Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-25, 00:02
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ok, tack för info. Ska kolla vidare om Åke J Ek. En fråga till. Har du hunnit läsa Borgnäs senaste bok? Om så, vad är ditt omdöme?

(Läser den just nu)

Köper den imorgon, återkommer i ärendet.
Citera
2020-02-25, 00:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Nyord 2020: Skandiamansångest

Betydelse: Oron över att en efterlängtad nyhet kan bli en besvikelse.
Citera
2020-02-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Man bör ju i alla fall kunnat höra spanarna om de sett några underliga saker fram till kl 22.
Om man tänker sig att någon av dessa personer haft en egen agenda så spelar det inte så stor roll om gruppen var på 4 eller 12 eller 22 personer.
Självklart, och åtminstone dessa fyra har nog hörts för länge sedan.
Men i min bok spelar det en mycket stor roll om det var fyra bekräftade eller ytterligare 19 obekräftade.
Vi får inte låta en massa obekräftade rykten fladdra hejvilt.

Tillägg. Och om dessa också frekventerat korsningen och en massa holkar och baracker på Tunnelgatan.
Gör inte det en skillnad för dig?
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-25 kl. 00:31.
Citera
2020-02-25, 00:20
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nyord 2020: Skandiamansångest

Betydelse: Oron över att en efterlängtad nyhet kan bli en besvikelse.
Författaren till boken om wannabe-sickan tycker ju själv att det är en osannolik mördare, så sannolikheten att PU tycker att han är sannolik bör vara mycket osannolik.
Citera
2020-02-25, 00:27
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Vad menar GW med "en mindre konspiration i offrets närhet?"

Några ur Livvaktsstyrkan?
Citera
2020-02-25, 00:29
Medlem
Citat:
Nej. Han säger att han är insatt i palmemordet och olika teorier, att han TOLKAR uttalandet som att det lutar åt att det är SE man ska presentera. Men att det bara är en känsla.

Sen säger han iofs att han för två år sen hade ingångar som sa att polisen hade en sak på SE som man var glad att Filter inte hade grävt fram.

Jag skulle säga att han inte vet mer om den framtida lösningen än nån annan.
Ja, det enda jag hajjade till på under samtalet var det han sa om att polisen hade en sak på SE som filter saknade.

Frågan är om KP och hans team utrett SE för att han är gärningsmannen eller för att de känt sig tvingade att samla belägg för att kunna visa att han är oskyldig. Om det är det senare borde KP dock ha kunnat gå ut med den informationen nu för att skona anhöriga från mediaexoponering av SE som mördaren. Att han inte gjort det kan möjligen vara ett tecken på att det är SE som de tror är GM.
Citera
2020-02-25, 00:30
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Från Aftonbladet, år 2013:

"Och vad tror du om Rausing?

- Att det är för långsökt. Jag tror att det är mycket närmare än så. Det här var en konspiration av den mindre typen i offrets närhet. Någon av de som visste var han skulle vara den kvällen."
Citera
2020-02-25, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Morelius hävdade att GM var atletisk, men den observationen gjordes på långt håll, plus att han verkar överdriva i andra avseenden också.
IM position är inte så långt som man kan tro. Testa stå inom 5 meter från trafiksignalerna (helst på själva bilvägen) och titta ut mot hörnan. Det är verkligen inte långt och man har fri sikt.
Citera
2020-02-25, 00:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Säpo och/eller försvarsmakten.
Citera
2020-02-25, 00:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Författaren till boken om wannabe-sickan tycker ju själv att det är en osannolik mördare, så sannolikheten att PU tycker att han är sannolik bör vara mycket osannolik.

Det som oroar mig är hur hela media fokuserar på SE nu. Indicier som säger att det är SE som kommer presenteras.

Det påstås att polisen redan 2018 hade något på SE som man var glada att TP och Filter inte hade grävt fram. Undrar vad det skulle kunna vara?

Medlem i SB?

Medlemskap i nåt?
Citera
2020-02-25, 00:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det som oroar mig är hur hela media fokuserar på SE nu. Indicier som säger att det är SE som kommer presenteras.

Det påstås att polisen redan 2018 hade något på SE som man var glada att TP och Filter inte hade grävt fram. Undrar vad det skulle kunna vara?

Medlem i SB?

Medlemskap i nåt?
Hur uttryckte PU sin glädje?
Citera
2020-02-25, 00:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hur uttryckte PU sin glädje?

Jag har hört det från två håll som påstår sig ha kontakter in. Daniel Suhonen och nån mer.

Man kan tänka sig att det har mer sprängstoff än att SE kände en vapensamlare. Något som skulle gjort utredningsläget akut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in