2020-02-24, 07:06
Medlem
Kan verkligen servern känna av om man kollar iptv hemma på 2 olika apparater? Är det inte bara en ren skrämsel propaganda att då blir man bannad?
Jag har kört flera gånger samtidigt dock inte jättelänge men har än så länge inte märkt något..
2020-02-24, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Fortfarande samma problem med Firestick?
Det var ju länge sen i tråden dom problemen togs upp.
Lägger tillverkaren ingen energi på nån lösning?
Visst är det konstigt att en så stor firma som Amazon inte har fixat detta ännu. Nu ser det äntligen ut som de har tagit problemet på allvar men fix lär ännu ta flera månader.
2020-02-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvingo
Kan verkligen servern känna av om man kollar iptv hemma på 2 olika apparater? Är det inte bara en ren skrämsel propaganda att då blir man bannad?
Jag har kört flera gånger samtidigt dock inte jättelänge men har än så länge inte märkt något..

Om samma konto samtidigt streamar 2 olika kanaler/vod så är det klart att det går att logga. Om man sen har nåt skript på servern som flaggar för detta, så...
De skulle enkelt kunna låsa kontot automatiskt baserat på detta , men gissar att det inte görs om man råkar titta 5 minuter med dubbla apparater.
Du kan ju alltid testa? Slå på 2 apparater några timmar varje kväll under en vecka så ser du om kontot blir låst...
2020-02-24, 11:57
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Gissar att du har 4k varianten.

https://github.com/amzn/exoplayer-amazon-port/issues/94#issue-comment-box

Yepp.. Bara bita i det sura äpplet då o hoppas de kommer med en fix
2020-02-24, 12:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Visst är det konstigt att en så stor firma som Amazon inte har fixat detta ännu. Nu ser det äntligen ut som de har tagit problemet på allvar men fix lär ännu ta flera månader.

Amazon har inget med problemet att göra. Hade dom kunnat fixa det hade det varit fixat för länge sedan. Det är chiptillverkaren som måste ändra i sin kodning till chippet och det tar länge innan dom först medger fel och ansvar, till att sedan börja ändra kodningen.

Det sjuka är att Gen 2 också hade ett liknande fel när jag köpte den. Men till den kom det ut en uppdatering i dagarna efter mitt köp som löste allt. Dock var ju Gen 2 säkert 6 månader gammal när jag köpte den, om inte mer. Så det tog länge där också.
2020-02-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Amazon har inget med problemet att göra. Hade dom kunnat fixa det hade det varit fixat för länge sedan. Det är chiptillverkaren som måste ändra i sin kodning till chippet och det tar länge innan dom först medger fel och ansvar, till att sedan börja ändra kodningen.

Det sjuka är att Gen 2 också hade ett liknande fel när jag köpte den. Men till den kom det ut en uppdatering i dagarna efter mitt köp som löste allt. Dock var ju Gen 2 säkert 6 månader gammal när jag köpte den, om inte mer. Så det tog länge där också.

Ja, men Amazon skulle nog ha haft högre krav varit bättre att informera chiptillverkaren.

Nu ser de ut som om Amazon har blundat för felet ett år och inte ställt de krav de borde av chiptillverkaren.
2020-02-24, 13:40
Medlem
quqs avatar
Hej.
Har ett litet problem med min iptv.
När jag kollar film, (4k)så laggar det litegrann var 5e minut typ, inte alls mycket men ändå så man märker av det.
När jag streamar t.ex viasat eller cmore då funkar det prickfritt.
Jag har 100/100 fiber uppkoppling, är detta för dålig uppkoppling?
2020-02-24, 13:41
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ja, men Amazon skulle nog ha haft högre krav varit bättre att informera chiptillverkaren.

Nu ser de ut som om Amazon har blundat för felet ett år och inte ställt de krav de borde av chiptillverkaren.

Amazons prio är att deras betaltjänster i stickan drar in pengar, amazon prime t.ex. Som funkar klockrent. Jag tror pirat-tv kompatibilitet är lite nedprioriterat, vi får vara nöjda att dom försöker fixa det överhuvudtaget.

Som du ser i github-tråden så är chiptillverkaren kontaktad för länge sedan om felet, enligt en amazon anställd. Det kom till och med en update som skulle fixa felet ett tag sedan, men det löste det inte fullt ut så dom jobbar på en fix igen.
2020-02-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Hej.
Har ett litet problem med min iptv.
När jag kollar film, (4k)så laggar det litegrann var 5e minut typ, inte alls mycket men ändå så man märker av det.
När jag streamar t.ex viasat eller cmore då funkar det prickfritt.
Jag har 100/100 fiber uppkoppling, är detta för dålig uppkoppling?

Vad kör du för hårdvara?
WiFi eller nätverkskabel?
2020-02-24, 15:42
Medlem
quqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad kör du för hårdvara?
WiFi eller nätverkskabel?

App, Smart STB

Kabel
2020-02-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Amazons prio är att deras betaltjänster i stickan drar in pengar, amazon prime t.ex. Som funkar klockrent. Jag tror pirat-tv kompatibilitet är lite nedprioriterat, vi får vara nöjda att dom försöker fixa det överhuvudtaget.

Som du ser i github-tråden så är chiptillverkaren kontaktad för länge sedan om felet, enligt en amazon anställd. Det kom till och med en update som skulle fixa felet ett tag sedan, men det löste det inte fullt ut så dom jobbar på en fix igen.

Ja, den fixen kom i April eller Maj ifjol. Sedan dess har det inte hänt mycket.

Nu är det så att stickan säljs som en streamer och det är mycket andra streams än pirat tv som har problem.

Fire stick 4k. The most powerful 4k streaming stick.
https://m.media-amazon.com/images/G/01/kindle/journeys/MmM5NzlmMzYt-MjIxOTk2MDkt._CB424853153_.jpg
Senast redigerad av clubsms 2020-02-24 kl. 16:56.
2020-02-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quq
App, Smart STB

Kabel
Testat någon annan app?

Är det så att Smart STB klarar av 4K?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto