Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Vad som är "Lagligt" spelar ingen roll i sammanhanget.
Lagen är alltid relevant, den skall följas av alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Diktaturen i Damaskus kan hitta på vad det vill och kalla det lagligt.
Det finns ingen diktatur i Damaskus. Som i alla länder bestämmer regering och parlament och de stiftar lagar, ja, det är deras rätt, för de är valda för det. Precis som i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Om USA hjälper samerna mot ett islamistiskt uppror samt skyddar dem från en finsk invasion medan inbördeskrig råder i resten av landet. Då kommer alla av betydelse fullständigt skita i vad jag tycker om saken.
Du ville alltså inte svara på min fråga och krånglar dessutom till den. Jag kan svara åt dig då. Du skulle bli heligt förbannad om någon la beslag på någon del av Sverige, oavsett vilka omständigheterna är. Men i andra länder ser du samma sak annorlunda. Det kallas dubbelmoral. "Bara det inte drabbar mig, så är det ok".
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Men om USA påverkar regionen på ett lugnande sätt medan resten av landet får ordning på sig så har jag ingen rätta att klaga. Hur de beter sig är med andra ord det väsentliga i sammanhanget.
Fast det gör de ju inte. Det är Ryssland och Syrien är de lugnande krafterna.
USA har ju finansierat, beväpnat och tränat terroristerna, som har skapat kaoset i landet!
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Jag ser inte ens att Damaskus klagar över USA. Det är bara Ryssarna som gnäller över att USA stoppar deras patruller i området. Jag har dock inte förstått varför ryssarna är där och rotar.
Damaskus har klagat på USA hur många gånger som helst och uppmanat dem att lämna landet. De har aldrig gett medgivande till USA:s militära närvaro. De har nog skickat hundratals anmälningar till FN:s Säkerhetsråd för USA:s otaliga lagbrott i Syrien, inte "bara" den militära närvaron, utan också för bombningar av civila, infrastruktur mm.
Vad kan det bero på att du att du har missat det? Det är väldigt konstigt. Jag tror snarare att du skiter i vad Damaskus säger, eftersom du har en sådan ensidigt negativ inställning till dem.