2020-02-25, 13:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det jag fetat, jag har varit skeptisk till att SD skulle kunna utföra ett sådant våldsbrott som det verkar handla om. Vissa skribenter har ihärdigt framfört att LW-agerandet kan förklara det hela, har inte tidigare köpt den bilden men får nog nu medge att de antagligen legat och ligger nära sanningen.

Den där selfien från augusti 2017 med SD/HD i bakgrunden ser jag med andra ögon nu. Tidigare trodde jag i min naivitet att det bara var en glad "oss-kompisar-emellan-bild".

Den bilden säger allt.
En triumferande stalker, en besvärad SD
som ser beskyddande ut mot sin fru.

LW kunde inte ta ett nej.

LW klarade inte av att förlora striden om SD. Hon var tvungen att vinna och vara bäst.

Precis som S-J berättat för oss hela tiden...
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-25 kl. 13:13.
Citera
2020-02-25, 13:12
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan man få en länk / bild på denna?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den bilden säger allt.

LW kunde inte ta ett nej.

LW klarade inte av att förlora striden om SD. Hon var tvungen att vinna och vara bäst.

Precis som S-J berättat för oss hela tiden...
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-25 kl. 13:23.
Citera
2020-02-25, 13:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den bilden säger allt.

Hon kunde inte ta ett nej.

Hon klarade inte av att förlora striden om SD. Hon var tvungen att vinna och vara bäst.

Ja, SD fick inte ens hålla handen på sin fru när de var ute.
Citera
2020-02-25, 13:19
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vet inte om du följer andra mordfall på FB eller tittar på true crime serier men de flesta som åtalas för medskyddande av brottsling får misstanken och t o m häktas för den redan innan mördaren åtalas. När mördaren fortfarande bara är misstänkt och häktad.

Att JG och HD nu i efterhand skulle bli åtalade för brott är osannolikt. All information finns i FUP redan och Hiding har valt att inte väcka misstanke och häkta dem för skyddande. Varför skulöe hon göra det nu?

Den enda möjligheten jag kan se är om JG ljuger under ed. Då kan han bli fälld för mened. Den chansen finns dock inte med HD.

Men JG måste vara rätt korkad, även han måste förstå (även om det inte är olagligt) att det ser illa ut att han under förhör går ut och raderar data i telefonen. Vad vill han dölja, enbart porrsurf känns föga troligt.

NA https://www.na.se/logga-in/hjarstamordet-vittne-raderade-meddelanden-fran-45-aringen-i-krypterad-app-mitt-under-polisforhoret-f orstar-du-allvaret

Fråga, vad tror du, har JG ljugit under ed?
Citera
2020-02-25, 13:20
Medlem
Citat:
Börjar undra om det inte är två manipulativa narcissister som hittade varandra (SD och LW). De ville äga varandra samtidigt som båda ville ha andra relationer OCKSÅ. Men ingen av dom ville att den andre parten skulle fiffla vid sidan om - inte ens om det var lilla frugan.

Fy fan vilken sjuk historia.
Citera
2020-02-25, 13:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Men JG måste vara rätt korkad, även han måste förstå (även om det inte är olagligt) att det ser illa ut att han under förhör går ut och raderar data i telefonen. Vad vill han dölja, enbart porrsurf känns föga troligt.

NA https://www.na.se/logga-in/hjarstamordet-vittne-raderade-meddelanden-fran-45-aringen-i-krypterad-app-mitt-under-polisforhoret-f orstar-du-allvaret

Fråga, vad tror du, har JG ljugit under ed?

Han har ju inte vittnat på rättegången än för att kunna ljuga under ed. Så man får väl hoppas han åtminstone berättar sanningen där om han inte vill hamna i finkan.
Citera
2020-02-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Ja tyvärr, det är så jag också ser det nu, inte tidigare.

så obehagligt.
Var publicerade hon denna?
Citera
2020-02-25, 13:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Om man gör ett tankeexperiment och
byter kön på de tre huvudpersonerna.

Om en kvinna varit otrogen men till
sist väljer sin man och älskaren stalkar
paret och ställer krav och bestämmer
vad makarna får och inte får göra.

Det skulle väl ingen försvara eller tycka
var OK?
Citera
2020-02-25, 13:23
Medlem
notknapparens avatar
Här konfronterar utredarna H*nna 6/9-19 med S*tefans inaktivitet vad gäller att leta efter L*ena 15/5-18. Detta med anledning av att H*nna säger sig inte ha frågat S*tefan om vad han gjorde 14 maj:

Aktbilaga 149, sid 453:

"FL I: Stefan har själv sagt i förhör att han är ute i området vid den här tiden som brottet
sker .. har han sagt nånting till dig om det? Har ni pratat om det?
MT: Alltså .. på nått sätt är jag ju helt övertygad om att han har berättat för mig att jag .. så ..
eh .. men jag kan inte komma ihåg vad han har sagt..
"

[...]

"FL I: Du frågar honom här den 15 :e om han är engagerad i letandet. Det är en ganska naturlig
fråga .. det är nån som är försvunnen .. kommer du ihåg vad han svarar på det?
MT: Nej.
FL I: Nej för han svara inte på det. Du får inget svar på det
"

[...]

"FL I: Han skriver ju till dig att han har dålig magkänsla och att han är övertygad om att hon
inte skulle försvinna frivilligt.men .. är din uppfattning att.gör han nånting för och leta efter
henne?
MT: Näe .. inte .. jag vet inte vad mer .. om han gör nått mer på dagen .. eh .. nej ..
FL I: Han underlåter till och med och informera en sån som Jerry till exempel. Han bryr sig
inte om och informera honom dom har kontakt på dagen .. men .. Stefan skriver ingenting om
att Lena är försvunnen .. dom skriver om helt andra saker. Han får veta det här långt
senare .. 14:52 informerar han Jerry.
"

[...]

"FL2: Stefan har också kontakt med Helena Åhström .. hon är ju reviewer har ett stort
kontaktnät och också möjlighet att få ut information tänker jag .. han underlåter att berätta för
Helena att Lena är försvunnen .. även i deras kontakt så har Stefan den kännedomen men han
berättar ingenting om det.. hur to !kar du det?
"

[...]

"FL I: Han skriver ju till dig att han har dålig magkänsla och att han är övertygad om att hon
inte skulle försvinna frivilligt.men .. är din uppfattning att.gör han nånting för och leta efter
henne?
MT: Näe .. inte .. jag vet inte vad mer .. om han gör nått mer på dagen .. eh .. nej ..
FL I: Han underlåter till och med och informera en sån som Jerry till exempel. Han bryr sig
inte om och informera honom dom har kontakt på dagen .. men .. Stefan skriver ingenting om
att Lena är försvunnen .. dom skriver om helt andra saker. Han får veta det här långt
senare .. 14:52 informerar han Jerry.
"

[...]

"FL I: Det är tre barn som kommer .. tre barn som befinner sig där.. eh och en pappa till dom
här barnen .. och dom ska fira ett av barnen som fyller år och mamma är inte där. Ulf gör .. tar
kontakt med dom som han tror kan bidra till att veta vart Lena är nånstans .. han ringer ju till..
till Stefan. Han tar kontakt med Stefan och ber om hjälp men vad gör Stefan? Ja han sprider
ut det till några få men han undviker och lämna det till personer som har stor handlingskraft.
Inte en enda gång försöker Stefan att kontakta Lena. Inte vid ett enda tillfälle. Han ringer inte,
han skriver inte, ingenting .. istället så säger han när han kommer till jobbet på morgonen så
berättar han för en kollega vi kommer formad/igen att få en väldigt tråkig löpsedel inom kort
i Örebro hur kan han veta det?
"

[...]

"FL I: Istället skickar han en selfie till dig när han cyklar från jobbet det ska bli så bra nu .. "

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:76ba69033345ed8a848a9df7d9329c01
Citera
2020-02-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Börjar undra om det inte är två manipulativa narcissister som hittade varandra (SD och LW). De ville äga varandra samtidigt som båda ville ha andra relationer OCKSÅ. Men ingen av dom ville att den andre parten skulle fiffla vid sidan om - inte ens om det var lilla frugan.

Fy fan vilken sjuk historia.

Nej de har turats om att dra varandra tillbaka in i denna soppa. Sedan har SD brutit många fler barriärer än vad LW gjorde. Handlar ju inte om att de skulle vara lika goda kålsupare. SD känner ingenting för någon och är en renodlat psykopat som LW tyvärr aldrig kunde bryta sig loss ifrån. Båda har behandlat HD mycket illa men där bär ju SD största skulden som hennes evigt svurne maka.

Läser man förhör med HD och mycket utav kritiken mot LW är SDs utsaga tyvärr. Därefter har hon ljugit i förhör och gjort exakt vad SD sagt åt henne.
Citera
2020-02-25, 13:26
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Han har ju inte vittnat på rättegången än för att kunna ljuga under ed. Så man får väl hoppas han åtminstone berättar sanningen där om han inte vill hamna i finkan.

Nej korrekt, jag som är trött efter alla dagars läsning. Tänkte på vittnesförhöret självklart, där inte ed gäller. Tror du han underhåller saker?
Citera
2020-02-25, 13:26
Medlem
Vid ett av de första polisförhören. Kvinnlig polis hade haft ett kortare förhör med SD. Hon släpper sedan iväg honom. Men då händer något. (Med tanke på hans flirtande med varenda kjolstyg han träffar på):

När jag släppte ut Stefan från polishuset så gjorde jag det vid närmaste utgången från yttre
förhörszonen, vid hörnet mot Järnvägsgatan. Precis innan jag öppnade dörren ut så säger
Stefan till mig att han skulle vilja kramas.
Jag tyckte detta kändes väldigt märkligt, och sa att
jag var väldigt förkyld, vilket stämde

Han har verkligen inga gränser!

Sid 297 aktbil. 145 (Huvudprotokollet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här