Citat:
Ursprungligen postat av
boxlunch
Vilken grov jävla generalisering. Att alla målare skulle vara brukare av droger är like mytomspunnet som att alla som lyssnar på hårdrock brukar droger.
Sluta resonera som en tonåring eller pundare!
Det är klart att jag generaliserar. Alla intelligenta personer generaliserar för att förstå samhälleliga fenomen.
Det betyder inte att man dömer enskilda personer. Inte för att jag har något problem med det heller när det gäller klotter eller vad man nu vill kalla det.
Mitt påstående - om du kan läsa? - är inte heller att ALLA klottrare använder droger. Utan att droganvändning och klotter OCH grafitti alla är del av en importerad ghettokultur.
Därför vänder jag mig emot en person som menar att polisen ska fokusera på droger, alkohol och rökare ISTÄLLET för att jaga klottrare och sk "grafittiarrister".
När det i själva verket är delar i samma sk subkultur - som är en importerad ghettokultur.
På samma sätt hör barockkonst och barockmusik intimt samman med den kristna religionen - ÄVEN OM ett visst antal framstående konstnärer under barocken var alkohol- eller drogmissbrukare.
Dvs en konstform har en funktion i ett socialt-ekonomiskt-kulturellt-samhälleligt system. Och är förbundet med andra kulturella yttringar och ekonomiska förhållanden i detta system.
/Johan