2020-04-09, 20:35
Medlem
Lisa-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
W/T var inte så vanliga bland allmogen på denna tid, så konstig att det rappoterats att så många W/T

har setts i området runt Gamla Stan/Sveavägen denna kväll och om det var något oskyldigt så tycker

man att detta skulle kommit fram om det nu var några som var ute och " Livade" på denna sena tid

Där tar du fel W/T fanns på den tiden i varje bondstuga och hette jaktradio. Men bland statsbor var det inte så vanligt
Citera
2020-04-09, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
W/T var inte så vanliga bland allmogen på denna tid, så konstig att det rappoterats att så många W/T

har setts i området runt Gamla Stan/Sveavägen denna kväll och om det var något oskyldigt så tycker

man att detta skulle kommit fram om det nu var några som var ute och " Livade" på denna sena tid
Dag Andersson har sagt att de 80 st vittnesmål av WT-män stämmer i stora grad in på signalementen på dessa.

Det troligaste är att det i så fall bara är en eller max 2 grupper av WT som varit ute runt sveavägen och gamla stan. Men att denna grupp inte består i så många personer och där samtliga var med på mordet.

Nu killgissar jag bara.
Citera
2020-04-09, 20:58
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Oki.. Han säger vidare att dom två tjejerna som kom ifrån kungsgatan måste ha mött paret.
Mannen bakom var en otrolig stor blond
Otrolig stor? Minst 2 meters kille, skulle inte han ha dragit åt sig uppmärksamheten då?
Haemers?
Citera
2020-04-09, 21:21
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Ja jävlar, påminner lite om fantombilden samt läpp-dragen som LP beskriver.

Ja väldigt likt
Citera
2020-04-09, 21:22
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Reagerade också på det. Men varför ligger han på sängen?

Nedslagen av ett gäng 15-åringar 1978
Citera
2020-04-09, 21:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Var hittade du den? Lever han?

tidning i KB (nu öppet under corona för distans-nedladdning, färläggning är eget AI-program.)
Citera
2020-04-09, 21:26
Medlem
hehehos avatar
SE, jag tror inte du sköt var inte ledsen:

https://drive.google.com/file/d/1W7gzjt_8dm-L4yFyfY4rOr9ezwkaeo0_/view?usp=sharing
Senast redigerad av heheho 2020-04-09 kl. 21:34.
Citera
2020-04-09, 21:30
Bannlyst
Nogon som har hørt nogot om at et hel gjeng med utredare i Palme-saken var ombord under Estonia-forliset? Stemmar detta?
Citera
2020-04-09, 21:36
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
tidning i KB (nu öppet under corona för distans-nedladdning, färläggning är eget AI-program.)

Dog 2013 vill jag minnas (självmord?)
Citera
2020-04-09, 21:40
Medlem
Påminner en del om Ljubisa Najics vittnesmål men Ljubisa beskriver inte den efterföljande mannen som otroligt stor.

Från Expressen 19860304

"Olof Palme omgavs av tre främmande män minuterna före mordet i fredags.
Ett vittne på Sveavägen såg två män som gick cirka 15 meter före paret Palme och en som gick lika långt bakom.
Jag trodde det var Olof Palmes livvakter berättar mannen.för polisen.
Han fick syn på paret Palme på trottoaren förbi Adolf Fredriks kyrkogård.

De kom gående i armkrok, jag tyckte det var underligt att de kunde gå ensamma.
Men så såg jag de två männen framför och en man bakom.
Jag uppfattade alla fem som en grupp.
Att de tre männen var säkerhetsvakter men att de gick på behörigt avstånd för att vara diskreta.
Inga andra människor fanns på trottoaren.
De två första männen var mörkklädda, den tredje mannen var blond ,otroligt stor och klädd i en grågrön militärrock med kapuschong."

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMZHVJMFduYWsteDQ/view
Citera
2020-04-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S
Där tar du fel W/T fanns på den tiden i varje bondstuga och hette jaktradio. Men bland statsbor var det inte så vanligt

Ja ja, jag jobbade själv med W/T i stadsmiljö under denna tid och där var det inte gott om dom

Sen började det komma i de större jaktlagen i samma tid , men vid generell jakt var det inte så vanligt

Mem i de större lagen bland de rika stöddiga stadsbor som åkte till hembyn under älgjakt förekom det frekventare.

Man var tvungen att registrera dom hos Televerket Radio och registrera vilka frekvenser man körde på

Kan ju oxå påminna att Säk.chefen på Televerkets Radio vid tiden för Palmemordet har i högsta grad

varit bland de misstänkta personerna
Citera
2020-04-09, 22:04
Medlem
Citat:
Dag Andersson har sagt att de 80 st vittnesmål av WT-män stämmer i stora grad in på signalementen på dessa.

Det troligaste är att det i så fall bara är en eller max 2 grupper av WT som varit ute runt sveavägen och gamla stan. Men att denna grupp inte består i så många personer och där samtliga var med på mordet.

Nu killgissar jag bara.

Mm, lite för många WT just denna kväll för att man kan neglichera uppgiften

Konstigt att inga personer anmält att..." Vi " var ute och lekte med WT denna kväll eller något..🎙 📻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in