2020-02-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Föraren av bilen var alltså hel/halvkriminell och tillhörde en misslyckad familj (brorsan inne på livstid), har jag fattat rätt?
Nej, det har du inte.
Citera
2020-02-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0xn4m
Sorgligt att det är ”viktigt” att klargöra något för främlingar som pillar på naveln hela dagarna och uppdaterar Flashback sidan... men tycker du att det är viktigt, så stämmer det du skriver. Det var inte familjen som startade insamlingen. Dom har tillräckligt med saker att balansera som det är. Är insatt pga. jag känner människorna detta gäller och vet hur insamlingen startades. Ryktena kommer dessvärre aldrig dödas på FB, men funkar det så visst.
Orkar inte med att du skapat ett konto och bara hänger här i tråden för att försvara de kriminella som nu dött tillföljd av sin kriminella livsstil...
Du kan skriva vad du vill; "detta är si och så", nej. FB kommer gräva fram sanningen, så att säga. Bespara din tid och gör något vettigt med ditt liv; möjligtvis utbilda dig? För du verkar sakna det, utbildning alltså.

OnT: Elma körde bilen, fått bekräftat av en nära vän till 3lma. Hennes syster satt bredvid. Nu återstår då vad som fick de att framföra fordonet så vårdslöst att de alla fyra dog.

Vad är sannolikheten att de hade dött om de framfört fordonet i angiven hastighetsbestämmelse, 70km/h?
Har det någonsin skett en trafikolycka med dödlig utgång á samtliga inblandade i bilen, vid framförande av fordon i 70km/h? Förutsatt olyckan sker på en motorväg, och inte utför ett stup.
Citera
2020-02-23, 21:05
Medlem
W.Irvings avatar
30 inlägg innehållandes enbart tjôt kring begravningar och insamlingar raderade.

Åter till ämnet.

/Moderator
Citera
2020-02-23, 21:27
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bilen ligger i rätt fil för att köra till Östra sjukhuset enligt den GIF fil som gjordes av någon som hade sett olyckan i trafikkameran.
Det troligaste är att dom fick vattenplaning och gick med vänstersidan in i fildelarräcket och bilen lättade pga hastigheten och flög in i pelaren.
Då bilen är i en liten högerkurva när den släpper väggreppet så girar bilen ännu mer åt höger så därför ser det ut som om dom tänker byta fil.
Tyvärr är det så vattenplaning fungerar.
Så här ser det ut när man kommer i rätt fil mot E20 och Östra sjukhuset. https://goo.gl/maps/jCd1uWKTbXyBTpKw5

GIF filen är väldigt seg att ladda upp men bara vänta så kommer den upp.
https://minfil.com/N873Jdabo7

Någon som har skrivit på mammans sida att dom skulle till akuten får vi ju faktiskt tro på och inte virra ut i en massa spånande om något annat.

Får ni någon gång vattenplaning så be en bön att vägen är rak och att ni åker rakt fram tills däcken får grepp igen. Gör inga rattrörelser, släpp gasen och bromsa inte!
Inget hjälper för ni glider på en kudde av vatten under däcken.
Jag fick vattenplaning för många år sedan och sen dess kör jag alltid lugnt när det regnar.
Jag har nog aldrig känt mig så hjälplös någon gång och tack och lov gjorde jag rätt.
Breda däck, dåligt mönsterdjup, felaktigt lufttryck i däcken spelar in och HASTIGHETEN.
Läs på för det kan spara ert liv.
https://www.tirendo.se/vattenplaning

Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Nej, de körde inte i den fil som leder mot Östra utan i filen/filerna som leder ner mot Tingstadstunneln. Hög fart, vattenplaning...? Minnesmärket satt i betongpelaren där den blåvita skylten i Google Maps återfinns.

Tilläggas bör att jag ofta är ute och reser privat. Ibland längre sträckor, ibland kortare. Körde förbi olycksplatsen bara några dagar efteråt i norrgående riktning. Såsom jag uppfattat det körde bilen i filerna ner mot Tingstadstunneln, men av någon anledning hamnat i betongfundamentet istället. Troligen för hög fart (självfallet eftersom det blev en olycka) och kanske pga vattenplaning. Vädret den morgonen var uselt med mängder av regn och hårda vindar enligt vad jag fått fram. Detta kombinerat med ung oerfaren förare som skulle visa sig tuff för sina passagerare..?

Oerhört tragiskt, oavsett vad!! ❤️
Citera
2020-02-23, 21:57
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bilen ligger i rätt fil för att köra till Östra sjukhuset enligt den GIF fil som gjordes av någon som hade sett olyckan i trafikkameran.......

Finns inga trafikkameror som tar in olycksplatsen vad jag kan se, alla i området är fasta och inte av PTZ typ, tullstationens kameror på andra sidan bron skyms av spårvägsbron pga höjden som kamerorna har, som enbart ska läsa av nummerplåtarna, dessutom avstänga 04 på morgonen.
https://trafiken.nu/goteborg/kameror/e20/olskroksmotet-sodra-nordvast/

Sen har 95% av alla inlägg med youtube-länkar på deformations-barriären tagits bort, varför vet jag inte, men när man kollar andra med samma vägtyp och ser hur dessa sköts av Trafikverket ser man ganska alarmerande saker på dels underhåll men även hur Trafikverket placerat ut dessa. Exempelvis har exakt samma barriär 7 monterade kuddar i Gtbg, medan Essingeleden i Sth endast har mellan 3-4 och resterande fack är tomma (!), alltså inte en chans för en förare i Sth jämfört med Gtbg om personen skulle fronta rätt in i barriären i 70 knyck. När sen snön faller blir dessa system nästan osynliga då man satt anvisningsskyltarna helt regelvidrigt bakom barriären istället för framför, vilken ni kan se om ni drar linjalen till 2016 eller tidigare, då var skylten före barriären.

Bevis skylt: https://goo.gl/maps/CFpB3ycVGKTGJxbm8. klicka på streetview för årtal.

Bevis kuddar samma plats södergående, endast 5 av 7 kuddar på plats till höger och 3 av 7 till vänster på samma barriär på en raksträcka med samma hastighetsgräns:
https://goo.gl/maps/E1ejsG6HGaGrCGU46

Vid regn lär det bli en duktig insjö före barriären typ ett långt dike, dräneringen funkar helt enkelt inte pga eftersatt underhåll, ligger lösa asfaltbitar lite varstans och brunnslocket 100m längre ned ser helt uselt ut. https://goo.gl/maps/1eJFQHoFi8uz59uy7
Senast redigerad av vittne-x 2020-02-23 kl. 22:35.
Citera
2020-02-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Orkar inte med att du skapat ett konto och bara hänger här i tråden för att försvara de kriminella som nu dött tillföljd av sin kriminella livsstil...
Du kan skriva vad du vill; "detta är si och så", nej. FB kommer gräva fram sanningen, så att säga.
OnT: Elma körde bilen, fått bekräftat av en nära vän till 3lma. Hennes syster satt bredvid. Nu återstår då vad som fick de att framföra fordonet så vårdslöst att de alla fyra dog.
Du har missat mycket då av dessa 113 sidor. Skapade kontot pga. så mycket desinformation, FB gjorde raka motsatsen till att ta fram sanningen, det var enbart spekulationer och teorier på fel spår, som inte kände varken systrarna eller familjen. Med så många frågor är det lika bra att någon som faktiskt vet finns med?
Allt detta har redan pratats om, varför dom körde så, vart dom körde, hur dom körde... du är sen, och man har redan skrivit att en av systrarna körde bilen. Killen i fråga har jag ej kommenterat eller försvarat då varken jag eller systrarna kände honom.. Är det inte någon ny information du vill bidra med? Du tar upp en fråga som redan diskuterats, och information som redan framkommit.
Citera
2020-02-23, 22:31
Medlem
z0xn4m har du insyn i vad som kan ha orsakat olyckan? Stämmer det att de skulle till sjukhuset men låg i fel körfält och fick sladd när de försökte byta körfält?

(Försökt strunta i alla som uttrycker sig rasistiskt. De låtsas som att alla invandrare är kriminella, och går inte att resonera med. Det bästa du kan göra är att döda ryktena genom att skriva sanningen. Skriv givetvis inget som är för privat.)
Senast redigerad av Gotborger 2020-02-23 kl. 22:33.
Citera
2020-02-24, 00:37
Medlem
Begravs alla på Tisdag?
Citera
2020-02-24, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Åter till ämnet? Begravning passar in bra på Topic. Begravningen och insamlingarna berör ju inte någon random direkt, utan de fyra ungdomarna som de facto dog i den här fruktansvärda tragedin.

Det verkar ju lite som att man inte får diskutera någonting i denna tråd. Märkligt! Ta t.ex. Estoniakatastrofen, där diskuteras det friskt om begravningar, insamlingar, m.m.

Man slutar aldrig förvånas över dessa moderatorers spontana beslut.

OnT: Har polisen gått ut med någon mer info i media? Hittar inget i gp.se, märkligt kan man tycka eftersom detta är en av de dödligaste trafikolyckorna i modern tid.
Varför skulle de gå ut med info? Det var ju en singelolycka och berör ju ingen utom de inblandade.
Finns egentligen inget allmänitresse i detta sett ur samhällssynpunkt - men människan är ett extremt nyfiken djur, fortsätter vi här.
Citera
2020-02-24, 12:42
Medlem
NamnlosBarns avatar
Läste en kommentar från facebook
Tydligen så var den somaliska flickan och killen som dog i olyckan förlovade.. undrar bara hade inte abshir en egen bil? Varför skulle hon ringa sina vänner för att bli räddad när hon är med hennes pojkvän? Kanske var det bråk i bilen? Han körde för fort? Tjafs och skrik?
Citera
2020-02-24, 13:16
Medlem
tomyhockeys avatar
vad heter den somaliska tjejen
Citera
2020-02-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
vad heter den somaliska tjejen

Det står tidigare i tråden - sök.