2020-02-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Sugen på att unna mig en box till löning men vill inte den ska stå framme på TV-bänken, precis som min Xbox vill jag ha den i skåpet brevid TV'n.

- Formuler Z8, har den blåtand och kan hantera flera m3u filer?
- TVIP 605 - har den blåtand och kan hantera flera m3u filer?

Antar jag kan Googla såklart men ni vet ju bäst! Därför forumet finns
Må bäst alla

Z8an har ett litet IR-öga som du kopplar in i boxen och sen är det enbart är det som syns. Då kan boxen vara undangömd antingen i ett skåp eller på baksidan av tvn.

Z8an klarar både flera olika portaler och flera m3u-länkar.
2020-02-22, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Z8an har ett litet IR-öga som du kopplar in i boxen och sen är det enbart är det som syns. Då kan boxen vara undangömd antingen i ett skåp eller på baksidan av tvn.

Z8an klarar både flera olika portaler och flera m3u-länkar.

Tack för svar, antar denna kabel medföljer?
2020-02-22, 18:25
Medlem
Citat:
Tack för svar, antar denna kabel medföljer?
Yes, den medföljer i kartongen. 👍🏼
2020-02-22, 18:54
Avslutad
Var hittar man billigast Formular Z8? Amazon.de kanske? Eller någon annan EU sida? Antar det är billigare än Sverige tänker jag, men om det skiljer några hundralappar så beställer jag hellre från Sverige om de blir strul.
2020-02-22, 20:03
Medlem
Citat:
Sugen på att unna mig en box till löning men vill inte den ska stå framme på TV-bänken, precis som min Xbox vill jag ha den i skåpet brevid TV'n.

- Formuler Z8, har den blåtand och kan hantera flera m3u filer?
- TVIP 605 - har den blåtand och kan hantera flera m3u filer?

Antar jag kan Googla såklart men ni vet ju bäst! Därför forumet finns
Må bäst alla

Du ska köra portal läge på både z8 och Tvip.
Finns ingen anledning o köra m3u.
2020-02-22, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Du ska köra portal läge på både z8 och Tvip.
Finns ingen anledning o köra m3u.

Ok! Men vad är fördelen med Portal? Bara testat stbemu vilket var förvisso nice.
2020-02-22, 20:08
Medlem
Vad är det för skillnad att köra portal vs. XC API?
2020-02-22, 20:21
Medlem
Jag som tidigare gillat Smart IPTV appen för min LG C7 Oled TV från 2017 börjar tyvärr bli tveksam (senaste versionen 3.0.2 for LG webOS 3.0+).

Har stora problem med subtitles (VOD). Tex var det en film vi ville ha engelsk textning på vilket fungerar helt perfekt på SimpleTV via datorn (med exakt samma film), inga problem alls. Via Smart IPTV appen via LG tv'n är det totalt omöjligt (provat alla subtitles val som finns).

Om någon vet vad det är frågan om vore jag mycket tacksam.

Får kanske prova gå tillbaka till SS IPTV appen fast den kunde bråka så ofta vid laddning av kanallistan.

Om det här är för bökigt landar det väl med en box jäkel (Z8) för 1800 spänn för mig också till slut.
2020-02-22, 21:04
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jag som tidigare gillat Smart IPTV appen för min LG C7 Oled TV från 2017 börjar tyvärr bli tveksam (senaste versionen 3.0.2 for LG webOS 3.0+).

Har stora problem med subtitles (VOD). Tex var det en film vi ville ha engelsk textning på vilket fungerar helt perfekt på SimpleTV via datorn (med exakt samma film), inga problem alls. Via Smart IPTV appen via LG tv'n är det totalt omöjligt (provat alla subtitles val som finns).

Om någon vet vad det är frågan om vore jag mycket tacksam.

Får kanske prova gå tillbaka till SS IPTV appen fast den kunde bråka så ofta vid laddning av kanallistan.

Om det här är för bökigt landar det väl med en box jäkel (Z8) för 1800 spänn för mig också till slut.

Bara på vod det strular? Jag ser alltid vod med external player VLC. Funkar mkt bättre än SIP TVs uppspelare. Installera VLC på TVn. Sen när du väljer film så håller du nere knappen på aktuell film och väljer "external player". Så kan du se filmen via VLC. Där brukar aldrig subs eller annat strula.
2020-02-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Bara på vod det strular? Jag ser alltid vod med external player VLC. Funkar mkt bättre än SIP TVs uppspelare. Installera VLC på TVn. Sen när du väljer film så håller du nere knappen på aktuell film och väljer "external player". Så kan du se filmen via VLC. Där brukar aldrig subs eller annat strula.

Det som strular (med VOD) är att den subtitlen/textningen som jag kan välja när jag kör via SimpleTV programmet på datorn inte fungerar när jag kör via Smart IPTV appen på min LG Oled C7 tv. I just detta fall försöker jag köra med engelsk textning. Verkar bete sig exakt likadant både i SS IPTV samt Smart IPTV appen, alla subtitles som jag kan välja i SimpleTV programmet på datorn går helt enkelt inte att välja på TVn.

VLC? Vet inte om den finns tillgänglig för min LG Oled C7 TV? Behöver man göra något trix för att kunna installera den?
Senast redigerad av mastodon111 2020-02-22 kl. 21:22.
2020-02-22, 21:23
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Det som strular är att den subtitlen/textningen som jag kan välja när jag kör via SimpleTV programmet på datorn inte fungerar när jag kör via Smart IPTV appen på min LG Oled C7 tv. I just detta fall försöker jag köra med engelsk textning. Verkar bete sig exakt likadant både i SS IPTV samt Smart IPTV appen, alla subtitles som jag kan välja i SimpleTV programmet på datorn går helt enkelt inte att välja på TVn.

VLC? Vet inte om den finns tillgänglig för min LG Oled C7 TV? Behöver man göra något trix för att kunna installera den?

Vet inte om VLC finns till webOS kom jag på. Jag råkade utgå från det för att det fanns i butiken på min Sony.

Men valfri uppspelare funkar bättre på VOD än sip tv/ssiptv. Du kanske redan har någon installerad? Håll inne knappen på en film och välj external player och se vilka alternativ som kommer upp. Om inget, installera en video player från butiken på TVn.
2020-02-22, 21:41
Medlem
[quote=mastodon111|70378312]Jag som tidigare gillat Smart IPTV appen för min LG C7 Oled TV från 2017 börjar tyvärr bli tveksam (senaste versionen 3.0.2 for LG webOS 3.0+).

Prolemet vad jag har hört att samsung och LG försöker förbjuda dessa appar , därför måste man stänga av automatisk uppdatering, för när man uppdaterar då börjar problemen, samt visa nyare tv apparater fungerar inte alls apparna i....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in