2020-02-25, 09:17
Medlem
Havremopedens avatar
https://twitter.com/globaltimesnews/status/1232159733760454657

A 56-year-old woman in SW China's Sichuan Province was confirmed with novel coronavirus infection Monday. She tested negative eight times in nucleic acid diagnosis. #COVID19

Det ser bra ut, person som blivit testad NEGATIVT 8 GÅNGER blev helt plötsligt positiv..

som en annan skrev "Now you see me, now you don't"...

Får se hur det här slutar..
Citera
2020-02-25, 09:17
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja så fungerar det i Sverige.
Om hon dör då, får vi reda på det?
Citera
2020-02-25, 09:18
Avslutad
Vad hände med det svenska fallet?

Har ingen insider information kring det..? Det är ju ändå Flashback...
Citera
2020-02-25, 09:18
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevportot
1000pers i karantän teneriffa.italiensk läkare på semester som är smittad.

Minst två svenskar på hotellet. Haha ett hotell i karantän. Blir väl som på lyxkryssaren, snart är alla på hotellet smittade.

Fyfan, stoppa alla flyg från Italien, Teneriffa och Iran NU.
Citera
2020-02-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om hon dör då, får vi reda på det?

Om hon dör vet jag inte hur sekretessen fungerar. Det de sa var att de inte skulle ge mer information om patienten, men när man dör slutar man ju vara patient, så kanske får de informera isåfall.
Citera
2020-02-25, 09:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är det 2% ?

Italien är det land som har underlag vi kan lita på.

229 insjuknade
7 döda
23 allvarligt sjuka.

Allvarligt betyder att utan sjukhusvård skulle antagligen flertalet av dem dö.

Skalar man upp att 10% behöver sjukhusvård o vårdtiden 1-2 veckor så riskeras vården snabbt att överbelastas.
61% av de kritiska dör enligt en studie som länkats här.
Citera
2020-02-25, 09:22
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Om hon dör vet jag inte hur sekretessen fungerar. Det de sa var att de inte skulle ge mer information om patienten, men när man dör slutar man ju vara patient, så kanske får de informera isåfall.

Hur fungerar den där sekretessen egentligen? Gäller den bara smittade? Tänker på alla kriminella som blir skjuta, då uppdateras ju hela tiden om deras tillstånd är kritiskt, stabilt, livshotande och när de dör...
Citera
2020-02-25, 09:23
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
https://twitter.com/globaltimesnews/status/1232159733760454657

A 56-year-old woman in SW China's Sichuan Province was confirmed with novel coronavirus infection Monday. She tested negative eight times in nucleic acid diagnosis. #COVID19

Det ser bra ut, person som blivit testad NEGATIVT 8 GÅNGER blev helt plötsligt positiv..

som en annan skrev "Now you see me, now you don't"...

Får se hur det här slutar..

Därför ska man inte andas ut när svensk sjukvård basunerar ut att misstänkt coronasmittad blev testad negativt. Att Sverige skulle testa någon 8 - 10 gånger är helt uteslutet.
Citera
2020-02-25, 09:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Minst två svenskar på hotellet. Haha ett hotell i karantän. Blir väl som på lyxkryssaren, snart är alla på hotellet smittade.

Fyfan, stoppa alla flyg från Italien, Teneriffa och Iran NU.

Och det skulle stoppa spridningen menar du? Så jävla tramsigt att skrika efter sådana åtgärder. Det går inte att stoppa viruset genom flygstopp eller gränskontroller.
Citera
2020-02-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hur fungerar den där sekretessen egentligen? Gäller den bara smittade? Tänker på alla kriminella som blir skjuta, då uppdateras ju hela tiden om deras tillstånd är kritiskt, stabilt, livshotande och när de dör...

Ingen aning. Konstigt är det.
Citera
2020-02-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hur går det för smittade kvinnan i Jönköping? Död? Frisk? Är hon isolerad på sjukhus fortfarande? Det är mer än 3 veckor sedan som hon rapporterades sjuk. Hon kanske blivit någon slags labbråtta där på sjukhuset :-/ Om hon fortfarande ligger inne på sjukhuset tre veckor efter att hon diagnostiserats så kan man lägga det till i beräkningarna när man ska utröna hur god kapacitet sverige har ifall vi också skulle drabbas av ett större utbrott.

Jag vet att de sa att de inte löpande kommer uppdatera om hennes hälsotillstånd. Men man tycker ju att de borde uppdatera om hon friskförklarats. Så därmed antar jag att hon inte är friskförklarad. Men om hon ligger inne på sjukan eller har isolerats i sitt eget hem vågar jag inte göra något antagande om.

Kolla ett av mina inlägg från igår runt 15-tiden. Aftonbladet skrev igår varför.
Citera
2020-02-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag är rätt van att se reaktionerna; objektiva data inte stämmer med "alarmisternas uppfattning" då dissas de.

Detta är fakta på bordet, 81% av dessa behöver inte sjukhusvård. Och då är de som redan stannat hemma som är 5x fler pga milda symptom inte medräknande. Fallen i Europa säger samma sak, de allra flesta får milda symptom. Det är bara för dig att ta bort skygglapparna och tänka lite. Men det kanske är för mycket begärt.
Nu är det ju så att Kina själva sagt att de inte rapporterar dödsfallsorsak korrekt pga systemfel, redan innan Covid, och även under nuvarande utbrott då de enbart kunde lägga in de fall de hade testkits för, och de som dog i hemmen direkt körs till kremering, ej med i den statistiken.

Allt finns med deras egna ord i min posthistorik.

Men du är ju synnerligen faktaresistent, så naturligtvis räknar du bara en 5x faktor på milda fall hemma, men inte på alla felregistrerade dödsfall.

Kinas statistik kan du vifta med hur mycket du vill. Den stämmer inte på en enda punkt, och är således totalt jävla irrelevant.

Börja hellre räkna på Italien, och Sydkorea då, så hamnar du åtminstone utanför "lala-land" resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in