Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Vet inte om VLC finns till webOS kom jag på. Jag råkade utgå från det för att det fanns i butiken på min Sony.
Men valfri uppspelare funkar bättre på VOD än sip tv/ssiptv. Du kanske redan har någon installerad? Håll inne knappen på en film och välj external player och se vilka alternativ som kommer upp. Om inget, installera en video player från butiken på TVn.
Verkar variera väldigt mycket på vilken VOD film, många fungerar utmärkt med textning via Smart IPTV eller SS IPTV appen oavsett om vi känner för svensk eller engelsk text.
I går blev jag frustrerad dock eftersom vi ville ha engelsk textning för en viss film vilket fungerade perfekt på datorn genom SimpleTV men inte alls på LG Oled C7 TVn genom Smart IPTV eller SS IPTV. Störande att det är så stor skillnad mellan datorn och TV apparna, kan vara min TV som är boven i dramat.
Inte provat med extern player ännu, osäker på om det fungerar lika bra på min TV modell som på din. Sannolikt slutar det med någon box för mig också men dragit ut på det eftersom ändå Smart IPTV appen fungerar såpass bra med min TV (åtminstone efter att man sparat kanallistan online).
Vilken av dem, Formuler Z8 eller TVIP s-box 605 har jag dock ingen aning om, folk verkar vara nöjda med båda men att Z8an kanske har något snyggare/bättre gränssnitt/presentation? Möjligen är Firestick gen 2 aktuell också, antar att man bör köpa med "Amazon Ethernet Adapter for Amazon Fire TV Devices" för att få bästa uppkoppling men osäker på hur bra gränssnitt man får genom Firestick jämfört med tex Formuler Z8?