2020-02-25, 11:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utan att ha läst så många förhör med JG, utan bara skummat random i tråden, kan jag inte sluta att förvånas över att det verkar som att både HD och JG ljuger och undanhåller information.

Åtminstone JG ventilerar ju detta med SD ien chatt, han verkar orolig över detta och samtidigt kluven. Han känner att han är SDs vän, men man kan ana hans oro genom den ångest han får.

HDs förklaringar om att LW alltid skulle blöda när de har sex låter så otrolig att ingen människa borde kunna tro detta (om man inte har levt i celibat i hela sitt liv). Det blir ju ännu underligare med tanke på att hon är sjuksköterska.

Jag kan bara inte fatta att de sitter och ljuger vid ett polisförhör, och när det gäller ett så allvarligt brott. Även om det är en pappa till de egna barnen, en vän som du älskar och bryr dig om, som du litar på...

Någonstans känner jag på mig att båda har misstankar, de är ambivalenta... om de inte är medskyldiga på något sätt.

Hur kan man sitta i förhör och ljuga och undanhålla, det övergår mitt förstånd. Tänker de inte på att om S*tefan skulle vara skyldig trots allt, så är han ju en fara för andra? Gå med på att installera Telegram. Bara det... för att undgå avlyssning? Var tog förnuftet vägen?

Lojal i all ära.
Älska dina vänner.

Men ljuga i förhör???????

Förstår att utredningen är komplex och gigantisk.
Det är bara förnamnet...

Ja vad ska man säga.
HD må vara avskriven på pappret, men var och en som läser förhören med henne ser ju hur hon försöker slingra sig och uppenbart ljuger i förhören. I mina öhon är hon (med)skyldig till underlåtenhet att avslöja brott, undanröjande av bevis, skyddande av brottsling. För fan Hanna ta bladet från munnen och ut med sanningen. För dina barns skull åtminstone.

Jag hoppas de (god)trogna vännerna i geokretsen och kolllegor läser förhören med henne.
https://minfil.com/h9J0L4c1o7/B2705-18_Aktbilaga_149_F_rh_r_HD_pdf
Citera
2020-02-25, 12:01
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja vad ska man säga.
HD må vara avskriven på pappret, men var och en som läser förhören med henne ser ju hur hon försöker slingra sig och uppenbart ljuger i förhören. I mina öhon är hon (med)skyldig till underlåtenhet att avslöja brott, undanröjande av bevis, skyddande av brottsling. För fan Hanna ta bladet från munnen och ut med sanningen. För dina barns skull åtminstone.

Jag hoppas de (god)trogna vännerna i geokretsen och kolllegor läser förhören med henne.
https://minfil.com/h9J0L4c1o7/B2705-18_Aktbilaga_149_F_rh_r_HD_pdf

Blir SD dömd kan säkert både HD och JG få skaka galler för medhjälp/skyddande.
Att HD rengör golvbrunnar hos sin ex efter mordet på hans älskarinna är otroligt försvårande, för båda.
Jag sa ju det, HD har hela tiden vetat.
Citera
2020-02-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 164 IT-protokoll Lena Wesström del A. 2016/2017
PTT-20170413-WA0036
Lena: Jag förstår att du åker hem snart och då blir det ju också stängt i den här kanalen.
Så att de blir väl svårt att höra innan eventet. Jag kommer i fred. Jag hoppas det blir
trevligt för alla som är där, Jag tänker inte bråka men jag tänker heller inte finna mig i
om du ska göra något av det du skrev att du skulle. Så jag hoppas att du kommer i fred
och är trevlig och jag kommer vara i fred och vara trevlig. Vi ses.
PTT-20170413-WA0037
Stefan: Jag kommer att vara precis som vanligt och där ingår det att jag och tg håller
handen och det ingår att vi kramar på offentliga platser och tillställningar. Och jag kan
gissa att hon kommer vilja ha extra mycket sån fysisk kontakt och jag kommer inte
kunna undvika det helt av respekt för dig, men jag kommer att göra lite ansträngningar
så långt som det är rimligt mot henne. Och det får du bara finna dig i.
PTT-20170413-W A0038
Lena: Du och hon brukar säga ta nån gång i varandra men ni brukar inte gå i hand. Ni
brukar inte hålla på och kramas. De skulle vara en demonstration.
PTT-20170413-W A0039
Lena: Och du kommer ju inte att vara som vanligt. För du kommer ju att ignorera mig
så mycket som du bara kan.
PTT-20170413-W A0040
Lena: Så redan där är det inte som vanligt om du dessutom, som du antydde, som det
låter nu som att du har backat ifrån skulle extra mycket gulla med henne. Det skulle inte
vara annat än en demonstration och provokation. Glad om det stämmer, det jag anar, att
du backar ifrån det som du sa
PTT-20170413-WA0041
Stefan: Nä precis, där har du bevisat att du är inte intresserad av fred. Inte det minsta.
Saker blir som de blir. Och därmed så stänger jag kanalen. Nu inträder radiotystnad.
Utskrivna av utredare J. Sjögren.

Den perversa kontrollen Lena Wesström har av varje detalj SD företar sig med sin fru Hanna Davidson är bland det mest patologiska jag läst. Att SD låtit LW sitta på hans axlar och styrt, hotat och utövat kontroll av honom visar verkligen vilken moraliskt ömklig man han var. Mår illa av att läsa han säljer ut sin fru till en kvinna som är så besatt att inte bli avvisad som hon blev som barn att hon fastnat i det.

Att framställa honom som psykiskt sjuk för att han fick nog av henne blir så grovt missvisande att det går att ifrågasätta förståndet på dom som påstår det.

Nej han hade inte rätt att döda henne men ni som ljuger om skeendet ska veta att det är en skymf mot LW,s livstrauma att inte dra lärdom om vad som orsakade hennes tragiska död.
Dina citat är extremt svårlästa. Du får gärna styckeindela dom snyggt och prydligt. Just nu hoppar jag över dom tyvärr. Vet att jag är gnällig, men det är mycket läsning nu i både fupar och tråd. Sorry.
Citera
2020-02-25, 12:02
Medlem
DenSomSokers avatar
Jer*y Gr*y vilken tomte alltså, hoppas han svettas på än! Du läser ju här också, det vet vi Jer*y!

Citat:
JE: De .. det uppfattade inte jag. Så att efter två och en halv timme då sa jag liksom jag aah, jag har inte ätit nån lunch, jag har .. jag har liksom .. jag, jag ska till jobbet han sa aah men vi skulle gärna vilja fortsätta och såhär. Ja men jag måste i alla fall gå på toan sa jag , aah men aah gör du det och .. Ja. Så då gick jag på toan och då .. då gick dom ut först och pratade, och sen kom dom in, sen fick vi gå på toan, dom gick och hämta nyckeln. Sen det.. det var då jag radera allting.

ST: Ja juste.

JE: Det här kan .. det här kan ligga mig till last sen, det vet jag inte. Men jag,jag vet inte hur Telegram fungerar, syns det i min mobil att jag har raderat historiken, eller är det bara tom?

ST: Det är bara tomt.

JE: Jag kommer bara säga till dom att ja, jag har raderat historiken hela tiden.

ST: Aah.

JE: Så jag har raderat i ... Ipaden och datorn nyss, och ... men kan dom plocka upp, via nån cloud eller sådär?

ST: Inte via nån cloud, det finns .. det finns ingenting lagrat utanför utan det är om .. om det finns i telefonen nånstans.

Varför sitta och radera saker när man vet att polisen vill veta allt...
Citera
2020-02-25, 12:03
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då tycker jag att soc ska ta det beslutet
ASAP så att HD kan känna sig säker på det
och att hon och döttrarna får skyddad
identitet. Då kanske vi får se en helt annan
HD?

Ja, det kan bli något annat då. Jag tror HD är rädd för vad SD kan göra.
Citera
2020-02-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Att HD rengör golvbrunnar hos sin ex efter mordet på hans älskarinna är otroligt försvårande, för båda.
Tror bara det kan ske under förutsättning att de VET att han är skyldig. Däremot "försvårande av utredning" av JG som raderar grejer ur sin mobil.
Citera
2020-02-25, 12:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Aktbilaga 164 IT-protokoll Lena Wesström del A. 2016/2017
PTT-20170413-WA0036
Lena: Jag förstår att du åker hem snart och då blir det ju också stängt i den här kanalen.
Så att de blir väl svårt att höra innan eventet. Jag kommer i fred. Jag hoppas det blir
trevligt för alla som är där, Jag tänker inte bråka men jag tänker heller inte finna mig i
om du ska göra något av det du skrev att du skulle. Så jag hoppas att du kommer i fred
och är trevlig och jag kommer vara i fred och vara trevlig. Vi ses.
PTT-20170413-WA0037
Stefan: Jag kommer att vara precis som vanligt och där ingår det att jag och tg håller
handen och det ingår att vi kramar på offentliga platser och tillställningar. Och jag kan
gissa att hon kommer vilja ha extra mycket sån fysisk kontakt och jag kommer inte
kunna undvika det helt av respekt för dig, men jag kommer att göra lite ansträngningar
så långt som det är rimligt mot henne. Och det får du bara finna dig i.
PTT-20170413-W A0038
Lena: Du och hon brukar säga ta nån gång i varandra men ni brukar inte gå i hand. Ni
brukar inte hålla på och kramas. De skulle vara en demonstration.
PTT-20170413-W A0039
Lena: Och du kommer ju inte att vara som vanligt. För du kommer ju att ignorera mig
så mycket som du bara kan.
PTT-20170413-W A0040
Lena: Så redan där är det inte som vanligt om du dessutom, som du antydde, som det
låter nu som att du har backat ifrån skulle extra mycket gulla med henne. Det skulle inte
vara annat än en demonstration och provokation. Glad om det stämmer, det jag anar, att
du backar ifrån det som du sa
PTT-20170413-WA0041
Stefan: Nä precis, där har du bevisat att du är inte intresserad av fred. Inte det minsta.
Saker blir som de blir. Och därmed så stänger jag kanalen. Nu inträder radiotystnad.
Utskrivna av utredare J. Sjögren.

Den perversa kontrollen Lena Wesström har av varje detalj SD företar sig med sin fru Hanna Davidson är bland det mest patologiska jag läst. Att SD låtit LW sitta på hans axlar och styrt, hotat och utövat kontroll av honom visar verkligen vilken moraliskt ömklig man han var. Mår illa av att läsa han säljer ut sin fru till en kvinna som är så besatt att inte bli avvisad som hon blev som barn att hon fastnat i det.

Att framställa honom som psykiskt sjuk för att han fick nog av henne blir så grovt missvisande att det går att ifrågasätta förståndet på dom som påstår det.

Nej han hade inte rätt att döda henne men ni som ljuger om skeendet ska veta att det är en skymf mot LW,s livstrauma att inte dra lärdom om vad som orsakade hennes tragiska död.

Om han ändå blockat henne och brutit
kontakten helt. Då hade LW varit tvungen
att acceptera att han hade valt HD.

De kunde ha ignorerat henne och hållit
varandra i hand, kramats offentligt.
Visat henne att det inte angick henne.
Citera
2020-02-25, 12:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy

Citat:
Ja vad ska man säga.

Ja jag har svått att förstå hur hon kunnat avskrivas. Men förstår det ur en juridisk synpunk dvs att det var en nödvändig ”teknikalitet” för att ÅK till slut skulle kunna väcka åtal.

Men det är väldigt uppenbart att hon ljuger och skyddar en mördare.
Citera
2020-02-25, 12:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dina citat är extremt svårlästa. Du får gärna styckeindela dom snyggt och prydligt. Just nu hoppar jag över dom tyvärr. Vet att jag är gnällig, men det är mycket läsning nu i både fupar och tråd. Sorry.
Gjort nu, men att du tycker mina citat är mer svårlästa än aktbilagorna får mig att misstänka att det är det svårsmälta innehållet du reagerat på.
Citera
2020-02-25, 12:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Gjort nu, men att du tycker mina citat är mer svårlästa än aktbilagorna får mig att misstänka att det är det svårsmälta innehållet du reagerat på.

Ja men självklart är innehållet svårtsmält Snor-Johan. Det visar på en galen Lena som hotar, stalkar, kränker, trakasserar, kontrollerar, manipulerar både SD och till viss del HD.

Vem kunde trott det om Lena om vi inte med egna ögon sett detta?
Citera
2020-02-25, 12:17
Medlem
Citat:
Känner inte till innehållet i dina senaste inlägg eftersom jag hoppat över dom. Men läser gärna när styckeindelningen ordnats. ack :-)

Edit: Skrev igår, tror jag, att jag tycker Lena var en pain in the ass. Dessa två pappenheimare blev en riktigt falig blandning. Han manipulativ narcissist och hon en stalker. Svårt. Och jävligt sjukt.
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-25 kl. 12:20.
Citera
2020-02-25, 12:19
Medlem
Citat:
Detta är inte vackert...

Aktbilaga 149 sidan 449 Förhör med Hanna:
Direktlänk

”Vi prata lite om Ma*ria Th*or eller vi har pratat ganska mycket om henne och det här mötet som.. som hon återkopplar till morgonen den 15 maj och det här är ju i samband med att ni pratar om att.. eller när du berättar för henne att Lena är försvunnen som hon har återgett det då.. när du ska ha sagt då till henne jag hoppas att hon är död.. det här har vi pratat om flera gånger. Finns det nån anledning för henne och säga.. säga det här om det inte skulle stämma att du har sagt det här?

MT: Det tänker inte jag kommentera.

FL1: Är det.. Maria Thor är det en kvinna som du känner förtroende för? Har gjort?

MT: Tänker inte kommentera.

FL1: Har du känt förtroende för henne som..som din...

MT: Som chef
MT: Ja jag har känt förtroende som chef.
FLl: Mm.
FL2: Menduharocksåpratatmycketmedhenneomdittprivatliv. Du har anförtrott några av dina innersta.. belastningar för Maria.
FL1: Hon har ju tagit väldigt illa vid sig av dom här orden det har du förstått.
MT: (tystnad)
FL2: Finns det nåt du kan komma och tänka på som skulle ge Maria skäl att säga nåt sånt här om det inte stämmer?
MT: Nej jag kan inte säga nånting..”

SUMMA SUMMARUM:
Man kan sammafatta HDs insats i förhören med vägran att svar alternerat med SNÖMOS:

• Det tänker inte jag kommentera.

• Jag tänker inte säga nåt mer

• Jag kan inte svara på den frågan för jag.. alltså är.. jag vet inte vad jag har höll från er och vad som jag har fått återberättat och vad jag.. jag..jag vet inte.

• Men det är det jag inte vet ju.. jag vet inte.. eh... jag.. alltså jag har ingen aning.. jag vet inte.

• Nej jag kan inte säga nånting om det.. det.. jag vet inte.. jag vet inte ens nånting om jag vet det..

Hoppas att både HD och JG får straff, att dom ljuger och undanhåller information.
JG du läser här, hoppas du har ont i bröstet varje dag.
Har läs någonstans, att SD bror bryt kontakt med honom, skulle vilja läsa igen, men kan inte hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in