Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Om lagen säger det är ok att tortera och döda alla som säger något negativt om den "stora ledare" Då tycker du det är rätt och riktigt att tortera och döda folk?
Terrorlagstiftningen, som USA är den främste skaparen av, säger just det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Jo. Tjena. Folkvald!!
Ja, Assad är folkvald, precis som parlamentet. Vad USA säger är totalt irrelevant, men det är förstås det du har lyssnat på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Jag målade upp liknande scenario. Men korta svaret är att under liknande förutsättningar så skulle jag antagligen inte klaga.
Många i din närhet skulle i så fall undra vad du är för en.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Jag skulle dessutom ha viktigare saker än att ens fundera över det om något sådant sker.
Som att skriva en massa skit här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Ryssland och Damaskus är för närvarande betydligt våldsammare än USA och SDF. Poängen är att det rådet fullt krig. Du bekymrar dig över legala detaljer huruvida en allians följer olika typer av lagstiftning. Vilket blir fånigt i sammanhanget. Jag tror inte de som blir bombade bryr sig ett dyft i om de som fäller bomberna har lagen på sin sida eller inte. Vad som ska vara lagligt och vem som ska bestämma det är mer eller mindre vad man krigar om.
Vi får se hur USA beter sig när Idlib och Apollo är under Damaskus kontroll och resten av Syrien ska enas.
Du lyssnar på MSM för mycket och det har gjort dig så förvirrad att du rentav ignorerar regler och lagar och därmed moraliska rättigheter och skyldigheter. Det är din hållning därför att det är precis vad Väst gör i Syrien, de bryter konstant mot många lagar, de är helt enkelt grovt kriminella.
I motsats till Syrien och Ryssland som håller sig till lagen så mycket de kan, de är väldigt noga med det. Trots att de har tvingats utkämpa outhärdliga strider mot tusentals terrorister, så håller de sig till lagen. På det sättet värnar de civila.
Och på det sättet förlorar USA stort i Syrien, medan Syriens och Rysslands ställning och popularitet har vuxit.
Du är helt galen när du försvarar lagbrott!