2020-02-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Hur bövelen ska vi kunna veta om dansken som kommer med färjan Helsingör/Helsingborg för att handla på Biltema i Helsingborg bär på viruset?

Danskarna kommer stänga gränsen mot Sverige så det behöver vi inte bekymra oss för. Också Norge och Finland kommer nog stänga.
Citera
2020-02-24, 09:57
Medlem
Vad är det för nissar, engelska på lågstadieniv

Och direkt det vart på tal om ev. vårdplatser, så avbryts det gärna hysch hysch
Senast redigerad av hagelskur 2020-02-24 kl. 10:00.
Citera
2020-02-24, 09:58
Medlem
JustZlatans avatar
Jag träffade några kinesiska turister förra veckan, varav minst en av dem var sjuk. Bör jag vara orolig?
Citera
2020-02-24, 09:58
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Ja om jag arbetade på SöS skulle jag bli rejält irriterad.
Var fanns de 40 milj när deras rop på hjälp flödade ut genom social media?

Regeringen är mer ivrig att hjälpa andra än det egna folket. Detta för att de själva vill se bra ut utåt såklart, och på så vis kanske själva få mer uppmärksamhet på nästa skålträff med utlands-makthavare.

Det är exakt denna anledning som gjorde så att Trump blev vald i USA med slogan "America First".

Sen klagar de på "populister".
Citera
2020-02-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Men tänk hur mycket det kostar sjukvården om man inte hjälper till. Räcker fan med att en by i något land inte kan behandla det, så drar viruset vidare.

Viruset är redan i Iran och Italien och med tanke på hur många iranier och afghaner som reser mellan Sverige och Iran, och hur nära Italien är, så tror jag Sverige redan borde börja tänka på sitt...vi är också i riskzonen.
Citera
2020-02-24, 09:59
Medlem
Någon mer än jag jag som tyckte det kändes som uppgjord propaganda för regeringen när who-chefen lovordade och tackade Sverige för dess generositet och goda arbete?
Citera
2020-02-24, 10:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Viruset är redan i Iran och Italien och med tanke på hur många iranier och afghaner som reser mellan Sverige och Iran, och hur nära Italien är, så tror jag Sverige redan borde börja tänka på sitt...vi är också i riskzonen.

Pratade med en Iranier och fick veta att det går direktflyg Göteborg/Stockholm till Iran. Annars är det vanligast att åka via Turkiet. Många som flyger fram o tillbaka för att hälsa på sina släktingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Någon mer än jag jag som tyckte det kändes som uppgjord propaganda för regeringen när who-chefen lovordade och tackade Sverige för dess generositet och goda arbete?

Sverige skänker pengar, vad ska mottagaren säga? De kan liksom inte säga ”va, vad lite, vad ska 40 mille göra för skillnad”!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan

Om du ger någon ett antal miljoner är det väntat att de säger tack och några fina ord om saken. Det är vad som sägs idag. Vad som sägs imorgon är en helt annan sak.
Citera
2020-02-24, 10:02
Medlem
Italien fyller på med 38 nya fall.
Citera
2020-02-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina

Får se hur bra Italien lyckas isolera det. Iran kan inte ens identifiera ett kommersiellt flygplan på en radar så vi kan släppa dem.
Citera
2020-02-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Nej. Man skänker 40 miljoner till WHO för att stärka upp drabbade områden. Det var nyheten.

Symbolhandling. En bättre villa i Danderyd eller något annat fint område här i Stockholm kostar det eller mer. Så det är kaffepengar i sammanhanget som gör varken till eller från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in