2020-02-26, 01:17
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nmb
Om rutinerade poliser enligt artikeln jag hänvisade till beskriver hur man funnit spår som man tar hjälp av expertis från utlandet att försöka skapa en DNA profil från, så tror jag inte att ditt argument skulle få dem att packa ihop väskorna med kommentaren ”tänkte inte på det”.
Palmegruppen har i flera omgångar haft fokus på kläderna och ev spår på dem. Detta är för mig att arbeta nära brottsplatsen och utgå därifrån för att knyta personer till platsen/händelsen.

ok men det behöver ju inte bero på en handpåläggning rent hypotetiskt kan han ju för fan lika gärna ha drägglat,runkat eller tappat ett hårstrå på offret eller hur? den lilla mängd dna som skulle ha lämnats vid en handpåläggning för 34år sedan när dna inte ens höll som bevismaterial är försumbar.

Dessutom hur många snuthänder, ambukanspersonal,LP och läkare har varit och tafsat på rocken efter han dog/ i samband med livräddningen i en tid när man inte ens tänkte på dna?
Senast redigerad av brajzilla 2020-02-26 kl. 01:28.
Citera
2020-02-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Finns det någon anledning för honom att ljuga om saker som skett när han var på plats? Nej. Och du skrev själv att han var där när polisen var där.

AH beskriver saker som stämmer överens med det som SE berättar, t ex att någon ville ändra OP:s ställning. Jag minns inte detaljerna men han måste i alla fall ha gissat rätt på vissa saker om han inte var där.

Han har anledning att ljuga om det.
Han kontaktade media och polisen med förevändningen att reda ut ett "misstag" som gjordes när vittnen beskrev att GM hade ett utseende som kunde "mistas" för SE.
SE påstår att han sprang in i gränden för att hjälpa poliserna med signalement på GM. Ingen har sett honom göra det.
En illustration i Dagens Nyheter dagen efter mordet visar en fantombild på GM som är kusligt lik SE.
Citera
2020-02-26, 01:26
Medlem
p.norths avatar
Nu svamlar jag, förmodligen stod SE och tryckte vid reklampelaren bakom, då dom vände på palme, skräckslagen som han var. Därför märktes han inte, pga svaga nerver ville han framstå mer macho än egentligen han var. Därför överdramatisera han och ville gärna framstå som viktig. Herregud, han till och med kontaktade svt för att han blev dissad. Han framstå ju sig själv då med en som har dålig självbild med komplex. Så uppfattar jag honom iallafall.
Citera
2020-02-26, 01:28
Medlem
2xics avatar
Om vi nu leker med tanken att det nu skulle vara SE som sköt Palme på Sveavägen.

Hur har SE lyckats vara så tyst som både alkoholist och bekräftelsetorsk? Han dog ju inte förrens år 2000. Jag kan inte släppa tanken på att han till någon borde sagt för mycket i fyllan och villan. I min mening så brukar just alkoholister och bekräftelsetorskar ha väldigt svårt att hålla tyst om saker.

Om nu SE utförde mordet så borde ju detta rimligtvis vara något han var mycket stolt över.
Citera
2020-02-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2xic
Om vi nu leker med tanken att det nu skulle vara SE som sköt Palme på Sveavägen.

Hur har SE lyckats vara så tyst som både alkoholist och bekräftelsetorsk? Han dog ju inte förrens år 2000. Jag kan inte släppa tanken på att han till någon borde sagt för mycket i fyllan och villan. I min mening så brukar just alkoholister och bekräftelsetorskar ha väldigt svårt att hålla tyst om saker.

Om nu SE utförde mordet så borde ju detta rimligtvis vara något han var mycket stolt över.

Samma tanke har slagit mig. Å andra sidan, vad vet vi? Han kanske visst sagt för mycket i fyllan och villan utan att någon tagit honom på allvar?
Citera
2020-02-26, 01:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Han kontaktade media och polisen med förevändningen att reda ut ett "misstag" som gjordes när vittnen beskrev att GM hade ett utseende som kunde "mistas" för SE.
SE påstår att han sprang in i gränden för att hjälpa poliserna med signalement på GM. Ingen har sett honom göra det.
En illustration i Dagens Nyheter dagen efter mordet visar en fantombild på GM som är kusligt lik SE.
Nu drar du väldigt märkliga slutsatser. SE har ingen anledning att vara rädd för att bli misstänkt i det läget.

Har du läst förhöret med SE från 10 mars? Det han säger där är alltså gissningar enligt dig.
Citera
2020-02-26, 01:34
Medlem
p.norths avatar
Varför skulle en mördare själv ta kontakt med media och polis? 😆
Hör du inte hur tokigt det låter? Sen säger du i andra andetaget att mördaren sprang för att komma undan fängelse för att sen återvända till brottsplatsen efter ett par minuter. Du tror inte att han hade blivit igenkänd då? 😆
Ju mer man tänker så knäppt det låter, ursäkta 🤪
Citat:
Citera
2020-02-26, 01:34
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2xic

Exakt! inte så troligt... någon som vet om SE var vänsterhänt? som jag förstår det lägger GM höger hand på OP's axel och skjuter med vänstern, har svårt att se en högerhänt göra så med ett så kraftfullt vapen.
Senast redigerad av brajzilla 2020-02-26 kl. 01:37.
Citera
2020-02-26, 01:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Exakt! inte så troligt... någon som vet om SE var vänsterhänt? som jag förstår det lägger GM höger hand på OP's axel och skjuter med vänstern, har svårt att se en högerhänt göra så.

Det är inte fastslaget att mördaren höll vapnet i vänster hand. Så du har missförstått.
Citera
2020-02-26, 01:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Finns den fantombilden att se nånstans?
Citera
2020-02-26, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nu drar du väldigt märkliga slutsatser. SE har ingen anledning att vara rädd för att bli misstänkt i det läget.

Har du läst förhöret med SE från 10 mars? Det han säger där är alltså gissningar enligt dig.

Det är vad han själv säger i ett inslag i Rapport. Finns på Youtube. Där kan man även se teckningen på gärningsmannen som fanns i tidningen dagen efter mordet.
Citera
2020-02-26, 01:39
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är inte fastslaget att mördaren höll vapnet i vänster hand. Så du har missförstått.

Nej men vittnen säger att han lägger höger hand på offrets Axel när han skjuter hur får du ihop det då? har han tre armar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in