2020-02-24, 10:03
Medlem
Madagascars avatar
Jag får verkligen inget förtroende för Who-chefen Tedros Adhanom (nyss på pessträffen). Håller på och ska säga "godmorgon" och "tack så mycket" som om han typ är guiden på utflyktsbussen på kanarieholmarna. Jag minns också en av hans första presskonferenser där han av någon obegriplig anledning ägnade mycket tid och kraft att slicka kina i röven avseende kinas insatser mot viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Någon mer än jag jag som tyckte det kändes som uppgjord propaganda för regeringen när who-chefen lovordade och tackade Sverige för dess generositet och goda arbete?

Nja, det är kotym att man tackar någon som ger en gåva - oavsett om en kamera filmar en eller ej.
Däremot är det "uppgjord propaganda" att staten skänker 40milj till WHO - det är småslantar för dem, och skulle kunna användas betydligt bättre nationellt då vi har pågående sjukvårdskris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag får verkligen inget förtroende för Who-chefen Tedros Adhanom (nyss på pessträffen). Håller på och ska säga "godmorgon" och "tack så mycket" som om han typ är guiden på utflyktsbussen på kanarieholmarna. Jag minns också en av hans första presskonferenser där han av någon obegriplig anledning ägnade mycket tid och kraft att slicka kina i röven avseende kinas insatser mot viruset.

Han har finanser i Kina.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Nu börjar Iran dela med sig av Coronaviruset... Uppenbarligen många smittade i Iran då det redan sprider sig därifrån

07:35: First case in Afghanistan. Found in Herat province. (Source)
06:23: First 3 cases in Kuwait. All three were recently in Mashhad in northeast Iran. (Source)
06:18: First case in Bahrain. Citizen returning from Iran. (Source)
Citera
2020-02-24, 10:04
Medlem
different_trips avatar
Regeringen håller ”pressträff”.

”God beredskap” och sjukhusen klarar inte det i dagsläget. Urusel journalistik.
Citera
2020-02-24, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu börjar Iran dela med sig av Coronaviruset... Uppenbarligen många smittade i Iran då det redan sprider sig därifrån

07:35: First case in Afghanistan. Found in Herat province. (Source)
06:23: First 3 cases in Kuwait. All three were recently in Mashhad in northeast Iran. (Source)
06:18: First case in Bahrain. Citizen returning from Iran. (Source)

Det kommer nog snart Iran-relaterade fall i Sverige.
Italien känns lite mindre troligt trots att det är närmare.
Citera
2020-02-24, 10:06
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Men det är väl hans jobb att vara trevlig mot olika länders representanter så de blir mer benägna att samarbeta internationellt och ge pengar till WHO.
Citera
2020-02-24, 10:06
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:

Verkar som han läst kurser på Umeå Universitet, kanske därför han ville styla med de få fraser han plockade upp. Men ja, det kändes ganska lökigt. Det var fel tillfälle att hålla på så, kändes lite Eurovision song contest över det hela.
Citera
2020-02-24, 10:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag är fullt medveten om läget i landet. Det är därför jag har privat sjukförsäkring för normala omständigheter.
Och det är därför jag nu planerar att gå in i frivillig exil i mitt hem så fort de första fallen rapporteras.

Det med kvalitesvård är snarare en pullfaktor baserad på andra faktorer.
Offentlig sjukvård i mellanöstern (undantaget Israel kan tänkas) är troligtvis bedrövlig även en solig måndag.
Om man sitter i sitt hem utan att röra på sig får man snart andra hälsoproblem. Man får skaffa löpband.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
I-länderna tuffar på.
Citat:
08:57: 38 new cases in Italy.
08:20: 4 new cases and 4 new deaths in Iran.
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det kommer nog snart Iran-relaterade fall i Sverige.
Italien känns lite mindre troligt trots att det är närmare.

Italien känns mer trovärdiga när det gäller rapportering och åtgärder. Misstänker att det är många fler smittade i Iran än Italien samt att Italien agerar bättre med karantänåtgärder.
Citera
2020-02-24, 10:08
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vet inte om det är intellektuella eller språkliga begränsningar det handlar om, men du drar för stora växlar utifrån det du läser. Slå upp följande ord så du förstår deras innebörd, kanske kan vara till hjälp.

Improbable, expect, would, plausibly samt could.

Va? Jag ser inte problemet: Det språkbruket utmärker snarare seriösa vetenskapliga texter. Forskare uttrycker aldrig sig tvärsäkert. Du ska inte tolka det som ett svaghetstecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in