2020-02-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxelane
Såg i Expressen nu att Sverige har 510 intensivvårdsplatser, det kan bli slagsmål om dom.

Och antar att många av dom redan är upptagna..
Citera
2020-02-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är ju verkligen inte bra. SÖS verkar vara sällsynt illa skött. KS Huddinge (som jag råkar känna till bättre) verkar funka bra mycket smidigare än SÖS.

Jag är på SÖS akut oftare än de flesta. Uppfattar inte sjukhuset som illa skött, tvärtom finns det gott om kompetent personal. Problemet är att det alltid är så jävla mycket patienter där, och då har jag aldrig varit där då det varit stabsläge, utan bara när det varit vanligt vardagskaos.

Sedan idiotjävlarna stängde KS akut måste SÖS ta hand om nästan all vård själva. Så när man ligger där i korridoren en hel kväll och natt, vilket jag ofta gör, får man träffa allt möjligt folk. Det finns en massa fyllon som sjunger opera eller slåss, asmånga friska patienter med ont i benet som tror de fått en propp, de med ont i magen som tror de fått blindtarmen, de med ont i huvudet som tror de fått hjärnblödning. Sedan är det alla som råkat skära sig eller ramlat och alla som hamnar där efter slagsmål och knivskärningar, speciellt på helgerna. En massa tanter som känner sig yra. Kort sagt, jättemycket folk på en skala mellan hypokondrisk och döende.

Om Stockholms politiker hade varit riktiga människor hade de öppnat KS akut igen, men det är en prestigefråga som kostar liv varenda dag. Så naturligtvis klarar vi inte ens ett tvåsiffrigt antal coronasmittade, så enkelt är det.
Citera
2020-02-24, 19:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Någon som fortfarande anser jag var en idiot när jag ansåg att Kina och hela Sydostasien skulle stängts ner och ingen skulle tillåtits resa därifrån, dessutom att det var en idioti att medborgare i regi EU och andra organisationer, flögs hem, tvärs över jorden?

Skit samma hur det slutgiltiga utfallet blir - detta kunde stoppats och kvästs i en mycket tidigare linda, men när hela världen nu visar sig vara handlingsförlamade så kan man bara inse att mänskligheten är totalkörd när nästa, än mer potenta virus kommer över oss.
Citera
2020-02-24, 19:21
Medlem
Jag som är i en riskgrupp och har familjemedlemmar i en riskgrupp. Om
Smittan kommit till min lilla stad, vad skulle ni göra då om ni var i min sits? Funderat på detta lite
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Kanske för att man inte vill skapa panik inom landet? Svårare än så är det inte

Borde man inte istället förbereda alla? Bättra på med ansiktsmasker till alla boende i Sverige! Låta folk få bunkra upp med mat flera veckor innan butikerna länsas sista veckan.
Bränna hela stadsbudgeten på forskning för vaccin och sjukvården (precis som wuhan som byggde ett gigantiskt sjukhus på två veckor)
Förbereda människor mentalt.

Eller så kanske det är det bästa för befolkningen att ingenting veta... tillhör de statistiken ”mindre levande” så kanske de själva skulle må bättre.

Har hört någonstans att om man fick frågan om de skulle vilja veta exakt när de skulle dö eller hellre vara ovetandes?
Så svara typ 90% ovetandes ...
Kanske finns en poäng i det.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Monday morning news by Dr. John Campbell (video):

Monday morning news
https://youtu.be/1C-NpadSNuA via @YouTube

Han tror att det kommer att utlysas "Pandemic" ganska snart. Bl.a. har han uppgifter om att läget i Iran är betydligt värre än vad vi vet.
Citera
2020-02-24, 19:22
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men stoppar de virus? Tror inte det.........

Det rekommenderas ju P3 mask?
Citera
2020-02-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
Jag är på SÖS akut oftare än de flesta. Uppfattar inte sjukhuset som illa skött, tvärtom finns det gott om kompetent personal. Problemet är att det alltid är så jävla mycket patienter där, och då har jag aldrig varit där då det varit stabsläge, utan bara när det varit vanligt vardagskaos.

Sedan idiotjävlarna stängde KS akut måste SÖS ta hand om nästan all vård själva. Så när man ligger där i korridoren en hel kväll och natt, vilket jag ofta gör, får man träffa allt möjligt folk. Det finns en massa fyllon som sjunger opera eller slåss, asmånga friska patienter med ont i benet som tror de fått en propp, de med ont i magen som tror de fått blindtarmen, de med ont i huvudet som tror de fått hjärnblödning. Sedan är det alla som råkat skära sig eller ramlat och alla som hamnar där efter slagsmål och knivskärningar, speciellt på helgerna. En massa tanter som känner sig yra. Kort sagt, jättemycket folk på en skala mellan hypokondrisk och döende.

Om Stockholms politiker hade varit riktiga människor hade de öppnat KS akut igen, men det är en prestigefråga som kostar liv varenda dag. Så naturligtvis klarar vi inte ens ett tvåsiffrigt antal coronasmittade, så enkelt är det.
Ja det där är min bild också; Att många som inte borde sökt akuten ändå sitter där och tar upp resurser.

Däremot tror jag nog att vi klarar tresiffrigt svårt sjuka i COVID-19, i landet. Kanske inte i Sthlm, däremot.
Citera
2020-02-24, 19:23
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Någon som fortfarande anser jag var en idiot när jag ansåg att Kina och hela Sydostasien skulle stängts ner och ingen skulle tillåtits resa därifrån, dessutom att det var en idioti att medborgare i regi EU och andra organisationer, flögs hem, tvärs över jorden?

Skit samma hur det slutgiltiga utfallet blir - detta kunde stoppats och kvästs i en mycket tidigare linda, men när hela världen nu visar sig vara handlingsförlamade så kan man bara inse att mänskligheten är totalkörd när nästa, än mer potenta virus kommer över oss.

Globalisterna skiter i oss. Allt som räknas är ekonomin.

Salvini twittrade detta igår:

Superati i 100 contagi in Italia.
Ma per qualche genio al governo il problema erano Salvini e la Lega, odiatori e razzisti, che lanciavano allarmi senza motivo...
Vergogna.
Chiudere, difendere, controllare, proteggere. Prima che il disastro sia totale

https://twitter.com/matteosalvinimi/status/1231523611661434880?s=20

Översättning:

exceeded 100 infections in Italy.
But for some genius in government the problem was Salvini and the League, haters and racists, who raised alarms for no reason ...
Shame.
Close, defend, control, protect. Before the disaster is total
Citera
2020-02-24, 19:23
Medlem
Citat:
Såg i Expressen nu att Sverige har 510 intensivvårdsplatser, det kan bli slagsmål om dom.

Och antar att många av dom redan är upptagna..
Citera
2020-02-24, 19:24
Medlem
Citat:

På 10.000.000 människor ?
Citera
2020-02-24, 19:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Inte heller på RAIs nyhetssida, (uppdaterad för 3 minuter sedan när jag tittade) står det något annat än att det är 6 dödsfall. De borde ju vara välinformerade kan man tycka.

http://www.rai.it/
RAI är bra!

Guardian hänvisar som jag skrev tidigare till Reuters som i sin tur hänvisar till Ansa (jag citerade Guardian). Nånstans där kan det ha blivit fel, och sen så rullar det på.

Sen så är ju frågan om personen dött av det den led av ursprungligen, av corona eller som en kombination.
Lägg därtill att det överlag rör sig om äldre personer.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-02-24 kl. 19:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in