Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Ja det är ju verkligen inte bra. SÖS verkar vara sällsynt illa skött. KS Huddinge (som jag råkar känna till bättre) verkar funka bra mycket smidigare än SÖS.
Jag är på SÖS akut oftare än de flesta. Uppfattar inte sjukhuset som illa skött, tvärtom finns det gott om kompetent personal. Problemet är att det alltid är så jävla mycket patienter där, och då har jag aldrig varit där då det varit stabsläge, utan bara när det varit vanligt vardagskaos.
Sedan idiotjävlarna stängde KS akut måste SÖS ta hand om nästan all vård själva. Så när man ligger där i korridoren en hel kväll och natt, vilket jag ofta gör, får man träffa allt möjligt folk. Det finns en massa fyllon som sjunger opera eller slåss, asmånga friska patienter med ont i benet som tror de fått en propp, de med ont i magen som tror de fått blindtarmen, de med ont i huvudet som tror de fått hjärnblödning. Sedan är det alla som råkat skära sig eller ramlat och alla som hamnar där efter slagsmål och knivskärningar, speciellt på helgerna. En massa tanter som känner sig yra. Kort sagt, jättemycket folk på en skala mellan hypokondrisk och döende.
Om Stockholms politiker hade varit riktiga människor hade de öppnat KS akut igen, men det är en prestigefråga som kostar liv varenda dag. Så naturligtvis klarar vi inte ens ett tvåsiffrigt antal coronasmittade, så enkelt är det.