Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Någon som fortfarande anser jag var en idiot när jag ansåg att Kina och hela Sydostasien skulle stängts ner och ingen skulle tillåtits resa därifrån, dessutom att det var en idioti att medborgare i regi EU och andra organisationer, flögs hem, tvärs över jorden?
Skit samma hur det slutgiltiga utfallet blir - detta kunde stoppats och kvästs i en mycket tidigare linda, men när hela världen nu visar sig vara handlingsförlamade så kan man bara inse att mänskligheten är totalkörd när nästa, än mer potenta virus kommer över oss.
Det blir ju mer och mer uppenbart för var dag som går att detta inte är något farligt utan extremt överdrivet och skadorna av det hela kommer inte så mkt ifrån viruset i sig, utan just hysterin och åtgärderna, så ännu mer extrema åtgärder, hade ju bara gjort skadan värre
Sedan går det mer eller mindre inte att stoppa ett virus som är så smittsamt som ni vill få det till att verka som. Innan det blir känt så har det redan spridit sig utom kontroll ändå, så alla blockader är ganska så meningslösa och enbart skadliga.
Men jag håller med om att världen kommer kollapsa då väl ett supervirus kommer, vilket är ett riktigt hot även om just detta viruset inte verka vara värre än en vanlig influensa. Världen är för sammanknuten, så det sprids extremt fort. Barriärer hjälper dock inte, utan gör saken bara värre, isynnerhet om viruset är väldigt smittsamt och har lång inkubationstid, för då kommer det smitta ut innan man har fått upp några barriärer ens.
Medicinska och teknologiska framsteg kan dock rädda oss ifrån hot ifrån framtida virus och bakterier.