i vad hon trott var möjligt med SD och inte fungerat förnuftigt utan svävat högt över HD utan att hon lyssnat till vänner och varningsklockor. Jag har i min bekantskapskrets/yrkessammanhang haft två fd väninnor med samma diagnos som LW kan ha haft (enligt vittnesmålen) och stämmer denna spekulation så förklarar det mycket. Att lämna en destruktiv relation med en manipulativ psykopat och narcissist är svårt för en driftig och stark person som är van att fixa saker, att därtill göra det om man förmodat själv lider av bipolaritet måste vara nästintill omöjligt svårt. Kan tänka mig att liksom hur LW svävat högt i maniska perioder kring hennes och SDs framtid tillsammans så har hon i depressiva svackor kraschat och blivit lätt manipulerad och hjärntvättad. Jag tycker att en del skribenter i tråden beter sig förskräckligt fult mot LW efter hennes död men ifall de är personligt kopplade till henne och råkat ut för hennes förmodade sjukdom så kan jag till viss del nu förstå, om än ej ursäkta, deras negativa bild och därpå eftermäle om henne. Att umgås med en bipolär kan vara rejält knepigt och själv blev jag så bränd på mina väninnor att jag efter några år bröt kontakten av självbevarelsedrift då så mycket energi gick åt att hantera deras draman. Min erfarenhet är att personer som lider av bipolaritet utan fungerande medicinering kan bli väldigt självupptagna och förblindade när de har en "hög" period till den grad att de ser saker svartvitt och i sin iver att lyckas med vad de företar sig kan bli hänsynslösa. Om LW led av detta och inte fick diagnos, stöd och medicin så är detta en förklaring till varför hon inte förmådde att som många klagat, ta ett eget vuxet ansvar och lämna SD. Ju mer man läser desto mer tragiskt känns alltihopa. Man önskar att hon sökt och fått hjälp tidigare och aldrig sedan råkat ut för en man som SD och hans Järngäng.

Ska tillägga att jag med detta bara spekulerar baserat på vittnens utsagor om LW och att inget, inget sjukdom eller ej gör de hånfulla frossande och flinande påhoppen mot henne i tråden ok. En del menar att hennes beteende motiverat mordet. Jag menar att vi kan hitta förklaringar och bidragande orsaker i LWs beteende och mående till varför hon utsatte sig för fara, ansvaret för hennes död ligger dock på förövaren som valde att passera gränsen att mörda vilket är helt oförlåtligt.

Mycket möjligt du har rätt om LW och biopolaritet.

Ett faktum är i alla fall att HD går på ”Quetiapin”, och har även gått på starkare i samband med kraschen 2011 enligt henne själv, vilket framkommer i förhören.

Atypiskt antipsykotika som Quetiapin ges bla som bipolär underhållsbehandling. Dvs för att motverka biopolära depressioner.
Citera
2020-02-26, 12:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det vet de flesta.

Problemet är ju att när du har med en så svårt kontrollerande och manipulerande person att göra, märker du inte till en början vem du har att göra med.

Det är ju inte så att du får en örfil vid första dejten.
Snarare överöses du med uppvaktning och beröm.

Har du läst internetkonversationen
mellan LW och SD?

När SD valde HD våren 2017 så visste
LW att han var farlig.

Ändå använde hon hans hot mot henne
och barnen för att tvinga honom att inte
lämna henne.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-26 kl. 12:53.
Citera
2020-02-26, 12:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Vilken rörig historia. Dessvärre så verkar man själv bli näst in till besatt av att följa den. 🙈 Appropå allt som skrivs om vem som är besatt av vem. Stackars människor som oskyldigt har blivit indragen i denna soppa. Barn, ex, vänner osv.
Historien bevisar klart och tydligt hur långt en människa är beredd att gå. Det är skrämmande läsning. Å livet efter rättegången. Jag önskar att alla inblandade kunde ställa sig framför spegeln och fråga sig själv vad dom egentligen håller på med. Hur klarar man av att leva med sig själv när man vet att man far med osanningar och underhållande av information. Det kommer en tid efter denna också.
Tänker på er alla som oskyldigt blivit indragen i detta, 💕må dom kommande 20 dagarna resultera till att gåtan iaf får ett svar. För allas skull.

Ja det är nog klick aktiva SD-försvaret, duperade eller ej, som bevisligen även funnits i tråden och försökt såväl desinformera som hota postare.

Det här JÄRNGÄNGET, Stefans entourage har all anledning att skåda djupt ner i sina själar och fråga sig själv hur de kunde gå så vilse, deras moraliska kompasser helt satt ur funktion.

För en liten uppfräschning när det gäller medlemmarna i detta glada ”sällskap” :
⬇️
Citera
2020-02-26, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Rätta mig om jag minns fel, men har inte någon anhörig vittnat att SD gett LW och SD likadana smycken? Jag kan inte släppa det sönderrivna örhänget och hur t ex A*on vittnar om att mamma på slutet bar en halskedja hon mer brukade ha för fem-sex år sedan.

Samtliga familjemedlemmar vittnar olika om vilka halskedjor LW bar ofta eller sällan, vilket är lite märkligt men i sammanhanget nämner UW att smycken bar ett symbolvärde för LW. Hon bar t ex smycken hon fått då hon vigdes till pastor, geocachingsmycken osv.

Flera anhöriga, nästan alla faktiskt, vittnar även om att LW mot slutet verkade mycket mer glad än tidigare. Som att hon väntade på något bra. En sammanslagen tolkning är att LW började bära gamla smycken med stort symbolvärde och var "oförklarligt glad" sista tiden för att antingen SD gett henne dessa smycken långt bak i deras historia innan den blev otäck och nu vaggat in henne i att de iom hans skilsmässa äntligen skulle bli ett par, eller att hon tvärtom hade på allvar börjat göra sig fri och att smyckena påminde om tiden innan SD.

En annan tanke om smycken, ifall det stämmer att SD gav något exemplar till både HD och LW, är att den person som mest troligt haft motiv att i vredesmod och hat kunnat slita sönder LWs öra för att sabba hennes örhänge vore HD. Så som HD betett sig i förhör och tråd då har jag svårt att se henne som oskyldig. Det starka våldet kan ju även tyda på en GM med motiv som HD snarare än SD. Men om de hjälpts åt, hur sjutton ska det gå med rättegången?

Jag minns en chatt jag läste mellan SD och LW där SD plågar LW genom att berätta att han köpt ett likadant halssmycke till HD som han hade köpt till LW, men då i silver. (något sådant)

Jag känner mig mycket tveksam till sanningshalten i detta, då de umgicks i samma kretsar och andra skulle kunna upptäcka det. Även de själva.

Man märker hur SD njuter av att se LW plågas, hur han förlänger det hela. Sadistiskt skulle jag beskriva det.
Citera
2020-02-26, 12:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är inget bevis. Men det visar att han har inte bara en oförskämdhet att stå och berätta om det, utan är skrupulös genom att fuska med sitt CV.

Detta är inget som Hiding tar upp i sitt åtal väl.

Sluta förvräng.
Här hade du ett annat inlägg att svara på om du vill diskutera lite mer seriöst:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in