2020-02-26, 00:15
Medlem
Om skadestånden blir för saftiga får man hoppas gubbarna startar en ''Gofundme'' sida av något slag, så man kan skänka en slant som kompensation för allt fint dem gjort under alla dessa år.
Citera
2020-02-26, 00:23
Avslutad
Det finns ett direkt samband mellan asocialt beteende som skadegörelse och nerskräpning och att kommunerna inte har råd med andra saker.

Om det nu är redan rika människor som gör detta så är det pengar från LSS, dagis och skola de tar resurser från, nya skejtparker, nya lekplatser, parkförvaltning ungdomsverksamhet och så vidare. Rika som verkligen pissar folk i ansiktet.

Jag kan tänka mig en del medeltida straff som vore lämpliga.
Citera
2020-02-26, 00:35
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Det finns ett direkt samband mellan asocialt beteende som skadegörelse och nerskräpning och att kommunerna inte har råd med andra saker.

Om det nu är redan rika människor som gör detta så är det pengar från LSS, dagis och skola de tar resurser från, nya skejtparker, nya lekplatser, parkförvaltning ungdomsverksamhet och så vidare. Rika som verkligen pissar folk i ansiktet.

Jag kan tänka mig en del medeltida straff som vore lämpliga.

Klotter är annan färg på saker ingen bryr sig om. Du måste verkligen gå igång på tortyrgrejen när du fantiserar om medeltida tortyrmetoder. Inte förvånande att hitta sadister på detta forum. Lycka till i livet.
Citera
2020-02-26, 00:41
Medlem
varför ska det finnas överhuvudtaget nackdelarna är dom som har mest överhuvudtaget.
Positivt
En liten del av befolkning gillar det.
Sätter en färg klick på betong.
Nackdelar
Kostar offentlig mycket pengar att sanera
fult
klotter drar till sig vandalisering
Klotter drar till sig drogförsälljnin.
Olagligt

Gillar ni måla kan ni måla på målarduk
Ställa ut i en ateljé
Jag lovar ni kommer få mer respekt så

Gillar ni spänning kan ni söka till främlingslegionen.
Citera
2020-02-26, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Klotter är annan färg på saker ingen bryr sig om. Du måste verkligen gå igång på tortyrgrejen när du fantiserar om medeltida tortyrmetoder. Inte förvånande att hitta sadister på detta forum. Lycka till i livet.

140 miljoner i saneringskostnader är något folk bryr sig om, det är rätt många lekparker. Inte förvånande att hitta människor som pundat bort hjärnan på detta forum. Lycka till i livet.
Citera
2020-02-26, 00:53
Avslutad
Citat:
Varför är du så besatt av att sanera? För att du föredrar att stirra in i grå betong?

Dels för att du har inte rätt att bestämma färgen på det allmäna och dels för att det är ett beslut som tagits som utgår ifrån folkviljan i det här landet. Din narcissism går inte före oss andra.
Citera
2020-02-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Dessa gubbar har aldrig i sitt liv dragit ett streck på någon annans privatpersons villa eller bil. Bara för att klargöra.

Likförbannat så är det dom där privatpersonerna som får betala, klotter kostar miljonbelopp varje år. Skattebetalarna betalar, hoppas dom får rediga summor i böter och skadestånd.
Citera
2020-02-26, 01:23
Medlem
youarenothings avatar
Saneringkostnaderna för klotter är alltid överdrivna och det fuskas hejvilt från saneringsbolagen med dom.

En sak jag tänkte på är att ju att

Klottrarna skapar otroligt mycket jobb för saneringsbolagen, vad ska alla sanerare ta vägen om det inte klottrades? Många skulle stå utan jobb om klottret försvann.

Samma gäller kriminaliteten över lag, det är inget som vill stoppas till 100% för finns det inga kriminella behövs det inga poliser

Ni borde tacka klottrarna.
Citera
2020-02-26, 01:39
Avslutad
Citat:
Det visste jag redan när jag skrev. Sluta slösa användarnas tid och knip igen kakhålet om du inte har något bättre svar.

Jag gav dig ett seriöst svar. De här människorna slösar på skattepengar genom att ta sig företräde och försöka bestämma hur det allmänna rummet ska se ut genom olagligheter. Det är pengar som tas från andra verksamheter inom kommunen och då de uppenbarligen har gott om pengar själva bör de ha kännbara straff.

Det är pengar som borde gått till LSS och handikappades rullstolar som deras behov av att synas tas från.

Jag vet att min fitta är nästan lika spännande som din morsas för dig men du får försöka hålla dig till topic i dina inlägg.
Citera
2020-02-26, 01:50
Medlem
Citat:
140 miljoner i saneringskostnader är något folk bryr sig om, det är rätt många lekparker. Inte förvånande att hitta människor som pundat bort hjärnan på detta forum. Lycka till i livet.

Gå in på @slöseriombudsmannen inser du att det är en piss i havet. Såja gumman, hitta intressantare saker att bry dig om.
Citera
2020-02-26, 01:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Gå in på @slöseriombudsmannen inser du att det är en piss i havet. Såja gumman, hitta intressantare saker att bry dig om.

140 miljoner är kommunskattepengarna från ganska många tusen undersköterskor så det känns verkligen inte som någonting ointressant att rika män med bra inkomster eldar upp dem genom skadegörelse.

Vad som intresserar mig desto mer är varför du och andra sociopater är inne och relativiserar och försvarar det beteendet i den här tråden.
Citera
2020-02-26, 02:00
Medlem
Citat:
140 miljoner är kommunskattepengarna från ganska många tusen undersköterskor så det känns verkligen inte som någonting ointressant att rika män med bra inkomster eldar upp dem genom skadegörelse.

Vad som intresserar mig desto mer är varför du och andra sociopater är inne och relativiserar och försvarar det beteendet i den här tråden.

Sociopat är personen som sätter diagnoser på främmande människor.

Ja, för att du helt okritiskt anser att 140 miljoner är mycket pengar som dessutom betalas av ondska försäkringsbolag.

Som sagt, spana in slöseriombudsmannen och du kommer ha huvudbry i månader innan du inser vilka dom riktiga bovarna är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in