2020-02-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vet inte om VLC finns till webOS kom jag på. Jag råkade utgå från det för att det fanns i butiken på min Sony.

Men valfri uppspelare funkar bättre på VOD än sip tv/ssiptv. Du kanske redan har någon installerad? Håll inne knappen på en film och välj external player och se vilka alternativ som kommer upp. Om inget, installera en video player från butiken på TVn.

Verkar variera väldigt mycket på vilken VOD film, många fungerar utmärkt med textning via Smart IPTV eller SS IPTV appen oavsett om vi känner för svensk eller engelsk text.

I går blev jag frustrerad dock eftersom vi ville ha engelsk textning för en viss film vilket fungerade perfekt på datorn genom SimpleTV men inte alls på LG Oled C7 TVn genom Smart IPTV eller SS IPTV. Störande att det är så stor skillnad mellan datorn och TV apparna, kan vara min TV som är boven i dramat.

Inte provat med extern player ännu, osäker på om det fungerar lika bra på min TV modell som på din. Sannolikt slutar det med någon box för mig också men dragit ut på det eftersom ändå Smart IPTV appen fungerar såpass bra med min TV (åtminstone efter att man sparat kanallistan online).

Vilken av dem, Formuler Z8 eller TVIP s-box 605 har jag dock ingen aning om, folk verkar vara nöjda med båda men att Z8an kanske har något snyggare/bättre gränssnitt/presentation? Möjligen är Firestick gen 2 aktuell också, antar att man bör köpa med "Amazon Ethernet Adapter for Amazon Fire TV Devices" för att få bästa uppkoppling men osäker på hur bra gränssnitt man får genom Firestick jämfört med tex Formuler Z8?
Senast redigerad av mastodon111 2020-02-23 kl. 10:26.
2020-02-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Verkar variera väldigt mycket på vilken VOD film, många fungerar utmärkt med textning via Smart IPTV eller SS IPTV appen oavsett om vi känner för svensk eller engelsk text.

I går blev jag frustrerad dock eftersom vi ville ha engelsk textning för en viss film vilket fungerade perfekt på datorn genom SimpleTV men inte alls på LG Oled C7 TVn genom Smart IPTV eller SS IPTV. Störande att det är så stor skillnad mellan datorn och TV apparna, kan vara min TV som är boven i dramat.

Inte provat med extern player ännu, osäker på om det fungerar lika bra på min TV modell som på din. Sannolikt slutar det med någon box för mig också men dragit ut på det eftersom ändå Smart IPTV appen fungerar såpass bra med min TV (åtminstone efter att man sparat kanallistan online).

Vilken av dem, Formuler Z8 eller TVIP s-box 605 har jag dock ingen aning om, folk verkar vara nöjda med båda men att Z8an kanske har något snyggare/bättre gränssnitt/presentation? Möjligen är Firestick gen 2 aktuell också, antar att man bör köpa med "Amazon Ethernet Adapter for Amazon Fire TV Devices" för att få bästa uppkoppling men osäker på hur bra gränssnitt man får genom Firestick jämfört med tex Formuler Z8?

Som jag förstår det kan man också använda catch-up tv med tex Formuler Z8 för att kunna gå tillbaka i tid och se programmet nu, stämmer det? Förutom att man kan koppla till disk för att enkelt kunna spela in.
2020-02-23, 12:52
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Prova att gå in och rensa cachen på firesticken.

Löste sig! Ni med firestick, vart på kontrollen kan man ändra subtitles? har klickat runt men ingen framgång.. :P
Senast redigerad av MIBR 2020-02-23 kl. 12:59.
2020-02-23, 13:42
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Löste sig! Ni med firestick, vart på kontrollen kan man ändra subtitles? har klickat runt men ingen framgång.. :P

Beror på vilken app du tittar via. I VLC klickar man nedåt så får du menyn. I smart iptv klickar man på rewind knappen för ljud/sub val.
2020-02-23, 15:45
Avslutad
Citat:

Minns inte riktigt nu då min är utlånad men jag vet man måste hålla nere nån knapp. Testa dig fram, förutom bakåt-knappen då...
F.ö är det rätt många saker man måste hålla inne för få fram rätt menu, ibland måste man även vara inne i kanallistan.

Jag satt en hel dag och försökte luska ut varför tusan jag inte hade något ljud, verket på live eller vod, men ändra hdmi källa var inga problem.

Jomenvisst, hålla upp-knappen intryckt hjälpte :P
Senast redigerad av eggshells 2020-02-23 kl. 15:48.
2020-02-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Minns inte riktigt nu då min är utlånad men jag vet man måste hålla nere nån knapp. Testa dig fram, förutom bakåt-knappen då...
F.ö är det rätt många saker man måste hålla inne för få fram rätt menu, ibland måste man även vara inne i kanallistan.

Jag satt en hel dag och försökte luska ut varför tusan jag inte hade något ljud, verket på live eller vod, men ändra hdmi källa var inga problem.

Den verkar inte särskilt fru/sambo/flickvän vänlig. ;-)
2020-02-23, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Den verkar inte särskilt fru/sambo/flickvän vänlig. ;-)

Haha. njaee att byta kanal går väl an men blir det nått knas så får nog vi träda in :P

https://www.strongiptv.co.uk/how-to-use-the-firestick-remote-with-the-smart-iptv-app-1/
2020-02-23, 18:06
Medlem
MIBRs avatar
Citat:

jo, mycket man får leta sig fram på den där lilla dosan haha..

ett grovt problem jag stött på är att om jag byter till någon kanal och den börjar "buffering" då låser sig ALLA kanaler på buffering.. ibland räcker det med att gå ur smart iptv appen och in igen.. men ibland måste jag dra ur sladden ur stickan för att få det att funka.. har rensat både cache och data på smart iptvappen... någon med liknande problem?
2020-02-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Vad är det för skillnad att köra portal vs. XC API?

Det är exakt samma sak. Du tar ut user o pass ur din m3u o sen knapar in serveradressen(Url)
2020-02-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ok! Men vad är fördelen med Portal? Bara testat stbemu vilket var förvisso nice.

Du kan lägga in m3u i boxarna givetvis. Men då kommer du få en lång playlist utan minsta struktur.
Kör du portalläge så får du allt uppdelat i kategorier, gäller även VOD. Så enkelt med portalläge. Du ger din leverantör din mac som står på boxen eller kartongen, ID (Formuler)eller mac (Tvip), då ger han dig en portaladress. Du lägger in den i din box och döper Portalen till valfritt namn, sen är det bara o åka.
Ingen EPG eller något behövs, allt sköts vi servern.

EDIT; Alternativet är att köra XC API läget i annan app (Se ovan) Då får du samma boxläge så att säga.
Vissa appar har inte XC API läget o då är det bara m3u som gäller.
Iptv smarters, TiviMate har det iaf.
Senast redigerad av Joelbitar74 2020-02-23 kl. 21:36.
2020-02-23, 23:49
Medlem
Citat:
jo, mycket man får leta sig fram på den där lilla dosan haha..

ett grovt problem jag stött på är att om jag byter till någon kanal och den börjar "buffering" då låser sig ALLA kanaler på buffering.. ibland räcker det med att gå ur smart iptv appen och in igen.. men ibland måste jag dra ur sladden ur stickan för att få det att funka.. har rensat både cache och data på smart iptvappen... någon med liknande problem?

Gissar att du har 4k varianten.

https://github.com/amzn/exoplayer-amazon-port/issues/94#issue-comment-box
2020-02-24, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Gissar att du har 4k varianten.

https://github.com/amzn/exoplayer-amazon-port/issues/94#issue-comment-box

Fortfarande samma problem med Firestick?
Det var ju länge sen i tråden dom problemen togs upp.
Lägger tillverkaren ingen energi på nån lösning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in