2020-02-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen66
Krockar saknar logik i allmänhet

Nja, kanske saknas logik, men sannolikhet är i spel, unga förare är oerfarna, särskilt med höga hastigheter, vilket denna bil hade, oklart vem som körde......så i allmänhet, är det logik med, det är logiskt att oerfarna bilförare gör bort sig, ibland är konsekvensen fatal......
Citera
2020-02-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotera
Vad menar du med "gira"?
Hur vet du att de "gira" upp mot E6?

Skulle de åka mot Östra Sjukhuset, är det den vänstra fiken som gäller. Jag vet inte om det var målet, eller E6 norrut, vet du? Oavsett, prickade de mitt emellan....
Citera
2020-02-22, 23:51
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Bra, någon försöker tänka till!!! Det blir viktigt vad du menar med "stolpar kvar", kan du speca det, menar du "ben"/ben som håller upp rampen, är alla kvar, även vid en krock i 300 km/h, ja, de bara glider med, men samlas in på ett mindre avstånd, allt beroende på energin rampen utsatts för?

Jag förklarade dåligt.

Stolpar=sektioner.

Jag kollade benen under till.

Före krock: 4 raka ben ner i marken. 8 st "lutande ben" typ 45 grader.

Efter krock: 4 raka ben ner i marken. 6 st "lutande ben"
Det 6:e lutande benet ser ut att vara något upphöjd från marken.

Jag har räknat från höger till vänster.
Höger är betongpelaren.
Vänster är krock zonen.

Hoppas att jag förklarade bättre nu...
Annars tuta på mig :-)
Citera
2020-02-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotera
Vad menar du med "gira"?
Hur vet du att de "gira" upp mot E6?

Köra kanske!?
Citera
2020-02-23, 01:06
Medlem
Begravningen är på Tisdag
Citera
2020-02-23, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jaha, E20 isf., då är det väl den vänstra filen som gäller, varför gira upp mot E6:ans två filer....logik saknas...
Är det bekräftat att de styrde mot E6:an?
Hur som helst så är det mest logiska att de var på väg mot Östra.
Fast vi vet inte, och kommer aldrig att få veta, då de enda personer som med säkerhet visste vart de var på väg inte finns längre..
Citera
2020-02-23, 05:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Fast vi vet inte, och kommer aldrig att få veta, då de enda personer som med säkerhet visste vart de var på väg inte finns längre..
Bilen ligger i rätt fil för att köra till Östra sjukhuset enligt den GIF fil som gjordes av någon som hade sett olyckan i trafikkameran.
Det troligaste är att dom fick vattenplaning och gick med vänstersidan in i fildelarräcket och bilen lättade pga hastigheten och flög in i pelaren.
Då bilen är i en liten högerkurva när den släpper väggreppet så girar bilen ännu mer åt höger så därför ser det ut som om dom tänker byta fil.
Tyvärr är det så vattenplaning fungerar.
Så här ser det ut när man kommer i rätt fil mot E20 och Östra sjukhuset. https://goo.gl/maps/jCd1uWKTbXyBTpKw5

GIF filen är väldigt seg att ladda upp men bara vänta så kommer den upp.
https://minfil.com/N873Jdabo7

Någon som har skrivit på mammans sida att dom skulle till akuten får vi ju faktiskt tro på och inte virra ut i en massa spånande om något annat.

Får ni någon gång vattenplaning så be en bön att vägen är rak och att ni åker rakt fram tills däcken får grepp igen. Gör inga rattrörelser, släpp gasen och bromsa inte!
Inget hjälper för ni glider på en kudde av vatten under däcken.
Jag fick vattenplaning för många år sedan och sen dess kör jag alltid lugnt när det regnar.
Jag har nog aldrig känt mig så hjälplös någon gång och tack och lov gjorde jag rätt.
Breda däck, dåligt mönsterdjup, felaktigt lufttryck i däcken spelar in och HASTIGHETEN.
Läs på för det kan spara ert liv.
https://www.tirendo.se/vattenplaning
Citera
2020-02-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Kan finnas sms och meddelande i deras telefoner vad som var på gång och vart dom skulle.
Citera
2020-02-23, 13:08
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bilen ligger i rätt fil för att köra till Östra sjukhuset enligt den GIF fil som gjordes av någon som hade sett olyckan i trafikkameran.
Det troligaste är att dom fick vattenplaning och gick med vänstersidan in i fildelarräcket och bilen lättade pga hastigheten och flög in i pelaren.
Då bilen är i en liten högerkurva när den släpper väggreppet så girar bilen ännu mer åt höger så därför ser det ut som om dom tänker byta fil.
Tyvärr är det så vattenplaning fungerar.
Så här ser det ut när man kommer i rätt fil mot E20 och Östra sjukhuset. https://goo.gl/maps/jCd1uWKTbXyBTpKw5

GIF filen är väldigt seg att ladda upp men bara vänta så kommer den upp.
https://minfil.com/N873Jdabo7

Någon som har skrivit på mammans sida att dom skulle till akuten får vi ju faktiskt tro på och inte virra ut i en massa spånande om något annat.

Får ni någon gång vattenplaning så be en bön att vägen är rak och att ni åker rakt fram tills däcken får grepp igen. Gör inga rattrörelser, släpp gasen och bromsa inte!
Inget hjälper för ni glider på en kudde av vatten under däcken.
Jag fick vattenplaning för många år sedan och sen dess kör jag alltid lugnt när det regnar.
Jag har nog aldrig känt mig så hjälplös någon gång och tack och lov gjorde jag rätt.
Breda däck, dåligt mönsterdjup, felaktigt lufttryck i däcken spelar in och HASTIGHETEN.
Läs på för det kan spara ert liv.
https://www.tirendo.se/vattenplaning

Nej, de körde inte i den fil som leder mot Östra utan i filen/filerna som leder ner mot Tingstadstunneln. Hög fart, vattenplaning...? Minnesmärket satt i betongpelaren där den blåvita skylten i Google Maps återfinns.
Citera
2020-02-23, 15:18
Medlem
NamnlosBarns avatar
Jamila kommer begravas imon..

Tror ni Dj subeer fortfarande kommer gå på turne eller avsluta nu när systern är död?
Dagen han var i oslo så dog systern i bilolyckan....
Citera
2020-02-23, 18:54
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför skulle den det...?
Möjligtvis hemförsäkringen, mer troligt olycksfall/livförsäkring men inte heller där är det säkert.
Begravning är en stor kostnad som ofta belastar efterlevande eller dödsbo.

Jo, trafikförsäkringen betalar begravningskostnader vid dödsfall till följd av trafik. Den ersätter dock inte hur stora kostnader som helst, utan snarare en ”vanlig” begravning. Vill man ha 500 gäster så lär dödsboet/efterlevande få stå för större delen av kostnaden.

Ersättning från liv- och olycksfallsförsäkring tillkommer utöver trafikförsäkringsersättningen.

https://www.svenskforsakring.se/globalassets/personskador/cirkular/2010-2-ersattning-for-begravningskostnader.pdf
Citera
2020-02-23, 19:12
Medlem
Föraren av bilen var alltså hel/halvkriminell och tillhörde en misslyckad familj (brorsan inne på livstid), har jag fattat rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in