2020-02-25, 13:59
Medlem
Telefonavlyssning mellan JG och SD:

JE: Eeh Lena och jag vi diskuterade .. aah får jag bara säga den här först. Lena och jag vi pra ..
alltså .. j .. j .. jag .. jag är .. jag är helt, helt, helt vissen just nu. Men, försöka hålla mig ovanför
isen. Men, men jag sa till Lena tillexempel, det här .. det här .. det här.. det här är intima
detaljer som jag aldrig tänkte säga till dig, men nu säger jag det som ett exempel. Men jag sa
till Lena att, att det som .. jag .. jag vaknade och sen kom jag ut från sovrummet och jag liksom
jag bara tänker, min .. min telefon är öppet just nu.

Dom .. dom .. alltså, de .. den .. dom har
tillgång till den. Dom har min lösenord och sådär
. I.. i Safari då har jag säke1t eeh 20-tal eeh,
fönster eller vad man säger, pågående eeh, sidor i safari. Och sen hela historiken där. Och det
finns en hel .. det finns säkert ... fem, sex stycken Flashback öppensidor. Min konto, jag är
inloggad på kontot.
Och jag sa till Lena det .. det liksom .. det .. det .. det här liksom blir
besvärande. Varför .. varför skriver du ... dom kan se vad jag skrivit med den liksom .. det är
ingenting som är besvärande.
Citera
2020-02-25, 14:02
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Telefonavlyssning mellan JG och SD:

JE: Eeh Lena och jag vi diskuterade .. aah får jag bara säga den här först. Lena och jag vi pra ..
alltså .. j .. j .. jag .. jag är .. jag är helt, helt, helt vissen just nu. Men, försöka hålla mig ovanför
isen. Men, men jag sa till Lena tillexempel, det här .. det här .. det här.. det här är intima
detaljer som jag aldrig tänkte säga till dig, men nu säger jag det som ett exempel. Men jag sa
till Lena att, att det som .. jag .. jag vaknade och sen kom jag ut från sovrummet och jag liksom
jag bara tänker, min .. min telefon är öppet just nu.

Dom .. dom .. alltså, de .. den .. dom har
tillgång till den. Dom har min lösenord och sådär
. I.. i Safari då har jag säke1t eeh 20-tal eeh,
fönster eller vad man säger, pågående eeh, sidor i safari. Och sen hela historiken där. Och det
finns en hel .. det finns säkert ... fem, sex stycken Flashback öppensidor. Min konto, jag är
inloggad på kontot.
Och jag sa till Lena det .. det liksom .. det .. det .. det här liksom blir
besvärande. Varför .. varför skriver du ... dom kan se vad jag skrivit med den liksom .. det är
ingenting som är besvärande.

Citat:
Men, men jag sa till Lena tillexempel, det här .. det här .. det här.. det här är intima
detaljer som jag aldrig tänkte säga till dig, men nu säger jag det som ett exempel.

Vad menar JG?
Citera
2020-02-25, 14:06
Medlem
T34Panzers avatar
Verkar vara en gravt dysfuntiomell familj SD växt upp i...
Aktbilaga 148 sida 1-23

”M@rtin berättar att Stefan varit våldsam mot honom en gång.
Martin säger att mamma M var hård mot honom när han växte upp. Hon slog Martin ganska mycket.

M@rtin spelade hög musik i sitt rum, som låg vägg i vägg med @nders och Stefans rum, hemma en kväll. Stefan blev förbannad på M@rtin när han inte sänkte ljudet fast han sa till om det.
M@rtin vill inte gå in på vad som hände sen men han säger att han var öm och gul och blå över hela bröstkorgen efteråt. Han beskriver det som grov misshandel. M@rtin och Stefan pratade aldrig om det sen. Händelsen polisanmäldes aldrig och han uppsökte inte heller någon sjukvårdsinrättning eller kontaktade soc. Under det att Stefan misshandlade M@rtin kom pappan in i rummet. Pappan gjorde dock inget, utan lämnade rummet igen och har inte pratat om det sedan.

M@rtin upplevde det som att Stefans humör vid detta tillfälle vände på nolltid, men tror att aggressionen kan ha byggts upp över tid. Han lärde sig också att man inte skall reta Stefan. M@rtin säger att händelsen fick honom att ta avstånd från Stefan.

Stefan sa att han var oskyldig och att det snart skulle vara över; "Det kommer rinna förbi".
Stefan sa något om att han trodde att det var någon som var ute efter att sätta dit honom och att det var därför han var misstänkt. Stefan gjorde klart för M@rtin att han var oskyldig.

M@rtin beskriver familjen som dysfunktionell för de har aldrig tagit hand om varandra som han har sett att man gör i andra familjer. I stort sett var det en bra familj, i alla fall utåt sett, men han har förstått i efterhand att allt inte var så bra. De pratade aldrig om känslor och man visade inte så mycket känslor. M@rtin har aldrig hört sina föräldrar svära, det var liksom inga känsloyttringar åt något håll.

M@rtin upplevde inte att han fick någon kärlek eller uppskattning från sina föräldrar. Han tror det var samma för syskonen.

Nuförtiden har M@rtin bara kontakt med @nders och med sin pappa ibland. Han har försökt att återta lite kontakt med sin mamma också men tycker att det är svårt. M@rtin tog avstånd från de i familjen som gjort honom illa; @nna genom att hon revs, Stefan efter att han misshandlade honom, pappa som såg det men inte gjorde något och mamma eftersom hon var hårdhänt mot honom så många gånger. ”
Citera
2020-02-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Vad menar JG?
Det där intima tror jag handlar om att han porrsurfade - och JE har sagt till polisen att det var chattande om detta till SD som han raderade den historiken. Har varit en hel del snack i fhörhören om radering av historik i Telegram av JG - och han verkar ha berättat för sambon.
Citera
2020-02-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Detta är inte vackert...

Aktbilaga 149 sidan 449 Förhör med Hanna:
Direktlänk

”Vi prata lite om Ma*ria Th*or eller vi har pratat ganska mycket om henne och det här mötet som.. som hon återkopplar till morgonen den 15 maj och det här är ju i samband med att ni pratar om att.. eller när du berättar för henne att Lena är försvunnen som hon har återgett det då.. när du ska ha sagt då till henne jag hoppas att hon är död.. det här har vi pratat om flera gånger. Finns det nån anledning för henne och säga.. säga det här om det inte skulle stämma att du har sagt det här?

MT: Det tänker inte jag kommentera.

FL1: Är det.. Maria Thor är det en kvinna som du känner förtroende för? Har gjort?

MT: Tänker inte kommentera.

FL1: Har du känt förtroende för henne som..som din...

MT: Som chef
MT: Ja jag har känt förtroende som chef.
FLl: Mm.
FL2: Menduharocksåpratatmycketmedhenneomdittprivatliv. Du har anförtrott några av dina innersta.. belastningar för Maria.
FL1: Hon har ju tagit väldigt illa vid sig av dom här orden det har du förstått.
MT: (tystnad)
FL2: Finns det nåt du kan komma och tänka på som skulle ge Maria skäl att säga nåt sånt här om det inte stämmer?
MT: Nej jag kan inte säga nånting..”

SUMMA SUMMARUM:
Man kan sammafatta HDs insats i förhören med vägran att svar alternerat med SNÖMOS:

• Det tänker inte jag kommentera.

• Jag tänker inte säga nåt mer

• Jag kan inte svara på den frågan för jag.. alltså är.. jag vet inte vad jag har höll från er och vad som jag har fått återberättat och vad jag.. jag..jag vet inte.

• Men det är det jag inte vet ju.. jag vet inte.. eh... jag.. alltså jag har ingen aning.. jag vet inte.

• Nej jag kan inte säga nånting om det.. det.. jag vet inte.. jag vet inte ens nånting om jag vet det..

Skulle välja till en annan sak som återkommande står utskrivet i förhörsutskrifterna (som ju skrivs ut in verbatim från ljudinnspelningarna:

- (skrattar), (skrattar till), (fnissar), (suckar), (fnyser), följt av hånfulla svar med absolut minimal tendens att ens försöka anstränga sig för att hjälpa polisens utredning
Citera
2020-02-25, 14:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Från aktbilaga 164

Samtalet ligger i en mapp med datum 2016-12-27
Filnamn: ca11_23-42-24_IN_0104522194,amr -20 min och 41 sek

Börjar med småprat, Lena tyckte det var skönt att träffas dagen innan. Lena undrar senare
under samtalet om Stefan kommer förbi, det låter i bakgrunden som att han kör bil. En del
diskussioner fram och tillbaka kring deras förhållande. Lena vill få förklaringar som Stefan
inte har svårt att förklara för Lena, då hon inte verkar nöja sig med det han säger. Lena säger
att Stefan inte ska backa från henne. Lena vill att Stefan ska komma förbi men det vill inte
Stefan. Om Stefan då åker hem och inte kommer och pratar med henne så backar han. Stefan
tolkar det som ett hot och säger att han då måste komma förbi. Stefan undrar hur det ska vara
kring sex? Lena förklarar att hon inte ska få känslan av att Lena övertalar Stefan till sånt.
Stefan menar att han måste få säga att han inte vill ha sex men sen när Lena tjatar till sig det
så ska han inte säga nåt .. Lena menar då att han kan säga och göra så, men då har han backat
och Lena har inte betytt något armat än ersättning under tiden som hon var torr mellan benen
och tråkig. Stefan menar att det känns som att Lena hotar sig till sex och undrar vad han ska
göra? Ska han bara komma dit och dra ner byxorna och le? Diskussionen fortgår och Stefan
vill fortsätta hem men Lena säger att han måste komma förbi henne. Stefan menar då att han
måste komma förbi henne i värme och glädje då annars avlivar hon honom. Lena säger åt
honom att komma in men han uppger att han sitter kvar i bilen.

Här tjatar och hotar hon till sig sex. Vet inte om detta i tid 2016-12-27 stämner med hoten om att rasera SD s liv genom att berätta för HD har börjat? Någon som minns?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, och ...? Till SD som både mentalt och fysiskt har ett övertag över Lena. Han sitter kvar i bilen.

Du har FEL.

Tokfian hade kopplat ett mentalt grepp på SD han inte såg någon annan utväg än att ta hennes liv för att slippa..
Citera
2020-02-25, 14:15
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Vad menar JG?
Att han har sexuella relationer med män.. inga fel i det.
Men samtidigt som han har fast relation kanske det sårar någon.

Det är något riktigt bittert någonstans :S
Man undrar lite varför blev det så här..
Hoppas SD fick kramas iaf
Citera
2020-02-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Blir SD dömd kan säkert både HD och JG få skaka galler för medhjälp/skyddande.
Att HD rengör golvbrunnar hos sin ex efter mordet på hans älskarinna är otroligt försvårande, för båda.
Jag sa ju det, HD har hela tiden vetat.

Varje människa har ett kapitel som de inte läser högt. "Golvbrunns-H*nna" har sitt.

H*nna Davidss*n vet mycket väl vad som ägde rum under sen-kvällen den 14 Maj år 2018.

Frågas jag om detta blir mitt svar enligt följande, ... -Ja, H*nna Davidss*n var medhjälpare vid det då aktuella tillfället.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-25, 14:25
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Vad menar JG?

Nu har vi svart på vitt att SD, HD och JG alla har varit inne här i tråden och härjat.
Spontant känner jag varför?
Vore jag oskyldig skulle jag ge blanka fan i vad folk skriver här.
Nä de har vetat hela tiden, eller anat, både JG och HD.
Citera
2020-02-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Skulle kunna ha att göra med dna svar, samt att SD hotat att döda hela sin familj, även barnen.

Har detta bekräftats i FUP?
Citera
2020-02-25, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Verkar vara en gravt dysfuntiomell familj SD växt upp i...
Aktbilaga 148 sida 1-23

”M@rtin berättar att Stefan varit våldsam mot honom en gång.
Martin säger att mamma M var hård mot honom när han växte upp. Hon slog Martin ganska mycket.

M@rtin spelade hög musik i sitt rum, som låg vägg i vägg med @nders och Stefans rum, hemma en kväll. Stefan blev förbannad på M@rtin när han inte sänkte ljudet fast han sa till om det.
M@rtin vill inte gå in på vad som hände sen men han säger att han var öm och gul och blå över hela bröstkorgen efteråt. Han beskriver det som grov misshandel. M@rtin och Stefan pratade aldrig om det sen. Händelsen polisanmäldes aldrig och han uppsökte inte heller någon sjukvårdsinrättning eller kontaktade soc. Under det att Stefan misshandlade M@rtin kom pappan in i rummet. Pappan gjorde dock inget, utan lämnade rummet igen och har inte pratat om det sedan.

M@rtin upplevde det som att Stefans humör vid detta tillfälle vände på nolltid, men tror att aggressionen kan ha byggts upp över tid. Han lärde sig också att man inte skall reta Stefan. M@rtin säger att händelsen fick honom att ta avstånd från Stefan.

Stefan sa att han var oskyldig och att det snart skulle vara över; "Det kommer rinna förbi".
Stefan sa något om att han trodde att det var någon som var ute efter att sätta dit honom och att det var därför han var misstänkt. Stefan gjorde klart för M@rtin att han var oskyldig.

M@rtin beskriver familjen som dysfunktionell för de har aldrig tagit hand om varandra som han har sett att man gör i andra familjer. I stort sett var det en bra familj, i alla fall utåt sett, men han har förstått i efterhand att allt inte var så bra. De pratade aldrig om känslor och man visade inte så mycket känslor. M@rtin har aldrig hört sina föräldrar svära, det var liksom inga känsloyttringar åt något håll.

M@rtin upplevde inte att han fick någon kärlek eller uppskattning från sina föräldrar. Han tror det var samma för syskonen.

Nuförtiden har M@rtin bara kontakt med @nders och med sin pappa ibland. Han har försökt att återta lite kontakt med sin mamma också men tycker att det är svårt. M@rtin tog avstånd från de i familjen som gjort honom illa; @nna genom att hon revs, Stefan efter att han misshandlade honom, pappa som såg det men inte gjorde något och mamma eftersom hon var hårdhänt mot honom så många gånger. ”

Nu fick man en lite pusselbit till SD.

Om han har psykpatiska drag, kan det finnas en ärftlighet som kommer från en av föräldrarna. Svårt för barn i en sådan familj som har ett normalt känsloliv.
Förutom känslokyla, hårdhänthet och en pappa som inte ingrep när SD misshandlade sin brorsa. Usch vilket svek...
Citera
2020-02-25, 14:33
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Har detta bekräftats i FUP?

Det står i stämningen iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto