2020-02-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Jag tror mer på någon form av arrangerat sexmöte i bil på parkeringen vid golfbanans klubbhus med avsikt att råna BO, typ en tjej och två killar. Killar lyckas komma över hans plånbok och mobiltelefon och börjar springa upp mot skogen och BO följer efter och sedan blir det handgemäng.

Rätt så övertygad att du kan vara rätt ute i ditt tänk...
Babbeluringar & ung vilsen tjej,.....
Citera
2020-02-23, 22:46
Medlem
super-anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elof.Eldslukare
Brottsoffer förekommer väl inte på Lexbase

Så kanske det är, har inte tillräckligt bra koll.

Men ska man utgå från att det är en 60-årig man och om vi kikar i närområdet finns det bara 2 st. Ru*e An**rs P**er Hagst**m eller Vi*ko St**ic.
Citera
2020-02-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khatia
Rätt så övertygad att du kan vara rätt ute i ditt tänk...
Babbeluringar & ung vilsen tjej,.....

Haha, sexmöte.... flashback-teori i sitt esse
Citera
2020-02-23, 23:20
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinerad

Inget riktigt sexmöte, utan snarare att de lurat ut gubben med löfte om sex (kanske mot betalning t o m).
Citera
2020-02-23, 23:48
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Inget riktigt sexmöte, utan snarare att de lurat ut gubben med löfte om sex (kanske mot betalning t o m).

Tror inte på den teorin som du säger, med sexmöte vid golfens klubblokal. Risken att väktare eller någon annan dyker upp där som vill kolla vad som pågår är rätt stor, bor mycket folk i närheten. Samt att det bör saknas en bil eller cykel från gubben, för inte stämmer denne möte för en sexträff nära hemmet?

Tror fortsatt på inbrott som gått jävligt fel.
Citera
2020-02-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinerad
Eftersom som du din pellejöns vet anledningen, så kan väl du dela den med oss alla andra...
Allt just nu är bara teorier, när jag vet till 100% så skriver det omg... Sanningen är viktigt glöm inte det!...
Citera
2020-02-24, 00:21
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Tror inte på den teorin som du säger, med sexmöte vid golfens klubblokal. Risken att väktare eller någon annan dyker upp där som vill kolla vad som pågår är rätt stor, bor mycket folk i närheten. Samt att det bör saknas en bil eller cykel från gubben, för inte stämmer denne möte för en sexträff nära hemmet?

Tror fortsatt på inbrott som gått jävligt fel.

Det var ingen ute och gick där vid den tiden. Det är kolsvart och stormvindar. Ingen vettig människa är ute och går där ute då om man inte är psykiskt sjuk. En annan sak om det var vårvarmt och lugnt väder. Men de flesta går inte där efter nio på denna tid av året och inte i den väderleken. Hade detta varit i April hade folk rört sig där långt in på kvällen.

Annars finns ingenting där av värde, nada! Men polisen har med all säkerhet knackat dörr i alla hus som ligger i anslutning till brottsplatsen vid det här laget.
Citera
2020-02-24, 00:25
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Det var ingen ute och gick där vid den tiden. Det är kolsvart och stormvindar. Ingen vettig människa är ute och går där ute då om man inte är psykiskt sjuk. En annan sak om det var vårvarmt och lugnt väder. Men de flesta går inte där efter nio på denna tid av året och inte i den väderleken. Hade detta varit i April hade folk rört sig där långt in på kvällen.

Annars finns ingenting där av värde, nada! Men polisen har med all säkerhet knackat dörr i alla hus som ligger i anslutning till brottsplatsen vid det här laget.

Inte? Var du där menar du? Någon kanske var ute med hunden?

Dyker upp i bil är min tanke. Ser man suspekta personer/bilar kanske någon ringer, någon som lirar golf som inte vill ha inbrott på klubben osv. Vet mycket väl att inte mycket folk rör sig uppe vid Reträtten, men en helt ny stadsdel har växt fram inte långt ifrån klubbhuset, Maxi stänger strax innan tolv, så bilar åker i området.
Citera
2020-02-24, 00:55
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften

Då är jag ingen vettig människa som cyklat den vägen varje dag i yngre dar, oavsett vädret, om det var mörkt.. fanns det ändå cykellampa på den tiden, numera har folk pannlampa.. och så, så mörkt är det inte där om inte man har dålig mörkseende. Jag tror jag vet vem brottsoffret är, vart det hände. av hänsyn till dom anhöriga så spekulerar jag ej här öppet, han som söker tror jag nog är inne på rätta spåret förutom er alla idioter som hittar på allt möjligt, man undrar hur kloka ni är.

Edit: Inget av värde där? Skojar du?
Senast redigerad av EastClintfood 2020-02-24 kl. 01:04.
Citera
2020-02-24, 06:25
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Då är jag ingen vettig människa som cyklat den vägen varje dag i yngre dar, oavsett vädret, om det var mörkt.. fanns det ändå cykellampa på den tiden, numera har folk pannlampa.. och så, så mörkt är det inte där om inte man har dålig mörkseende. Jag tror jag vet vem brottsoffret är, vart det hände. av hänsyn till dom anhöriga så spekulerar jag ej här öppet, han som söker tror jag nog är inne på rätta spåret förutom er alla idioter som hittar på allt möjligt, man undrar hur kloka ni är.

Edit: Inget av värde där? Skojar du?
Risken för spekulationer ökar väl så länge som fakta saknas. Om du sitter inne med info så är det väl bättre om det kommer ut.
Citera
2020-02-24, 09:23
Medlem
Pekka-s avatar
Bor 400meter ifrån platsen och har inte sett eller hört någonting under gårdagen, var ute på promenad också men gick mot helt fel håll för att kunna bevittna något. Typiskt för brukar ofta gå förbi där.
Citera
2020-02-24, 10:11
Medlem
Om kroppen har dumpats på platsen från en bil, så gissar jag på förövare med väldigt liten lokalkännedom.
Om det som det spekuleras här är ett inbrott som gått snett så går mina tankar till öststatsbaserade inbrottstjuvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in