Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag menar att det finns flera möjligheter att förklara stämplingstiden, och att man inte kan hänga upp sig på en enda möjlighet. SE kan ha stämplat ut 23:19 och likväl gått ut bakvägen och in samma håll, innan han slutligen går ut via entrén. Någan annan kan också ha stämplat ut honom. Väktarna hade ingen uppsikt över stämpelklockan.
Det är inte bevisat att SE stämplade ut i samband med att han gick ut genom Skandiahusets entré.
Okej, ja om stämpelklockshistorien är falsk så förändras ju, som jag tror jag sa tidigare, det mesta. Om SE kunde vandra fritt på stan utan att en människa på Skandia visste om det så blir det ju närmast omöjligt att säga någonting om detta.
Vad som finns som fasta punkter är väl trots allt Henry O:s samtal med SE före utpassering och vakten (Gahn var det va?) som såg SE komma in på Skandia ca 20.10.
Om KP presenterar SE som gärningsman så ska väl det här förhoppningsvis klarna. Just nu är man ju bara förvirrad, precis lika förvirrad som jag tror polisen var när de förhörde SE våren 86.
Förhöret i april 86, då det verkar som att PU bestämt sig för att verkligen nita fast SE:s story en gång för alla, slutar ju också i ett haveri.
Karln hade en förmåga att svamla. Det sa väl även folket kring honom i Täby? Han svamlade. Han kom aldrig till sak.
Inte ens i rättssalen framstår han som tydlig/distinkt trots att han försöker låta saklig. Grundfakta liksom glider omkring. Märklig figur.