Citat:
Ursprungligen postat av
jardin
Att man hamstrar i Italien kan man ju första men man har alltsa börjat i Sverige ocksa?
Vi verkar ha "2 vågor" i Stockholm just nu:
Jag håller på med slipning just nu och behövde köpa flera ansiktsmasker då det dammar som f-n hemma, och har varit inne i flera byggvaruhus + Jula/Clas i Sjön m.fl, helt tomt på masker. Killen på Jula sa att det 3 var snubbar inne som köpte upp rubbet, alltså även damm-skydd som inte uppfyller kraven, det hade varit en duktig cirkus med dessa då deras svenska inte var den bästa när säljaren skulle försöka förklara skydds-klassningarna. Vi har alltså grupper av personer som åker runt och köper upp precis allt för att sen förmodligen kränga vidare med några hundra procents pålägg...
Och när jag passerade ett byggvaruhus nyss med en stor livsmedelsvaruhus intill, såg jag väl 3-4 bilar där man lastade in pallvis med konserver i bagaget, visserligen är det löning idag men inköpen skiljer sig starkt mot vad folk handlar vid löningen, och det var mer folk än vanligt idag runt 10-tiden.
Prova Blocket/Tradera så får ni se alla individer som nu säljer masker helt plötsligt...
Skulle inte förvåna mig om inslaget i Aktuellt igår hjälpt till i detta.