2020-02-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Haha, nu när du påpekar det så finns det många likheter.
Doggy har hybris. Måste finnas vettiga turkar som kan ta hand om han.
Om " Fuhrer " Erdogan fortsätter på den här vägen är det endast en tidsfråga innan han blir plockad av banan, sådant har hänt många gånger tidigare i Turkiet.
Sedan ljuger Erdogan mycket värre än den berömde "Bagdad Bob", håller nere de egna förlusterna och fiendens förluster blir det en massa inflation.
Innan 2011 var relationen mellan Turkiet och Syrien mycket bra, och idag är relationen mellan det syriska folket och det turkiska bra, flyktingar från Syrien som kommer till Turkiet anser de blir bemötta bra i Turkiet av folket där.
Turkiet har nedgång i ekonomin och valutan har fallit kraftigt, med ökad arbetslöshet, det här kriget kostar stora pengar om det är Turkiet som finnsierar det. Turkiska folket kommer att reagera, om soldaterna börjar komma hem i liksäckar, Turkiet har de senaste dagana haft stora förluster på turkiska soldater.
Citera
2020-02-25, 13:35
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Terrorlagstiftningen, som USA är den främste skaparen av, säger just det.

Ja, Assad är folkvald, precis som parlamentet. Vad USA säger är totalt irrelevant, men det är förstås det du har lyssnat på.

Många i din närhet skulle i så fall undra vad du är för en.

Som att skriva en massa skit här.

Du lyssnar på MSM för mycket och det har gjort dig så förvirrad att du rentav ignorerar regler och lagar och därmed moraliska rättigheter och skyldigheter. Det är din hållning därför att det är precis vad Väst gör i Syrien, de bryter konstant mot många lagar, de är helt enkelt grovt kriminella.

I motsats till Syrien och Ryssland som håller sig till lagen så mycket de kan, de är väldigt noga med det. Trots att de har tvingats utkämpa outhärdliga strider mot tusentals terrorister, så håller de sig till lagen. På det sättet värnar de civila.
Och på det sättet förlorar USA stort i Syrien, medan Syriens och Rysslands ställning och popularitet har vuxit.

Du är helt galen när du försvarar lagbrott!
Så du tycker alltså tortyr är ok om lagen tillåter det. Precis som Hitlers utrotning av judar var fullständigt laglig. USA har klubbat igenom att det är lagligt för dem att lönnmörda personer i andra länder.

Personligen skiter jag fullständigt i vad lagen säger. Det finna massor med absurda lagar som är värda att ignorera. Omvänt så finns massor med saker som är fullt lagliga men som borde förbjudas.

Jag föreslår att vi försöka hålla oss till vad som är moraliskt förkastligt istället för att försöka snurra in oss på juridiska teknikaliteter.

Valen i enpartistater är ett skämt. Det är ingen som tar det på allvar. Är den stora ledaren i Nordkorea och demokratiskt vald? Men du har rätt i att vad folk tycker om det spelar ingen roll. Assad kontrollerar större delen av Syrien. Hur han blev ledare är näst intill irrelevant i dagsläget. Ska din åsikt räknas så behöver du kunna backa upp den med våld.
Citera
2020-02-25, 14:12
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Så du tycker alltså tortyr är ok om lagen tillåter det. Precis som Hitlers utrotning av judar var fullständigt laglig. USA har klubbat igenom att det är lagligt för dem att lönnmörda personer i andra länder.
Du hakar upp dig på detaljer. Jag pratade om terrorlagstiftningen, tycker du att den är fel?
Tortyr skall naturligtvis inte användas och såvitt jag vet finns det inga lagar som tillåter det.
Citat:
Personligen skiter jag fullständigt i vad lagen säger. Det finna massor med absurda lagar som är värda att ignorera. Omvänt så finns massor med saker som är fullt lagliga men som borde förbjudas.
Ja, jag har förstått det. Du vill ha ett laglöst land, där alla kan göra som de vill. Att det finns absurda lagar håller jag med om, men överlag är lagen vår samsyn på vad som är moraliskt bra och inte bra, vad som är farligt och olämpligt mm.
Citat:
Jag föreslår att vi försöka hålla oss till vad som är moraliskt förkastligt istället för att försöka snurra in oss på juridiska teknikaliteter.
Lagen är bland annat ett uttryck för vår moral. Visste du inte det?
Citat:
Valen i enpartistater är ett skämt. Det är ingen som tar det på allvar. Är den stora ledaren i Nordkorea och demokratiskt vald? Men du har rätt i att vad folk tycker om det spelar ingen roll. Assad kontrollerar större delen av Syrien. Hur han blev ledare är näst intill irrelevant i dagsläget. Ska din åsikt räknas så behöver du kunna backa upp den med våld.
Det behöver det inte vara om man t ex har personval.
Assads popularitet har vuxit under kriget och det är ju folket i Syrien som skall välja sina ledare. Det är ju det jag skriver ideligen, varför vantolkar du det? Du vill nog att USA skall bestämma överallt?
Citera
2020-02-25, 14:46
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Du hakar upp dig på detaljer. Jag pratade om terrorlagstiftningen, tycker du att den är fel?
Tortyr skall naturligtvis inte användas och såvitt jag vet finns det inga lagar som tillåter det.

Ja, jag har förstått det. Du vill ha ett laglöst land, där alla kan göra som de vill. Att det finns absurda lagar håller jag med om, men överlag är lagen vår samsyn på vad som är moraliskt bra och inte bra, vad som är farligt och olämpligt mm.
Jag tycker du hakar upp dig på detaljer när du väljer vilka lagar som du tycker ska följas.

Syrien är redan ett laglöst land. Då får man backa tillbaka och göra en moralisk bedömning av agerandet istället.

Citat:
Lagen är bland annat ett uttryck för vår moral. Visste du inte det?
Lagen är ett uttryck för ledarens åsikter. Är han en skurk så blir lagarna därefter.

Citat:
Det behöver det inte vara om man t ex har personval.
Assads popularitet har vuxit under kriget och det är ju folket i Syrien som skall välja sina ledare. Det är ju det jag skriver ideligen, varför vantolkar du det? Du vill nog att USA skall bestämma överallt?
Syrien saknar väldigt många komponenter för att kunna klassas som demokratiskt. Det är mer eller mindre omöjligt att göra en bedömning av vad folk egentligen tycker eftersom fel åsikt ofta belönas med nackskott.

Jag har dock ingen åsikt huruvida Assad är sämre eller bättre än ledare Syrien är vana med.
Citera
2020-02-25, 15:01
Medlem
Lite trågigt att se vad som händer nu

Ryssland och Assad bombar just nu civila runt om Idlib city i ren frustration över händelserna i Nairab.

Har har de bombat dagis med barn

https://twitter.com/MGhorab3/status/1232223777750159360

Vi snackar ändå om världens 2 starkaste militär och uppföra sig så här är ju pinsamt.
Citera
2020-02-25, 15:32
Medlem
Citat:
När det gäller Syrien är det ingen enpartistat det finns flera partier med ledare för partierna, som folket röstar på.
Alla muslimländer är diktaturer, men det är ingenting som säger att det inte finns fria val
Citera
2020-02-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Ryssland och Assad bombar just nu civila runt om Idlib city i ren frustration över händelserna i Nairab.

Vi snackar ändå om världens 2 starkaste militär och uppföra sig så här är ju pinsamt.

Sedan så får man ju fråga sig varför? Är det värkligen så långsökt att al qaeda skulle använda ett dagis som bas? Och för det andra så bombar man inte dagis medvetet, man kan inte se skillnad på byggnader när man är ovanför och spårar militanta element som springer bland byggnader. Kolla bara hur det går till på denna video, så ser man hur det går till. Man följer målet till olika byggnader, men dom kan bara se taket, dom kan inte se in i byggnaden och veta vad det är. Allt man vet är att terroristerna har precis gått in i byggnaden.

https://www.youtube.com/watch?v=unDdiiM4cZs
Citera
2020-02-25, 16:52
Medlem
Assad styrkor flyr utkanten av Saraqib :

https://twitter.com/MGhorab3/status/1232323690840428545

Ryssland och Assad hämnas genom att döda civila Idlib :

https://twitter.com/MGhorab3/status/1232326422292836355

Tråkig utveckling när rent hat tar över.
Citera
2020-02-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Sedan så får man ju fråga sig varför? Är det värkligen så långsökt att al qaeda skulle använda ett dagis som bas? Och för det andra så bombar man inte dagis medvetet, man kan inte se skillnad på byggnader när man är ovanför och spårar militanta element som springer bland byggnader. Kolla bara hur det går till på denna video, så ser man hur det går till. Man följer målet till olika byggnader, men dom kan bara se taket, dom kan inte se in i byggnaden och veta vad det är. Allt man vet är att terroristerna har precis gått in i byggnaden.

https://www.youtube.com/watch?v=unDdiiM4cZs

Läs om Rysslands krig mot tjetjenien.

Rysslands kampanj i syrien skriker om det kriget där man bombar allt och alla till underkastelse.
Citera
2020-02-25, 16:57
Medlem
cephs avatar
Citat:

Det är ingen bomb, utan en 122mm ostyrd raket som är avfyrad från marken. Kan avfyras från allt från MLRS (typ BM-21, används av alla sidor i konflikten) eller enstaka portabla rör (Grad-P, samma sak där, används av alla).

Citat:
Rysslands kampanj i syrien skriker om det kriget där man bombar allt och alla till underkastelse.

Ja, vi såg ju hur sanningenligt allt det pratet var när dammet lagt sig över Aleppo. Nu är det tvärtyst om vad som påstods vara humanitär härdsmälta och sadistisk utrotning.

Kan f.ö. rekommendera "9 dagar" om hur Aleppo först ockuperades, filmat från en fönsterglugg i staden 2012. Det var terror-jihad från dag ett, också det nåt som man dribblat bort i allt snack sedan dess, och som ingen vill prata om idag längre.
Senast redigerad av ceph 2020-02-25 kl. 17:03.
Citera
2020-02-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Det är ingen bomb, utan en 122mm ostyrd raket som är avfyrad från marken. Kan avfyras från allt från MLRS (typ BM-21, används av alla sidor i konflikten) eller enstaka portabla rör (Grad-P, samma sak där, används av alla).

Ja, vi såg ju hur sanningenligt allt det pratet var när dammet lagt sig över Aleppo. Nu är det tvärtyst om vad som påstods vara humanitär härdsmälta och sadistisk utrotning.

Kan f.ö. rekommendera "9 dagar" om hur Aleppo först ockuperades, filmat från en fönsterglugg i staden 2012. Det var terror-jihad från dag ett, också det nåt som man dribblat bort i allt snack sedan dess, och som ingen vill prata om idag längre.

Lugnt i Nordkorea också.

Brukar vara så av att leva under en diktator.

Så här känner folket i Azaz om Assad och Ryssland.

https://twitter.com/MGhorab3/status/1232255457231822848
Citera
2020-02-25, 17:13
Medlem
Citat:
Läs om Rysslands krig mot tjetjenien.

Jag har läst om det. Tjetjenierna (jihadisterna) halshög ryska soldater och satt huvudena på spets, och hängde upp rysska soldater i fönster så att för att döda militanterna så var man tvugna att skjuta ryssarna. Jocko willink pratar om det här. Och jämför striden med ramadi och hans egen erfarenhet med extrema element.

https://www.youtube.com/watch?v=Xqy3Sh7BlaY&t=3937s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in