Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Instämmer. Du skriver f ö bra inlägg ska jag tillägga! Intressant att läsa dina, Notknapparens, T34Panzers, Strofs och Reviews m fl inlägg.
Men ren juridisk fråga till insatta, hur fungerar det med att väcka fler åtal under pågående rättegång mot GM? Jag, ej insatt i juridik, förstår inte själva processen här. Mycket ter sig som att HD och JG undanhåller och rentav röjer bevis mot SD/GM, detta är ju i sig brott men tyder även på att de själva kan vara involverade i själva mordet. Varför avskrev Hiding HD med allt detta? Fanns inget mer att binda henne vid för medhjälp? Om hon är avskriven, kan hon och JG plötsligt mitt i allt nu ändå trilla dit åtminstone för att de försökt sabba nu i efterhand? Hur lång är vägen mot åtal för dem från detta läge om det skulle vara aktuellt?
Tack, jag läser även dina intressanta inlägg med behag. Flera andra skrollar jag bara förbi då de förpestar tråden.
Hm men JG måste åka dit på skyddande och HD på medhjälp/skyddande.
Annars fyller de lagarna ingen funktion, och i ett sådant här omtalat fall där det är solklart kommet de inte slippa undan att ställas till ansvar för sina gärningar.
Menar inte porrsurfandet... 😅