2020-02-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis!

Ja, så är det nog, varje gång jag varit på Biltema så har jag betalat runt 100 kronor för färg att måla bilarna med.

När man lackar lite sten skott och sådant tar ju burken slut ganska fort.
Så därför kan man tänka sig för att måla ett helt tåg så går det åt massor av färg,
och måste bli "skit" kostsamt.

Även om man är företagare (ja det är jag också) så måste det ta på rörelsekapitalet att slänga ut pengar på "skit"
Därför ligger det nära till hands att tro dom säljer burkarna.

Rullkragen

För en ”Window Down” behöver du typ 4-7burkar. Och då tar endast 2-4 slut.

Och det ska vara jävligt illa om man springer runt med billack och målar tåg.
Citera
2020-02-25, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Men klotter är fult, så man sanerar om jag klottrar ner din bil eller ditt hus. Skulle inte du bli förbannad och vilja ta bort det då?

Men du kanske inte bryr dig? Du verkar lite korkad så du bor säkert på ett gruppboende som vi alla andra får betala för.

Att folk tar upp hus o bil hela tiden. Enda klottrare möjligtvis målar på är lägenhetsfasader. Inga villor privatbilar eller radhus...

Och komiskt nog betalar målare lika mycket för all buff som ni andra gör.
Citera
2020-02-25, 18:25
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Att folk tar upp hus o bil hela tiden. Enda klottrare möjligtvis målar på är lägenhetsfasader. Inga villor privatbilar eller radhus...

Vad gör vi för bluff? Ja ska vi ta upp hus och tåg istället? Om nån jävla mupp klottrar på ett sj tåg, vilka får då betala får att sj måste sanera bort detta? Jo dom som köper biljett och åker med tåget. Sj måste ju täcka sina kostnader.

Men ni klottrare har ju fan inte större iq än ni har skostorlek.
Citera
2020-02-25, 18:25
Medlem
Citat:

Vart får du det ifrån det klottras hejvilt överallt på bilar på lastbilar busskurer,bussar,tunnelbanor överallt !
Går ni och kollar upp byggnader vilka som äger dom? Tror inte det.
Citera
2020-02-25, 18:26
Medlem
Citat:
Du dumhuvud, klotter kostar inte bara staten pengar det kostar oss alla pengar.

Klottrar man på något icke statligt så går försäkringsbolag in och täcker upp för saneringen.

Ja och även du boxmongo har väl någon försäkring? Eller bor du hemma hos mamma än?

Folk i din situation, outbildade och arbetslösa kostar OSS skattebetalare tusentals x mer. Så sitt ner i båten.

Ni moralister här på FB är mestadels arbetslösa och misslyckade och därav skriver av er situation och åsikt bland likasinnade.
Citera
2020-02-25, 18:27
Medlem
Citat:

Och vilka äger dessa lägenheter?
Citera
2020-02-25, 18:29
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Men klotter är fult, så man sanerar om jag klottrar ner din bil eller ditt hus. Skulle inte du bli förbannad och vilja ta bort det då?

Aha, de hade klottrat på privat egendom. Jag trodde de klottrade på tåg. Missuppfattade då.
Nä men då hade jag blivit förbannad.
Citera
2020-02-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacktoothpaste
Vart får du det ifrån det klottras hejvilt överallt på bilar på lastbilar busskurer,bussar,tunnelbanor överallt !
Går ni och kollar upp byggnader vilka som äger dom? Tror inte det.

Ingenting du nyss tog up är privatägt förutom hus, och då antar jag att du menar kommunalt ägt eller företags-ägt.

Ingen målare målar på privatägt.. Svårt att förstå?
Citera
2020-02-25, 18:32
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Aha, de hade klottrat på privat egendom. Jag trodde de klottrade på tåg. Missuppfattade då.
Nä men då hade jag blivit förbannad.

Vad är tåg? All än egendom? Nej någon äger dom. Klottrar dom på sitt eget hus, egen bil som dom själva äger och har betalat så visst låt dom hållas.

Men annars så hugg av armarna.
Citera
2020-02-25, 18:33
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Vad är tåg? All än egendom? Nej någon äger dom. Klottrar dom på sitt eget hus, egen bil som dom själva äger och har betalat så visst låt dom hållas.

Men annars så hugg av armarna.

Tåg och tunnelbanestationer är ju inte privat egendom.
Citera
2020-02-25, 18:38
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Tåg och tunnelbanestationer är ju inte privat egendom.

Nej visst men, då är det väl ännu värre om du tänker så. Då får ju vi alla i Sverige betala detta på våran skattesedel.

Statliga och kommunala bolag bekostas ju till stor del av oss skattebetalare.
Citera
2020-02-25, 19:13
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
– Vi har fler namn och vi tänker ta dem, en efter en. Det är bara frågan om tid, säger Tomas Ivering.
Hur många kan det bli?
– Hur många som helst, faktiskt. Vi har precis haft möte om det här. Vad orkar vi med? Mina utredare är grymma.

Titta vilken enastående handlingskraft och energi polisen har när det gäller att jaga ofarliga svennebanan småbarnspappor, samtidigt som förorterna brinner och exploderar medan poliserna där står med armarna i kors.
Det går bra för Sverige.

Huvudet på spiken! Tuff polis när det gäller skattebetalare. Inte lika tuff i Kronogården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in