2020-02-25, 16:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Skulle välja till en annan sak som återkommande står utskrivet i förhörsutskrifterna (som ju skrivs ut in verbatim från ljudinnspelningarna:

- (skrattar), (skrattar till), (fnissar), (suckar), (fnyser), följt av hånfulla svar med absolut minimal tendens att ens försöka anstränga sig för att hjälpa polisens utredning

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

SUMMA SUMMARUM:
Man kan sammafatta HDs insats i förhören med vägran att svar alternerat med SNÖMOS:

• Det tänker inte jag kommentera.

• Jag tänker inte säga nåt mer

• Jag kan inte svara på den frågan för jag.. alltså är.. jag vet inte vad jag har höll från er och vad som jag har fått återberättat och vad jag.. jag..jag vet inte.

• Men det är det jag inte vet ju.. jag vet inte.. eh... jag.. alltså jag har ingen aning.. jag vet inte.

• Nej jag kan inte säga nånting om det.. det.. jag vet inte.. jag vet inte ens nånting om jag vet det..

Ja...för att hon kanske har svårt att hålla inne med att hon tycker det är lite ”festligt” att hon vet svaret på gåtan, men inte dom...?
Citera
2020-02-25, 16:51
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Kan leta reda på det ikväll. Dock jobbigt att läsa så om någon vill ta på sig det då gärna. Men kom ihåg att det gällde ett barns utsago. Har inte läst övriga barns förhör.
Jag har uppfattat det som att det bara var ett barn hemma. Den yngste sonen.
Citera
2020-02-25, 16:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Mycket talar för att mordet den varma majnatten utlöstes av att LW blev svartsjuk då hon fått reda på om paret D,s försoningsresa till USA. En liten hint om vartåt det lutar.

Då LW flera ggr blivit anmäld för våldsamhet mot sina barn är sannolikt anledingen till terapin ett krav från soc om hon ville behålla barnen. LW hade lätt till våld givet hon utsattes för det själv som barn.

Förvånas inte om det framkommer att LW slog första slaget driven av sin perversa svartsjuka till paret .
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-25 kl. 16:58.
Citera
2020-02-25, 16:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sid 77 Aktbil 154 .

Här ses ett diagram vilka som försökt nå Lena under den 15-16
På morgonen den 15 maj 2018 ringer Ulf Wesström sitt första samtal till Lena klockan
06.13.36. Efter det samtalet gör han samt Noa och Ester upprepade försök att nå Lena
innan Ulf ringer till Polisen klockan 06.43.51 och anmäler Lena försvunnen.
Klockan 07.00.11 ringer Noa Wesström till Stefan Davidsson och frågar om han vet vart
Lena är.
Ulf, Ester och Noa fortsätter att försöka få tag på Lena. När det blir känt för andra
personer att Lena är försvunnen försöker även dem att få tag på Lena.maj.

I diagramet nedan ses personerna samt antalet gånger som dem kontaktat Lenas
telefon under 15 och 16 maj 2018. Uppgifterna är hämtade från den sammanslagna
telefonlistan.

Noteras bör att SD inte gjort ett enda litet försök att nå Lena. Inte ett enda.

Diagrammet kan jag inte kopiera in. Ni får kika själva. Se sidhänvisning och aktbilaga ovan.

Mycket mycket graverande!

Ja det säger ju ALLT!
Med tanke på hur mycket telefon/sms/mms-kontakt de hade annars!
Påminner f ö om styckmordet i Boden där Kristoffer Johansson uppträdde på samma sätt.
Citera
2020-02-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har uppfattat det som att det bara var ett barn hemma. Den yngste sonen.

Samma här men har inte verifierat det själv.
Citera
2020-02-25, 17:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varje människa har ett kapitel som de inte läser högt. "Golvbrunns-H*nna" har sitt.

H*nna Davidss*n vet mycket väl vad som ägde rum under sen-kvällen den 14 Maj år 2018.

Frågas jag om detta blir mitt svar enligt följande, ... -Ja, H*nna Davidss*n var medhjälpare vid det då aktuella tillfället.

Mvh/ @JokerMannen

Ja i min bok VET hon - därför beter hon sig som hon gör i förhören, vägrar i oroande stor utsträckning att ens besvara frpgor. ”Det tänker inte jag kommentera”, ”Jag tänker inte säga nåt mer”.
Citerar även Malin.Nilsson: ” (skrattar), (skrattar till), (fnissar), (suckar), (fnyser), följt av hånfulla svar.”

Huruvida hon var närvarande vid mordet, nja...men hon har hjälpt till med undanröjandet av blodspår efteråt. Möjligen andra saker tvätt av kläder ettc. Att hon är inblandad på något sätt tycker jag blir allt tydligare allteftersom materialet i FUP plöjs igenom.

Ja det var sannerligen ett bra namn ”Golvbrunns-Hanna”.
Kanske starta egen städfirma om det blir för stressigt på USÖ?
Nej jag skojar inte. Hon verkar ju vara särdeles noggrant iallafall...
Citera
2020-02-25, 17:08
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mycket talar för att mordet den varma majnatten utlöstes av att LW blev svartsjuk då hon fått reda på om paret D,s försoningsresa till USA. En liten hint om vartåt det lutar.

Då LW flera ggr blivit anmäld för våldsamhet mot sina barn är sannolikt anledingen till terapin ett krav från soc om hon ville behålla barnen. LW hade lätt till våld givet hon utsattes för det själv som barn.

Förvånas inte om det framkommer att LW slog första slaget driven av sin perversa svartsjuka till paret .
Griftefriden kommer väl på tal snart.. med tanke på hur pantad umgängeskrets Stefan har.
Citera
2020-02-25, 17:11
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ja i min bok VET hon - därför beter hon sig som hon gör i förhören, vägrar i oroande stor utsträckning att ens besvara frpgor. ”Det tänker inte jag kommentera”, ”Jag tänker inte säga nåt mer”.
Citerar även Malin.Nilsson: ” (skrattar), (skrattar till), (fnissar), (suckar), (fnyser), följt av hånfulla svar.”

Huruvida hon var närvarande vid mordet, nja...men hon har hjälpt till med undanröjandet av blodspår efteråt. Möjligen andra saker tvätt av kläder ettc. Att hon är inblandad på något sätt tycker jag blir allt tydligare allteftersom materialet i FUP plöjs igenom.

Golvbrunns-Hanna 😄
Hon var korkad som inte gjorde rent sina egna också, det kanske hade varit något mindre suspekt.
Hon och JG kommer med all sannolikhet att åtalas efter att SD döms.
Ingen av dom ska ha vårdnaden om barnen, inte heller svärföräldrarna.
Det var förresten de som tvingade Hanna att gå tillbaka till SD...
Citera
2020-02-25, 17:20
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:

Att HD inte vill svara på exempelvis hur många hon haft sex med, det kan jag förstå. Kan inte vara roligt att sitta där och behöva berätta för två helt okända personer om sitt sexliv.

Angående städningen, jag har en känsla av att HD var en "slav" i hemmet, där SD sa åt henne att städa, laga mat osv. Beordra henne att göra sysslor och kanske inte våga säga emot. HDs vänninor reagerade rätt starkt på när HD berättade att hon var glad för att hon nu fick ha en matta under soffbordet, det fick hon inte för SD i gemensamma hemmet.
Citera
2020-02-25, 17:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vid ett av de första polisförhören. Kvinnlig polis hade haft ett kortare förhör med SD. Hon släpper sedan iväg honom. Men då händer något. (Med tanke på hans flirtande med varenda kjolstyg han träffar på):

När jag släppte ut Stefan från polishuset så gjorde jag det vid närmaste utgången från yttre
förhörszonen, vid hörnet mot Järnvägsgatan. Precis innan jag öppnade dörren ut så säger
Stefan till mig att han skulle vilja kramas.
Jag tyckte detta kändes väldigt märkligt, och sa att
jag var väldigt förkyld, vilket stämde

Han har verkligen inga gränser!

Sid 297 aktbil. 145 (Huvudprotokollet)

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
I mina öron så låter det smått stört. Tror SD att en polis vill krama en person som denne misstänker som mördare? Jag tror SD flirtar med alla dessa kvinnor för att få ligga med dessa. Tror han har sånt självförtroende att han till och med testar här.

SD har en övertro på sig själv här, tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Det här är ju sjukt intressant. Av vilka anledningar skulle han vilja kramas?

1. För att ge bilden av att SD är en empatisk och känslomässig människa som aldrig skulle kunna ha ihjäl en annan person?
2. För att få personen på "sin sida" och därmed sätta sig själv i en bättre ställning?

Oavsett så tror jag att SD gör detta endast för egen vinning med en ordentlig omtanke och utstuderad avsikt.

Ja att han är gränslös, distanslös har vi ju redan konstaterat genom alla dessa sjuka geologgar!

Och anledningen till kramsjukan är säkert att båda dina punkter + att han är just befriad från gränser.

Gränslös
I psykologiska och psykiatriska sammanhang avses vanligen att vara okänslig för vad andra uppfattar som lämpligt och olämpligt i tal och sätt att vara. Exempel är impulsivt, stökigt, expansivt beteende utan känsla för andras reaktioner eller integritet.”

https://www.psykologiguiden.se/psykologilexikon/?Lookup=gränslös
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-25 kl. 17:44.
Citera
2020-02-25, 17:48
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Golvbrunns-Hanna 😄
Hon var korkad som inte gjorde rent sina egna också, det kanske hade varit något mindre suspekt.
Hon och JG kommer med all sannolikhet att åtalas efter att SD döms.
Ingen av dom ska ha vårdnaden om barnen, inte heller svärföräldrarna.
Det var förresten de som tvingade Hanna att gå tillbaka till SD
...
Detta har jag inte snappat upp. På vilket sätt tvingade föräldrarna henne att gå tillbaka till SD?
Citera
2020-02-25, 17:52
Medlem
Rättegången börjar ju imorgon och jag kommer befinna mig i Örebro ett par dagar. Hur kommer man in på rättegången tro? Och hur stor är chansen att man får en plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in