2020-02-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Ingenting du nyss tog up är privatägt förutom hus, och då antar jag att du menar kommunalt ägt eller företags-ägt.

Ingen målare målar på privatägt.. Svårt att förstå?

Skitsnack med, vad sprider du för dynga?
Citera
2020-02-25, 21:31
Medlem
Folk som klottrar och sånt är så jävla dumt. Grafitti och allt sånt. Vem fan wastar cash på sprejbukar och klottrar ner allmänhetens skattemedel? Fan ta er. Det är vare sig coolt eller krävs skill. Idioter.
Citera
2020-02-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
– Vi har fler namn och vi tänker ta dem, en efter en. Det är bara frågan om tid, säger Tomas Ivering.
Hur många kan det bli?
– Hur många som helst, faktiskt. Vi har precis haft möte om det här. Vad orkar vi med? Mina utredare är grymma.

Titta vilken enastående handlingskraft och energi polisen har när det gäller att jaga ofarliga svennebanan småbarnspappor, samtidigt som förorterna brinner och exploderar medan poliserna där står med armarna i kors.
Det går bra för Sverige.

Bara för att förorterna brinner behöver ju inte "VD:ar" och vanliga svennar beter sig som idioter och skräpa ner hela stan med sina taggs.. De kan måla hemma och låta våra väggar ha den färgen de har. Behövs det mer färg då kan professionella målare sköta den biten.
Det är en ENORM kostnad för brf att tvätta bort skiten. Även för samhället. Och de pengarna behövs någon annanstans i dagsläget.
Citera
2020-02-25, 21:41
Medlem
kattenjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
"samhällets kloakråttor" för att ha sprayat lite färg?

...jag som trodde den titeln var reserverad för våldtäktsmän och pedofiler?

Men VERKLIGEN. Här sitter Björn med sin fula orangea fejja och snackar om samhällets kloakråttor medan det finns verkliga pissråttor som exempelvis Blattelito som mördade sin brud i badkaret, lämnade dottern ensam med sin döda moder. Han är snart ute... om han inte redan är det? Men "klottrare" ska vi knipa åt hårt med långa straff och höga böter.

Skrämmande.
Citera
2020-02-25, 21:52
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Folk som klottrar och sånt är så jävla dumt. Grafitti och allt sånt. Vem fan wastar cash på sprejbukar och klottrar ner allmänhetens skattemedel? Fan ta er. Det är vare sig coolt eller krävs skill. Idioter.

Skills krävs det nog allt, bland annat. Sen hur tufft det är, det är en annan femma. De kunde syssla med att spöa på pedofiler eller något annat kan man tycka. Men men
Citera
2020-02-25, 22:13
Medlem
Jag är troligen inte ensam med att anse att resurserna, vars vidd det svart på vitt skryts om, är väl placerade i detta fall. De flesta i den här tråden kan nog komma överens om att de fall och den typen av kriminalitet i vårt samhälle där vi vill höra polisen yttra saker som ”vad vi orkar med? Mina utredare är grymma” och ”det kan bli hur många [åtal] som helst” är just när det rör brott som dessa. Pengar kompetent spenderade.
Citera
2020-02-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Låter som Holknekt

Exakt de vibbarna fick även jag. Holknekt och G Hagelin (WeSC). Åldersmässigt är de för gamla, men skulle gott kunna tänkas pyssla med denna typ av hobby vid sidan av skate och röka braj
Citera
2020-02-25, 22:31
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ska vi tippa på några som vill legalisera cannabis? Spontant tänker jag mig vuxna som aldrig blivit riktigt vuxna: skateboard, "tuffa" och helrätt kläder, samlar vinylskivor och jobbar med något där Macbook:en är ett viktigt verktyg - kanske inom reklam eller musikproduktion...?

Inget av ovanstående intresse eller yrke är fel, såklart, men allt i kombination (+klotter) blir bara töntigt.

Är det mer vuxet att sitta på internet hela dagarna menar du?
Citera
2020-02-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Haha, tänk på högerslöddret som värnar den här konsten:
http://konst.sl.se/media/1425/oe-128.jpg
http://konst.sl.se/media/1169/hal-60.jpg
http://konst.sl.se/media/1391/ten-179.jpg

Om någon hade klottrat i Moskvas kommunistiska tunnelbana så kan jag faktiskt hålla med om att det är skadegörelse, men att "manliga" högermän upprörs av "illegalt klottrer" i Stockholms tunnebana visar verkligen vilken jävla sillmjölkar de verkligen är. Men det får man ju inte påpeka på Flashback.

Du ser ingen skillnad på sandblästringen på Östermalmstorg och klotter med sprayburk av lekmänsgubbar?
Citera
2020-02-25, 22:37
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Bara för att förorterna brinner behöver ju inte "VD:ar" och vanliga svennar beter sig som idioter och skräpa ner hela stan med sina taggs.. De kan måla hemma och låta våra väggar ha den färgen de har. Behövs det mer färg då kan professionella målare sköta den biten.
Det är en ENORM kostnad för brf att tvätta bort skiten. Även för samhället. Och de pengarna behövs någon annanstans i dagsläget.

Ja, faktiskt, de pengarna kunde man använda för att sanera menskonsten.
Citera
2020-02-25, 22:38
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag är troligen inte ensam med att anse att resurserna, vars vidd det svart på vitt skryts om, är väl placerade i detta fall. De flesta i den här tråden kan nog komma överens om att de fall och den typen av kriminalitet i vårt samhälle där vi vill höra polisen yttra saker som ”vad vi orkar med? Mina utredare är grymma” och ”det kan bli hur många [åtal] som helst” är just när det rör brott som dessa. Pengar kompetent spenderade.
Det blir ju superbra om polisen istället går ut med "Vi skiter faktiskt i om folk klottrar ner och förstör, vi har ju våldtäktsoffer och barnen i Afrika att tänka på ju"
Citera
2020-02-25, 23:27
Medlem
Det är mycket bra att dessa personer åker fast. Man borde använda sig av effektivare insatser mot klottrare, främst hundar. Jag vet att väktare i vissa fall skickat hundar på klottrare. Ett par saftiga käkar i skrevet är en av de bättre sätten att lära dessa töntar en läxa. Kameror är naturligtvis ett annat sätt. Men hundar är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in