2020-02-24, 12:50
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Inga problem. Kan även vara värt att läsa det här: https://www2.blueair.com/se/customer-support/faq/can-blue-trap-airborne-bacteria

Men som sagt så ges inga garantier.

Hur ska deras produkter skydda någon mot virus? Känns väldigt långsökt.
Citera
2020-02-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Vi har 22000 vårdplatser totalt.

Januari 2020 såg det ut så här inom svensk vård https://www.vantetider.se/Kontaktkort/Sveriges/Overbelaggning/

Snittet på överbeläggningar är 5/100 vårdplatser sett över alla regioner. Värst är det i västernorrland med 9,8.

"Vår beredskap är god"

Det finns totalt kapacitet för 1400 vårddygn på infektionsklinik. Jönköpingskvinnan har nu fått 25 av dem, and counting.
Citera
2020-02-24, 12:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Guld stiger redan. Fastigheter är nog mera osäkert skulle jag säga. Livsmedel borde gå bra nu när folk börjar hamstra. Vi kan snart få ett läge då vi får hyperinflation på vissa produkttyper, medans andra dyker i pris.

Matbristen kommer först när det blir störningar i produktion, transporter o distribution/försäljning.

Fastigheterna står där även efter att alla tillfrisknat. Att köpa nu är vanskligt. Men har man obelånade fastigheter så ska man inte sälja.
Citera
2020-02-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Matbristen kommer först när det blir störningar i produktion, transporter o distribution/försäljning.

Fastigheterna står där även efter att alla tillfrisknat. Att köpa nu är vanskligt. Men har man obelånade fastigheter så ska man inte sälja.

Fastighetsbolag är relativt säkert över tid.
Citera
Medlem
Ni som pratar om att bunkra upp med flera månaders mat och att isolera er länge. Är ni seriösa?
Ni låter ju som att apokalypsen är på väg hitåt, och inte en sjukdom med typ 1-2% dödlighet...
Citera
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Liten uppdatering: Kompisen ringde dom 8 på morgonen och de var ett sånt där system där man hamnar i telefonkö och fick tid på eftermiddagen så de ska ringa upp kompisen snart. Får vi se vad för beslut dom tar. Kommer nog med en ny uppdatering i eftermiddag då jag vet mer.

Ang din kompis:

Är han svårt sjuk i någon annan sjukdom?
Röker han?
Är han gammal?

Kan du svara Nej, nej, och nej så hade jag inte varit orolig för just din kompis om han nu är positiv på skiten.
Däremot kan han ju smitta andra som faktiskt tillhör riskgrupperna så ni gör ändå helt rätt i att kontakta sjukvården.
Citera
2020-02-24, 12:58
Medlem
Sharm0tas avatar
Första caset i Irak enligt BNO.
Citera
2020-02-24, 12:58
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Vad snackar du om. Det står väl ändå bortom all rimlig tvivel att viruset är ganska så oskyldigt vid detta laget, och ni har haft fel om alla era profetior hittillsdags. Det kan i teorin fortfarande vara ett farlig virus, men högst osannolikt.

Tråden är tyvärr helt ockuperad av en massa foliehats troll som exempelvis du, som bara sprider en massa bs. Kan ni hålla er till konspirationstråden istället? För ni förstör tråden.
Vilka profetior har jag haft fel i menar du? Vilket BS har jag spridit? Jag har framförallt kritiserat folkhälsomyndigheten och uppdaterat med fakta. Du sätter in mig i nåt fack där jag inte hör hemma bara för att du själv känner dig träffad av mitt inlägg när jag inte ens avsåg dig.

Snarare har jag haft rätt från första början då folkhälsomyndigheten fått vika sig sakta men säkert och att det nu kommit fram nya bevis på att smitta kan ske utan sjukdom. WHO är betydligt rakare på den punkten nu.
Senast redigerad av Refund 2020-02-24 kl. 13:05.
Citera
2020-02-24, 13:00
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Ang din kompis:

Är han svårt sjuk i någon annan sjukdom?
Röker han?
Är han gammal?

Kan du svara Nej, nej, och nej så hade jag inte varit orolig för just din kompis om han nu är positiv på skiten.
Däremot kan han ju smitta andra som faktiskt tillhör riskgrupperna så ni gör ändå helt rätt i att kontakta sjukvården.

Mmm nej på alla 3.
Jag är som sagt inte alls nervös och tycker inte min kompis borde vara det heller. Är mer för andra människors skull som min kompis ringer.
Citera
2020-02-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Hur ska deras produkter skydda någon mot virus? Känns väldigt långsökt.
Visst inaktiverar de virus. Bäst i Test.
Citat:
Blueair’s HEPASilent™ filtreringprocess renar 99,97% av alla luftburna partiklar, ner till 0,1 mikrometer i storlek.
https://www2.blueair.com/se/hepasilent-technology

SARS2 viruset är 0,125 mikrometer i storlek.
https://imgur.com/a/ol67dhp
Citera
2020-02-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Vi har 22000 vårdplatser totalt.

Januari 2020 såg det ut så här inom svensk vård https://www.vantetider.se/Kontaktkort/Sveriges/Overbelaggning/

Snittet på överbeläggningar är 5/100 vårdplatser sett över alla regioner. Värst är det i västernorrland med 9,8.

"Vår beredskap är god"

Skrämmande utveckling. Hur kunde det gå så illa? Det hjälper alltså inte ens att skapa tillfälliga beredskapssjukhus. För det finns ju inte personal...
Citera
2020-02-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Skrämmande utveckling. Hur kunde det gå så illa? Det hjälper alltså inte ens att skapa tillfälliga beredskapssjukhus. För det finns ju inte personal...

Ingen personal, fåtal skyddsdräkter mm. Allt restnoterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in