2020-02-24, 09:21
Medlem
”VD”
Vet verkligen inte folk vad det innebär?
Ja, man kan vara VD över globala storbolaget med 45000 anställda, men man kan också vara ägare, VD och arbeta på golvet på ”Snickerigubben AB” med fyra anställda.

Varför sådan hets runt en VD.
Jag såg något om inkomsten hos någon av dem och den var väl som vilken Svensson som helst.
Kan tyckas anmärkningsvärt om det faktiskt är Svenssons som sprungit runt och klottrat, men jag har svårt att tro det. Bakåtvänd keps nämndes. Inte så långsökt.
Citera
2020-02-24, 09:45
Medlem
Placeholders avatar
Det är väl på tiden de tar lite av de här människorna, hur roligt är det att inte kunna se ut från tåget för någon värdelös klottrare har sprejat ner rutorna. De postar ju tom sina verk hela tiden på typ Instagram, hur svårt är det att få tag i dom. Det verkar ju nästan vara lagligt så öppet de gör det nuförtiden.
Citera
2020-02-24, 09:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Bara du har 25k kr så kan du skapa ett aktiebolag och ta vd-rollen.
Mm, men nu handlar det ju om personer med över 500k i årsinkomst.
Citera
2020-02-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Hmm, en VD som springer runt och klottrar låter märkligt. Ska bli intressant att följa, om namnet ens kommer ut? Är taggen känt sedan tidigare? Vad har vi?
I Örebro hände för ett tjugotal år sedan att en klottersaneringsfirma, betalade ungdomar för att de skulle fixa jobb åt firman. Kanske männen själva driver klottersaneringsföretag.
Citera
2020-02-24, 10:05
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Mm, men nu handlar det ju om personer med över 500k i årsinkomst.

Jag menar att vd säger inte så mycket, 500k i årsinkomst är inte så mycket heller.

Dock blir det hyfsade dagsböter om de döms till det.
Citera
2020-02-24, 10:07
Medlem
"samhällets kloakråttor" för att ha sprayat lite färg?

...jag som trodde den titeln var reserverad för våldtäktsmän och pedofiler?
Citera
2020-02-24, 10:10
Medlem
HVIT.s avatar
Den som är över 14 år (under så är man snorunge) och kladdar massa ful skit överallt är riktig smuts! Och dessa är 40 år!!!
Citera
2020-02-24, 10:14
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Jag menar att vd säger inte så mycket, 500k i årsinkomst är inte så mycket heller.

Dock blir det hyfsade dagsböter om de döms till det.
Oavsett om 500k är mycket eller lite så är det inte från ett företag som startats upp för 25 spänn.
Citera
2020-02-24, 10:15
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
"samhällets kloakråttor" för att ha sprayat lite färg?

...jag som trodde den titeln var reserverad för våldtäktsmän och pedofiler?

Haha ja det var lite märkligt sagt fy fan!

Har någon annan kriminell ens blivit kallad för något liknande tidigare?

Är man verkligen den värsta sortens avskum om man målar på tåg?
Citera
2020-02-24, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Kan det vara den där POP-konstnären Burgos som varit i farten igen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddn18J/graffiti-varldens-vackraste-brott

Det kan ligga något i det, det är ju fan helt sjukt, haha.

"För spänningens skull klottrar dom ner tågen" när dom redan har jobb & familj, vilka idioter haha
Citera
2020-02-24, 10:22
Medlem
Hemskt, 40-åriga "män" som springer omkring och klottrar. Jag skäms å deras vägnar ty de själva lär inte skämmas.

Några miljoner i skadestånd samt att de ska tvingas sitta fastkedjade på en offentlig plats med målarbok och färgkritor samt heltäckande "kroppshaklapp" á la förskolan. Trolldeg bör lämpligen också ingå i arbetsträningen.
Citera
2020-02-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Vad du och jag tycker är coolt spelar ingen roll. Dom här 40åringarna tycker det är coolt som fan.

Du och jag har en uppgift att lära dessa "män" vad som är coolt. För någon uppfostran verkar de inte ha fått. Jag skulle givetvis absolut först göra en orosanmälan till socialen. Barn med sådana fäder kan inte ha det bra.

Oaktat det så undervisar jag dem mer än gärna och jag tror att min undervisningsmodell kommer att visa sig vara mycket lyckad samt prisvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in