2020-02-18, 11:28
Medlem
[quote=painkiler|70320478]Siffrorna verkar ju variera väldigt kraftig beroende på ålder kolla tex vid SARS-cov som drabbade runt 8000

Citat:
Dödlighet räknas som under 1 % för personer yngre än 24 år, 6 % för de som är mellan 25 och 44 år, 15 % för åldersgruppen 45 till 64 år och mer än 50 % för personer över 65 år.[4]/QUOTE]
Så hur många som dör påverkas ju säkerligen åldern på det smittas av SARS-cov-2 också. Så de kanske ser värre just nu när sjukhusen förmodligen är det lättaste ställena att bli smittade på och det är vanligare att äldre söker vård.

Naturligtvis påverkar både ålder och grundsjukdomar. Jag tror dock att man har för dålig koll på de verkliga siffrorna för att man alls ska våga lita på statistiken. Hur många ligger inte sjuka och döda i sina hem? Hur mår de som har låsts in i sina hem? Hur många har tillfrisknat i verkligheten? Det verkar också som att det är ett ganska så utdragen sjukdomstid för de flesta.
Citera
2020-02-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highepoxy
Hur går det här då sen jag var här sista för några veckor sedan? Har vi dött än i Sverige än? Är det kaos och koma i hela landet?

Oroa sig inte
Det kommer, tar bara lite tid innan smittade visar symtom så går sakta de första veckorna innan pandemin går i full blom
Citera
2020-02-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Klarar av olika skäl inte att följa den här tråden. Diskuteras folkhälsoproblemet med Kinas djurmarknader (med levande hundar, katter, fladdermöss, råttor m.m.) för konsumtion i tråden?
Det gjordes i början men nästan inget nu. Kina har förbjudit jakt och försäljning av vilda djur. Frågan är om det blir långvarigt.

Jag anser att det är avgörande för Kinas framtid. Den vidriga handeln måste upphöra och kineser sluta äta dessa djur och använda som medicin.
Citera
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Snarare tvärtom, eftersom andelen tillfrisknade (R) ökar fortare än andelen döda (D). Det är också därför som kvoten D/(D+R) hela tiden minskar. Närmare bestämt var den 22% för en vecka sedan och är nere på 13% idag. Känns det som en stabil (eller mer korrekt) estimering av dödligheten än CFR menar du eller?

Att sedan ett antal vetenskapliga rapporter visar att CFR ligger runt 2-3% "känns" väl inte rätt i magen för dig antar jag. Kan det bero på att du dras med magpest eller?
Länk till dessa vetenskapliga rapporter som du hänvisar till?
Dom jag har läst har än så länge nämligen helt andra siffror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Nu har PK-experterna samlat sig på forumet efter att bidragen trillat in till att hedra regeringen. Ditt exempel med expert vs politiker är 50 år gammalt och kan användas om vitaminer eller operation skall värderas. Du är bara en PK-pajas som troligtvis åkte till Kina med bidrag.

Här pratar en man ut om situation Thailand och hur de är styrda från Bangkok i vad de skall meddela om viruset. 100k+ kineser har svärmat in hit varje vecka under året och smittan ligger fryst på 30+. Vi som bor här säger bara inget nytt i att förneka det som sker för att visa att TH är det sanna valet för en god turist med mycket pengar.

Att prata om demokrati i den värld vi lever i kan bara lura någon som inte kan tänka när MSM och Globalist värderingar styr gott folk idag.
https://www.thephuketnews.com/phuket-health-chief-explains-vague-virus-updates-74878.php

Förstår jag dig rätt att du litar mer på politiker än experter?

Sen är det väl ganska bra att informationen som släpps ut kommer från ett ställe. Annars riskerar man en massa rykten.

Jag tror inte på dina siffror då genomsnittet per vecka 2019 var cirka 60 000 turister inte 100 000+

Jag fattar faktiskt inte hur du kan bo i Thailand. Om det är så dåligt.
Citera
2020-02-18, 11:35
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Hur räknas det ut?
Av de uppklarade fallen ligger dödligheten på 13 %.

BNO News - döda x 100 / smittade = x, xx%
Citera
2020-02-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Tack för medhåll. Dödligheten går mot noll. Denna smitta är inte dödlig. Ingen har egentligen dött - matematiskt sett. Jävla tönt. Du fattar inte ens vad du svarar på.

Det enda som går mot noll i det här fallet är relevansen i dina argument. Är inte sportlovet slut snart?
Citera
2020-02-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kanske det. Men beredskapen kan vara mer eller mindre dålig. Eller hur?
Nja utfallet blir nog detsamma i varje land om en pandemi slår till. Om man räknar med att 30-40 % av befolkningen insjuknar allvarlig kan du ju räkna på hur många isolerade infektionsplatser som krävs i exempelvis, USA eller UK.

Alla kommer inte att få vård i något land. Antalet vårdplatser skiljer sig bara på marginalen länder emellan i ett sådant läge.

Lyssna gärna på de här två dokumentärerna:

https://sverigesradio.se/avsnitt/1446969

https://sverigesradio.se/avsnitt/1456531
Citera
2020-02-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Ser framemot lite fler fall här i Sverige, får man kanske lite mer svar.

Nej verkligen inte. Hur kunde du ens tolka mitt inlägg så?
Citera
2020-02-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Länk till dessa vetenskapliga rapporter som du hänvisar till?
Dom jag har läst har än så länge nämligen helt andra siffror.

https://github.com/cmrivers/ncov/blob/master/COVID-19.pdf
Citera
2020-02-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej verkligen inte. Hur kunde du ens tolka mitt inlägg så?
Nej, jag menar inte att du hoppas på det. Jag gör dock det, får vi se hur otroligt dödlig och farlig det här viruset är...
Infon från kina är ju minst sagt bristfällig.
Citera
2020-02-18, 11:49
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Nu har PK-experterna samlat sig på forumet efter att bidragen trillat in till att hedra regeringen. Ditt exempel med expert vs politiker är 50 år gammalt och kan användas om vitaminer eller operation skall värderas. Du är bara en PK-pajas som troligtvis åkte till Kina med bidrag.

Här pratar en man ut om situation Thailand och hur de är styrda från Bangkok i vad de skall meddela om viruset. 100k+ kineser har svärmat in hit varje vecka under året och smittan ligger fryst på 30+. Vi som bor här säger bara inget nytt i att förneka det som sker för att visa att TH är det sanna valet för en god turist med mycket pengar.

Att prata om demokrati i den värld vi lever i kan bara lura någon som inte kan tänka när MSM och Globalist värderingar styr gott folk idag.
https://www.thephuketnews.com/phuket-health-chief-explains-vague-virus-updates-74878.php

Jag håller med, kolla på den här länken.
http://rocs.hu-berlin.de/corona/#global-risk-assessment---current-synopsis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in