2020-02-24, 21:42
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
20 minuter Corona i Aktuellt! Folkstormen efter gårdagen lär ha skrämt dem..

Kul diskussion med Tegnell och Olsen. Det är tydligt att de inte tål varann..
Kul och kul? Tegnell är ju statens ansvarige och måste vara seriös medan Olsen är en läkare utan ansvar som får bra betalt för att vara lite alarmistisk i media.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
En intressant och framförallt nykter artikel om vad en pandemi skulle innebära.

https://techcrunch.com/2020/02/23/what-happens-if-a-pandemic-hits/amp/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
2700? Hmm, Wuhan med en befolkning liknade sveriges kör under lång tid krematorier 24/7 + fick en hel drös mobila krematorier för att komma ikapp?
+
Satte upp ett extra sjukhus på ngn. vecka & nu skall ytterligare sjukhus byggas där så de har 30,000 mer vårdplatser?
=
Jo, 2700 låter ju fiiiiint..
Du behöver nog inte oroa dig. Sverige och Tegnell+PK-isterna tuff-tuffandes i Miljöfjolletåget har koll på läget..

Sluta med alla löjliga konspirationsteorier, eller är det verkligen den personen du vill vara? Sedan hade det inte mkt med vad jag skrev att göra ändå.
Citera
2020-02-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Okej, det är ganska lugnande att höra. Nu tror jag inte snubben har viruset, men man vet ju aldrig

Nu gick jag mest på vad någon läkare sagt att det krävs droppar, nysningar och hostningar och sådana kan färdas ganska långt de också alternativt ligga kvar i luften en stund. Testa med en blomspruta så kan du se vad jag menar, men rent teoretiskt bör små slempartiklar kunna torka ihop till luftburna partiklar antingen i luften eller efter de landat på en yta och torkat där, då är den isf inte bara en droppsmitta utan även luftburen om partiklarna rörs upp.
Citera
2020-02-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om du lägger märke till det så gäller uttalanden vid vid olika tidpunkter i förloppet. Exempelvis fanns inga data på att smittan spreds i andra länder den 25 januari. Skulle han ha svarat att det spreds i andra länder då skulle han ha ljugit.
Han hade dock fortfarande fel. Han underskattar hela tiden virusets farlighet och har alltid valt de data som talar för en låg farlighet. Han har aktivt ifrågasatt de data som talar för en snabbare spridning och en högre dödlighet.
Citera
2020-02-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Nu gick jag mest på vad någon läkare sagt att det krävs droppar, nysningar och hostningar och sådana kan färdas ganska långt de också alternativt ligga kvar i luften en stund. Testa med en blomspruta så kan du se vad jag menar, men rent teoretiskt bör små slempartiklar kunna torka ihop till luftburna partiklar antingen i luften eller efter de landat på en yta och torkat där, då är den isf inte bara en droppsmitta utan även luftburen om partiklarna rörs upp.

Det är lite skumt att det inte finns mer fakta om detta på nätet efter snart två månader med viruset
Citera
2020-02-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Länken är död, vad kan man söka med för ord?

Eller har de redan censurerat inslaget?

Aha va konstigt. Borde komma upp på aktuellt Tegnell Björn debatt eller liknande
Citera
2020-02-24, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om du lägger märke till det så gäller uttalanden vid vid olika tidpunkter i förloppet. Exempelvis fanns inga data på att smittan spreds i andra länder den 25 januari. Skulle han ha svarat att det spreds i andra länder då skulle han ha ljugit.

Precis men som han pratar så är det väl uppenbart även för dig att han ständigt försöker förminska det hela? Han får det att låta som att bara för att smittan var koncentrerad till Wuhan just vid den tidpunkten så fanns det absolut inget att oroa sig för och risken att det skulle sprida sig utanför Kina till t.ex. Europa fick han att låta som obefintlig.

Ska man vara statsepidemiolog så är det kanske på sin plats att man har iaf någon typ av framförhållning och analysförmåga?

Andra experter och även vanliga människor (med viss reflektionsförmåga) som jag själv kunde redan då räkna ut att det bara var en tidsfråga innan det sprids vidare.

Men denna "expert" Anders Tegnell har hela tiden fått det att låta som om det skulle vara någon sorts omöjlighet.

Antingen är han köpt eller så är han ett fullkomligt stolpskott som på outgrundliga vis lyckats hamna på den position han sitter (iof inte så ovanligt i detta land att högst olämpligt folk sitter på höga positioner de aldrig ens borde kommit i närheten av).
Senast redigerad av Utspilld 2020-02-24 kl. 21:49.
Citera
2020-02-24, 21:49
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är lite skumt att det inte finns mer fakta om detta på nätet efter snart två månader med viruset

Google gömmer/raderar aktivt all info om viruset.
Citera
2020-02-24, 21:50
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Google gömmer/raderar aktivt all info om viruset.

Använd Yandex eller DuckDuckGo?
Citera
Medlem
Jaha, vaccin då? Går någonting framåt? Vad Tegnell säger om vacciner bör man inte heller lyssna på, det är en idiot och dödgrävare.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Satt på ett café idag och hörde på en diskussion vid bordet bredvid. Det var några som skulle till Milano i deras sällskap. De verkade tämligen obekymrad, sa till sina vänner att, de har visst nån släng av Corona därnere men det är inget som bekymrar oss. Är det här folks allmänna inställning undrar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in