2020-02-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggi-doo
Hört samma som någon nämnde tidigare i tråden. Detta är en stor polisiär miss, man fann huvudet i lägenheten efter ganska många dagar. Då hade den redan genomsökts flera gånger.
Bara vad jag hört så tiden får utvisa om det är sant....

Men fanns det inte bilder på ett område där polisen sa att de funnit en kroppsdel? Har för mig att det var så.

Edit, såg nu att de inte ville svara på om det var inomhus eller utomhus eller var.
Citera
2020-02-25, 20:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Spelar ingen roll hur mycket du tycker det är nonsens. Det är flera fall där GM inte dömts för mord där den som blivit styckad påståtts ha begått självmord och att GM blev så chockad och rädd att de menar att de styckade av den anledningen.

Du blandar in känslor i det hela som inte rätten kommer att göra. Han kommer inte dömas för mord om de inte kan påvisa vad hon dött av och även så om de kan det men att försvaret kan så tvivel om huruvida hon gjorde det själv.
Att w skulle ha hittat en så stor kniv och skurit halsen av sig eller tillverkat en giljotin är dock inte trovärdigt, finns inget från den ”avsändaren” som tas på allvar, för min del iaf..
Att klara av att ta självmord med kniv på halsen gör nog inte en vanlig 17-åring.
Dock förstår jag ju vad du menar MEN förhoppningsvis finns det sms m.m mellan dem som bevis.
Dessutom att T skulle ha ”sparat” huvet för att gömma det på vinden 🤦🏼‍♀️
De som kan sånt här har ju berättat att huvudet oftast göms/dumpas först..
Jag lägger inga känslor på situationen men enligt åklagaren finns det bevis mot T som är starka, det som saknas är resten av kroppen.
De kanske vet hur hon dog, att advokaten säger tvärtom är ju hennes uppdrag, att försvara T.
Citera
2020-02-25, 20:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Men fanns det inte bilder på ett område där polisen sa att de funnit en kroppsdel? Har för mig att det var så.
Nä, däremot hade polisen sök utomhus den dagen så hur de skulle hittat något i lägenheten då är oklart..vi får ju svar nån gång relativt fort hoppas jag.
Citera
2020-02-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Att w skulle ha hittat en så stor kniv och skurit halsen av sig eller tillverkat en giljotin är dock inte trovärdigt, finns inget från den ”avsändaren” som tas på allvar, för min del iaf..
Att klara av att ta självmord med kniv på halsen gör nog inte en vanlig 17-åring.
Dock förstår jag ju vad du menar MEN förhoppningsvis finns det sms m.m mellan dem som bevis.
Jag lägger inga känslor på situationen men enligt åklagaren finns det bevis mot T som är starka, det som saknas är resten av kroppen.
De kanske vet hur hon dog, att advokaten säger tvärtom är ju hennes uppdrag, att försvara T.

Nä det alternativ du nämner är såklart helt orimligt. Jag menade såklart inte någon form av serietidningsupplägg som den användaren snöat in på.
Citera
2020-02-25, 20:19
Medlem
Citat:
Nä, däremot hade polisen sök utomhus den dagen så hur de skulle hittat något i lägenheten då är oklart..vi får ju svar nån gång relativt fort hoppas jag.

Ja det blir intressant att se hur detta ärende utvecklar sig och vad som finns när åtal och FUP kommer.

Vi är nog alla eniga om att den häktade har bragt henne om livet och att det skulle vara tillfredställande med en morddom.
Citera
2020-02-25, 20:19
Medlem
Citat:

??

Vem har berättat det?
Och vem kan sådant?
Citera
2020-02-25, 20:22
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19

??

Vem har berättat det?
Och vem kan sådant?
Skrev lite oklart där 🙈 menar de som jobbar med brott. Som Leif g.w.
Har hört det på andra mord dokumentärer med.
Kroppen upplevs mer ”anonym” jämfört med huvud.
Citera
2020-02-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ja det blir intressant att se hur detta ärende utvecklar sig och vad som finns när åtal och FUP kommer.

Vi är nog alla eniga om att den häktade har bragt henne om livet och att det skulle vara tillfredställande med en morddom.

Ja,skulle vara tillfredsställande att få en dom för mord på de som bragt w om livet..
Citera
2020-02-25, 20:26
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Ja precis, det som skrämmer mig mest är ju att han inte visade oro den helgen hennes pappa ringde och sedan knackade på.
2 år i ett förhållande men ingen oro eller saknad, typ helt kall och tyken.
Konstigt beteende
Citera
2020-02-25, 20:34
Medlem
Citat:

Det skulle inte kunnat vara så att polisen hade sök utomhus samtidigt som krim kollar lägenhet/förråd en gång till? Vet vi med säkerhet att ingen av dom var där den dagen?
Citera
2020-02-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ja precis, det som skrämmer mig mest är ju att han inte visade oro den helgen hennes pappa ringde och sedan knackade på.
2 år i ett förhållande men ingen oro eller saknad, typ helt kall och tyken.
Konstigt beteende

Nja du sätter ju ändå fingret på det. Att det inte finns oro var väl för att han inte tänkte så som en oroad pojkvän utan tänkte som någon som precis röjt undan henne och fokuserar på att försöka dölja lösa trådar som andra kan uppfatta.

Någon som dödar en närstående (eller hur man nu ska kalla det) har ju förmågan att både gå extra långt i vissa fall, men även lägga band på sig själv i självbevarelse. Sen misslyckas de ju ofta med det också men då är det ju försent och morddelen är fullbordad.
Citera
2020-02-25, 20:39
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggi-doo
Det skulle inte kunnat vara så att polisen hade sök utomhus samtidigt som krim kollar lägenhet/förråd en gång till? Vet vi med säkerhet att ingen av dom var där den dagen?
Någon användare här såg polisen ute denna dagen iaf, sök av mp och fikk också.
Man tycker ju att det skulle luktat en hel del om det legat där två veckor dessutom.
Inget från media om att de varit i lägenheten den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in