Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Så du tycker alltså tortyr är ok om lagen tillåter det. Precis som Hitlers utrotning av judar var fullständigt laglig. USA har klubbat igenom att det är lagligt för dem att lönnmörda personer i andra länder.
Du hakar upp dig på detaljer. Jag pratade om terrorlagstiftningen, tycker du att den är fel?
Tortyr skall naturligtvis inte användas och såvitt jag vet finns det inga lagar som tillåter det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Personligen skiter jag fullständigt i vad lagen säger. Det finna massor med absurda lagar som är värda att ignorera. Omvänt så finns massor med saker som är fullt lagliga men som borde förbjudas.
Ja, jag har förstått det. Du vill ha ett laglöst land, där alla kan göra som de vill. Att det finns absurda lagar håller jag med om, men överlag är lagen vår samsyn på vad som är moraliskt bra och inte bra, vad som är farligt och olämpligt mm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Jag föreslår att vi försöka hålla oss till vad som är moraliskt förkastligt istället för att försöka snurra in oss på juridiska teknikaliteter.
Lagen är bland annat ett uttryck för vår moral. Visste du inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Valen i enpartistater är ett skämt. Det är ingen som tar det på allvar. Är den stora ledaren i Nordkorea och demokratiskt vald? Men du har rätt i att vad folk tycker om det spelar ingen roll. Assad kontrollerar större delen av Syrien. Hur han blev ledare är näst intill irrelevant i dagsläget. Ska din åsikt räknas så behöver du kunna backa upp den med våld.
Det behöver det inte vara om man t ex har personval.
Assads popularitet har vuxit under kriget och det är ju folket i Syrien som skall välja sina ledare. Det är ju det jag skriver ideligen, varför vantolkar du det? Du vill nog att USA skall bestämma överallt?