2020-02-25, 15:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Glömde bort att svara på det här. Denna bilaga är alltså anteckningar gjorda av LW, förmodligen copy and paste från tidigare kommunikation i messenger och telegram. Det mesta är då, enligt LW:s titlar, från början av April, och att alla sparats för sista gången den 3 maj. 3 maj verkar således vara ett datum hon ägnar åt att att dokumentera. Det jag skulle vilja påtala är att det finns minst en månad kvar till själva mordet, och att saker kan ha förändrats efter det. Av vad som är sparat i anteckningar så uttrycker även SD att han vill ha kvar LW.

Det mest anmärkningsvärda i denna bilaga tycker jag är det som LW sparat, som verkar vara vad SD ska ha uttryckt till henne den 19 feb:

"Det kommer vara en så plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot"

Obehagligt.

Tack för korren ang datumen.
Just det hotet är väldigt obehagligt och därför jag inte förstår hur Lena kunde vilja vara med SD efter det uttalats.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Glömde bort att svara på det här. Denna bilaga är alltså anteckningar gjorda av LW, förmodligen copy and paste från tidigare kommunikation i messenger och telegram. Det mesta är då, enligt LW:s titlar, från början av April, och att alla sparats för sista gången den 3 maj. 3 maj verkar således vara ett datum hon ägnar åt att att dokumentera. Det jag skulle vilja påtala är att det finns minst en månad kvar till själva mordet, och att saker kan ha förändrats efter det. Av vad som är sparat i anteckningar så uttrycker även SD att han vill ha kvar LW.

Det mest anmärkningsvärda i denna bilaga tycker jag är det som LW sparat, som verkar vara vad SD ska ha uttryckt till henne den 19 feb:

"Det kommer vara en så plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot"

Obehagligt.

Om man kollar förhören med hans anhöriga och arbetskamrater så hade han en morbid humor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, om det nu var han själv som etablerade den. Men hur som helst var han ju dömd redan innan hon dog.

För egen del tycker jag det har gått alldeles för lång tid fram tills nu då att rättegången drar igång. Men som Backman sade ”Det får ta den tid det tar”.
Citera
2020-02-25, 15:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Angående dörren kan det ju tyda på att hon bara ska kliva ut på gatan en snabbis, möta någon hon känner? Därför lämnar dörren öppen.

Mordplatsen kan vara utstuderat, SD är inte dum i huvudet på den delen, alla beskriver SD som en högbegåvad person. Någon i nämnde i förhör, i stil med "Om det är SD så skulle han gräva ner LW i en grotta någonstans". Kanske så SD tänkt, ingen skulle tro att han var så dum att mörda och dumpa på den platsen? Bara tankar från min sida.

Den där jävla dörren igen.
Var den:
Stängd men upplåst?
Upplåst och på vid gavel?
Upplåst men inte helt stängd?

Den delen av FUP där det borde stå har vi inte fått än?
Citera
2020-02-25, 15:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
För egen del tycker jag det har gått alldeles för lång tid fram tills nu då att rättegången drar igång. Men som Backman sade ”Det får ta den tid det tar”.
Ja, det här var ingenting advokaten kunde påverka. Finns det inga som helst bevis så behöver ju åklagaren så här lång tid på sig för att bygga upp den här bilden.
Citera
2020-02-25, 15:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här var ingenting advokaten kunde påverka. Finns det inga som helst bevis så behöver ju åklagaren så här lång tid på sig för att bygga upp den här bilden.

Vad tror du om åklagarens case nu? Med FUP i hand.
Citera
2020-02-25, 15:28
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack för korren ang datumen.
Just det hotet är väldigt obehagligt och därför jag inte förstår hur Lena kunde vilja vara med SD efter det uttalats.

Ja det är obegripligt, fullständigt obegripligt.
LW borde ha anmält det också, och sedan vägrat all kontakt med psykopaten.
Citera
2020-02-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den där jävla dörren igen.
Var den:
Stängd men upplåst?
Upplåst och på vid gavel?
Upplåst men inte helt stängd?

Den delen av FUP där det borde stå har vi inte fått än?

Läste i något dokument igår att LW hade en kodlås-dörr där dörren automatiskt låses när den stängs. När barnen sov kunde hon lämna dörren på glänt kortare stunder kväll/natt/tidig morgon om hon gick utanför en kortis eftersom kodlåset pep högt när man slagit in koden vilket hördes upp till barnens sovrum.

Troligen gjorde hon så den kvällen för att möta upp SD 100m bort några minuter. Sen dödades hon ju och kom inte tillbaka. Om dörren då stått på glänt många timmar natten igenom är det väl inte omöjligt att en lättare vind såsmåningom tar tag i den så den öppnas mer.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-02-25 kl. 15:34.
Citera
2020-02-25, 15:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vad tror du om åklagarens case nu? Med FUP i hand.
Ingen aning. Tror att det mest handlar om politik nu, och givetvis hur media hanterar det. Skulle vara riktigt intressant att höra vad de experter som tidigare uttalat sig om det här säger nu: Jerzy Sarnecki, Sven-Erik Alhem och Leif GW Persson.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-25 kl. 15:35.
Citera
2020-02-25, 15:32
Medlem
Det har sagts att St*fan Davidss*n önskade att vederbörande var helt fri från rädsla, men då bortsåg vederbörande från rädslans syfte.

Någon sade: - Rädslan var där för att varna dig för faror.

Någon sade: - Om du inte kan känna rädsla är du troligtvis en Psykopat och dessutom väldigt utsatt.

St*fan Davidss*n flinade kraftfullt och skämtade.

Någon sade: - Eftersom du saknar en av människans mest välutvecklade försvarsmekanismer.

Försök inte vinna över rädslan.

Krossa det du är rädd för.

En liten bit av L*na Wesstr*m:s skallben var borta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-25, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Förhör med H*anna, sept -19, aktbilaga 149, sid 455:

"FL I: Alltså vi har ju pratat med .. det förstår du att vi har pratat med jättemånga personer
också och många som står dig och Stefan nära. Det är fle1talet av dom här personerna som ..
som har beskrivit det som att du skulle vara styrd och manipulerad av Stefan.
Det är deras
uppfattning .. hur känner du för det?
"
Citera
2020-02-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ja, SD vill bli hjältedyrkad.
Han har alltid velat bli en hjälte enligt egen utsago. Tråkigt att han inte hann få räddat ett flygplan från att krascha innan han låstes in.

Det var väl tur det. Hade funnits risk för avlivade piloter i det planet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in