Aha, nu så avslöjade du dig som en Assad-älskande mytoman. Assad är en diktator, han är inte vald av folket som du så felaktigt påstod.
Din trovärdighet är inte särskilt stor efter en sådan lögn.
Du verkar inte ha någonting emot att Iran och Ryssland dödar syrier för att skydda en avskydd diktator. Du verkar inte heller ha någonting emot att Syrien dödar libanesiska politiker och lägger sig i Libanons interna affärer. I Mellanöstern så är det standard att kalla regimkritiker för terrorister, det är vad du och Assad gör.
Lögn är att ta i då det hölls ett val 2014-06-03.
Grupper med kopplingar till Daesh och al-Qaida som är internationellt ansedda som terrororganisationer ska bekämpas enligt FN-resolutioner.
Till och med Turkiet klassar Tahrir al-Sham vilket inkluderar HTS som terrorister. https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-turkey/turkey-designates-syrias-tahrir-al-sham-as-terrorist-group-idUSKCN1LG1XM
Det är därför jag tidigare sa att Ryssland använder överenskommelser mot Turkiet och det är en orsak till att Turkiet vill att de ansluter sig till FSA/SNA istället.
Nu finns den med engelsk undertext. Grymt sköna klipp på när ryssarna pin-pointar terrorister från luften. Hög närvarokänsla som vanligt - rekommenderas - 51 min - Enjoy!
Idlib är viktig för Turkiet och det är inget som säger att Erdogan bluffar.
Om däremot Idlib faller före månades slut så har situationen ändrats och det enda Erdogan kräver är egentligen att de Syriska trupperna inte ska vara för nära de Turkiska observationsposterna vilket det inte finns någon orsak till när Idlib fallit.
Anledningen att Turkiet pratar om just observationsposterna beror troligtvis på pressmeddelandet Pompeo gick ut med igår där USA gav sitt stöd till att Turkiet förvarar observationsposterna mot Syriska regeringsstyrkor.
Turkiets mål är inte att gå i krig med Syrien utan att bygga en buffertzon längs turkiska gränsen befolkad av Turkiet vänliga.
Att de stridande av dessa är terrorister komplicerar situationen då Syriska regeringsstyrkor med Ryssland och Iran har som mål att bekämpa dessa terrorister vilket Syrien gör med stöd av punkt 8 i FN resolution 2254 samt resolution 2249.
Enligt resolutionerna så ska samtliga områden som terrorister erövrat i Syrien bekämpas.
Däremot så ska det ske enligt internationell rätt och det är en fråga jag räknar med att de som ville störta Assad kommer försöka driva efter att det blivit fred i Syrien, det är nästa sätt att försöka störta Assad efter kriget.
Ska jag spekulera så har Erdogans intressen i Libyen och Syrien även med muslimska brödraskapet att göra, MB har tidigare skapat konflikter i Syrien och uppmanade då att Sunni skulle göra uppror mot Alawiter. https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Brotherhood_of_Syria
Talet var på arabiska och jag uppfattar översättningen som att SAA ska dra sig tillbaka till linjen med kontrollpunkter. Alltså den linjen från innan offensiven senaste veckorna och att Turkiet tänker driva tillbaka dem med våld om de inte gjort det innan slutet på månaden. I princip är det ett krav på att SAA ska lämna en del av Syrien till Turkiets proxys. Set blir mycket svårt att smälta det kravet för Assad och Putin.
Erdogan vill verkligen ha krig, ställer krav på att SAA ska lämna områden runt turkbaser. Det är syriska områden. Minihitler är inte klok, vad inbillar han sig, att syrierna ska lämna egna områden i sitt egna land?!
Va fan Assad förstår väl själv att han inte kan leda ett land där USA- kurderna,- Turkarna har varsin del av landet.
Vågar och vågar, finns ingen mening med att ta dem och ge Erdogan en öppning att göra något, låt soldaterna sitta och titta på när SAA avancerar runt dem istället, sedan kan de få en transport tillbaks efteråt.
Erdogan vill verkligen ha krig, ställer krav på att SAA ska lämna områden runt turkbaser. Det är syriska områden. Minihitler är inte klok, vad inbillar han sig, att syrierna ska lämna egna områden i sitt egna land?!
Självfallet vill detta turk-mongol bastard-hybrid göra så! Han har ju hybris och tror att han är den nya sultanen och ska bygga ett nytt vidrigt Mongol-Turkiskt Osmansk rike och ta över öst-europeiska delar! Många av hans anhängare som bor i Europa har samma tankar. Deras mål är att bli de nya herrarna över oss! Det ända de väntar på är att få tillräckligt med stöd och makt! Jag hoppas innerligt att alla européer kan skicka alla dessa turk-mongoler tillbaka där dem kommer ifrån, gärna med VÅLD!