2020-02-26, 02:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
"Utmärkt argumenterat" är inte ett seriöst svar. Det är är ett drygt svar. Synd du inte fattar det.

Som jag ser på saken är det samhällets eget fel om man omdirigerar resurser att vårda cancersjuka etc till att ha betongfärg överallt. Det är ett samhälle som är omänskligt, som bryr sig mer om att måla allt i grå trist monoton färg istället för att lägga resurser på gamla och sjuka. Det är vissa delar av vårt samhälle som anser att detta är viktigare. Du är en del av detta samhälle. Du är en av de som irriterar sig på de som ser en annan värld där man inte slösar samhällsresurser på konformiteten. Det är ditt val att måla allt grått.

Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Sociopat är personen som sätter diagnoser på främmande människor.

Ja, för att du helt okritiskt anser att 140 miljoner är mycket pengar som dessutom betalas av ondska försäkringsbolag.

Som sagt, spana in slöseriombudsmannen och du kommer ha huvudbry i månader innan du inser vilka dom riktiga bovarna är.

Hur jävla svårt kan det vara för er att inte sitta och föra relativiserande filosofiska resonemang trots ett moderatorsmeddelande som klart och tydligt säger "Här diskuteras det aktuella brottet, inte vad man tycker om klotter."

Synd att spöstraff är avskaffat och jag hoppas de här människorna som på grund av sina uppblåsta egon försöker påtvinga oss andra sin knarkar-estetik till kostnad för samhället avrättas, gärna efter utdragen tortyr.
Senast redigerad av Claudia 2020-02-26 kl. 02:11.
Citera
2020-02-26, 02:17
Medlem
Skarparattarns avatar
Känner en hel del av dessa sk ”klottrare” gemensam nämnare är att dom är trasiga sen dom var små. Dom missbrukar alkohol narkotika och att ”bomba”. Håller för vissa hela livet. Många har dock dött för tidigt. Inte en hållbar livsstil.
Citera
2020-02-26, 02:26
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Hur jävla svårt kan det vara för er att inte sitta och föra relativiserande filosofiska resonemang trots ett moderatorsmeddelande som klart och tydligt säger "Här diskuteras det aktuella brottet, inte vad man tycker om klotter."

Synd att spöstraff är avskaffat och jag hoppas de här människorna som på grund av sina uppblåsta egon försöker påtvinga oss andra sin knarkar-estetik till kostnad för samhället avrättas, gärna efter utdragen tortyr.

Du sitter själv och förespråkar straff som hör hemma i diktaturer, så chilla lite med mod-gnället.

Har aldrig förstått hur man påtvingas det man ser med sina egna ögon? Hur fungerar det?
Citera
2020-02-26, 03:55
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youarenothing
Saneringkostnaderna för klotter är alltid överdrivna och det fuskas hejvilt från saneringsbolagen med dom.

En sak jag tänkte på är att ju att

Klottrarna skapar otroligt mycket jobb för saneringsbolagen, vad ska alla sanerare ta vägen om det inte klottrades? Många skulle stå utan jobb om klottret försvann.

Samma gäller kriminaliteten över lag, det är inget som vill stoppas till 100% för finns det inga kriminella behövs det inga poliser

Ni borde tacka klottrarna.

Förstås ingen idé att be dig försöka begripa vad "broken window fallacy" betyder.
Citera
2020-02-26, 03:55
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
140 miljoner är kommunskattepengarna från ganska många tusen undersköterskor så det känns verkligen inte som någonting ointressant att rika män med bra inkomster eldar upp dem genom skadegörelse.

Vad som intresserar mig desto mer är varför du och andra sociopater är inne och relativiserar och försvarar det beteendet i den här tråden.
Återigen: Omsättningen i kronor skulle aldrig i helvete öka för sjukvården bara för att dessa två skulle avhålla sig från att bomba systemet. Och 140 miljoner blir inga tusentals undersköterskor i detta administrativa system. Alla delar ska ha sitt och plötsligt kostar en USKa 3-5 gånger så mycket som hon får i lön.
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Jag anser att färg inte är ett brott, jag bor och lever för övrigt i Sydamerika så jag kostar inte dig en krona. Tvärtom, jag fakturerar ifrån Sverige som digital nomad så du kostar samhället betydligt mer än vad jag gör. Knip din mun tack.

Din ton med att misstänkta tjänar mycket pengar tyder även på att de tjänar mer än du gör. Därmed även bidrar betydligt mer till statskassan än du. Inse, du är den eviga förloraren lilla gumman.
Att måla tåg är en brottslig handling, punkt.
Förstår inte varför du ska bete dig som en översittare emot allt och alla - på flashback. Är det inte behagligt i din satellitlägenhet?
Senast redigerad av GoUoD 2020-02-26 kl. 03:59.
Citera
2020-02-26, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du sitter själv och förespråkar straff som hör hemma i diktaturer, så chilla lite med mod-gnället.

Har aldrig förstått hur man påtvingas det man ser med sina egna ögon? Hur fungerar det?

Men med din argumentation och inställning blir vi allt flera som ogillar er kriminella klotterförespråkare. Häng dig.
Citera
2020-02-26, 05:46
Medlem
Vilka är det som åkt dit?
Citera
2020-02-26, 06:07
Medlem
willus avatar
Bra där!

Låt dessa hög-inkomsttagande vandaler betala tillbaka till samhället de pengar vi vanliga icke-vandaler fått betala för.
Citera
2020-02-26, 06:11
Medlem
willus avatar
Citat:
De här människorna slösar på skattepengar genom att ta sig företräde och försöka bestämma hur det allmänna rummet ska se ut genom olagligheter. Det är pengar som tas från andra verksamheter inom kommunen och då de uppenbarligen har gott om pengar själva bör de ha kännbara straff.

Det är pengar som borde gått till LSS och handikappades rullstolar som deras behov av att synas tas från.

Helt klart att de skall betala, inte för att de är hög-inkomstagare, men för att de skapat kostnader som vi skattebetalare fått stå för, som annars skulle gått till behövande
Citera
2020-02-26, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew.ch
Undrar hur någon av dessa herrar hade känt sig om någon annan sprayat ned deras villa.
Man blir ju faktiskt otroligt sugen på att undersöka den saken.
Citat:
Ursprungligen postat av enDanskemaend
Tror jag vet vem en av dessa är. Då kommer han åka pulka
Är en av dem Rickar* Fre*man? *= d
Finns en bild på honom på Facebook och om det stämmer, ser han ut EXAKT som man trodde haha!

Någon annan som vet om han är inblandad eller om det är skitsnack?
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-02-26 kl. 06:51.
Citera
2020-02-26, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DobermannSpitfire
Men med din argumentation och inställning blir vi allt flera som ogillar er kriminella klotterförespråkare. Häng dig.
Man blir ju inte mindre sugen på att kartlägga inte bara GM utan alla i deras omgivning såsom potentiella möjliggörare. Klotter är inget nytt fenomen och jag har genom åren hört en del argumentation som faktiskt har poänger och som går att ta till sig. Men dagens aggressiva halmgubbar och oförhöljda whataboutism är väl en så god signal som någon att det inte finns någon gemensam mark.

Ut med namnen på de skyldiga och alla som väljer att ha med dem att göra. Vill man inte spela i samhället på samhällets regler så bör man heller inte delta.
Citera
2020-02-26, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
.
Att måla tåg är en brottslig handling, punkt.
Förstår inte varför du ska bete dig som en översittare emot allt och alla - på flashback. Är det inte behagligt i din satellitlägenhet?

Du kastar inte lite sten i glashus nu? Du kan inte sätta dit översittaren hur mycket du än försöker.

Som jag har sagt tidigare, skit ska skit ha. Punkt slut.

Ja, det är ett brott men nu var det moraliska frågan gubben lilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in