2020-02-23, 20:36
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Tja, om de springer med honom efter sig. Sedan stannar värt och drar något i huvudet på gubben så han tuppar av? Behöver inte ha skrikits alls.

Fullt möjligt. Men varifrån? Vi kan utesluta de närmaste villorna i området. Isåfall finns det bara de relativt nybyggda husen i Sörby kvar i dess närhet. Men det bor mest yngre människor där och barnfamiljer.
Citera
2020-02-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elof.Eldslukare
Jag har förstått det som att kroppen hittats i ”sluttningen” mellan Reträttvägen och klubbhuset. Stämmer detta eller är det trådsanning?

När jag var på plats så stod två vitklädda CSI-snubbar hukade över diket uppåt och ej diket ner mot golfbanan. Min känsla var att det var kroppen dom undersökte.

Om kroppen hittades där dom undersökte när jag var där så är den mer eller mindre bara utknuffad från eventuell bil ner i diket. Ingen ansträngning öht att dölja kroppen. Snuten var väl på plats runt 07:30 också så det är väl den förste med en hund att rasta som har upptäckt kroppen.
Citera
2020-02-23, 20:51
Medlem
Elof.Eldslukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukdocka
När jag var på plats så stod två vitklädda CSI-snubbar hukade över diket uppåt och ej diket ner mot golfbanan. Min känsla var att det var kroppen dom undersökte.

Om kroppen hittades där dom undersökte när jag var där så är den mer eller mindre bara utknuffad från eventuell bil ner i diket. Ingen ansträngning öht att dölja kroppen. Snuten var väl på plats runt 07:30 också så det är väl den förste med en hund att rasta som har upptäckt kroppen.

Jag var där runt kl 14 men höll mer än behörigt avstånd. Men även då kunde jag skymta ”CSI-män” som endast befann sig på vänster sida av diket och inte höger dvs. inte diket närmst klubbhuset. Kan ju verkligen tyda på en utskuffad kropp från ett fordon.

Edit: men lite konstigt är det då att hela sluttningen ner till klubbhuset är avspärrad.
Citera
2020-02-23, 20:56
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Fullt möjligt. Men varifrån? Vi kan utesluta de närmaste villorna i området. Isåfall finns det bara de relativt nybyggda husen i Sörby kvar i dess närhet. Men det bor mest yngre människor där och barnfamiljer.

Är inte så inläst, varför är villorna i närheten avfärdade? Finns fler på andra sidan vägen som går mellan Brickebacken och bort mot Adolfsberg, ligger lite skymt i skogen.
Citera
2020-02-23, 21:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Jag var där runt kl 14 men höll mer än behörigt avstånd. Men även då kunde jag skymta ”CSI-män” som endast befann sig på vänster sida av diket och inte höger dvs. inte diket närmst klubbhuset. Kan ju verkligen tyda på en utskuffad kropp från ett fordon.

Edit: men lite konstigt är det då att hela sluttningen ner till klubbhuset är avspärrad.

Nån har kastat tillhygget längre in? Spritt BOs grejer?
De brukar spärra av stort så ingen av misstag klampar in och sabbar något..
Citera
2020-02-23, 21:22
Medlem
Har man BO i bil behöver man ju inte ens ha plockat honom i närheten. Men varför inte kidnappning/ rån i Adolfsberg som gick snett?
Citera
2020-02-23, 21:57
Medlem
Citat:
Jag har förstått det som att kroppen hittats i ”sluttningen” mellan Reträttvägen och klubbhuset. Stämmer detta eller är det trådsanning?

Det är delvis korrekt.
Kroppen låg i diket på Reträttvägen, på den södra sidan av vägen så att säga.
Alltså i diket upp mot skogen och Glomman.
Citera
2020-02-23, 22:01
Medlem
DenSomSokers avatar
Tror inte på en dumpning, platsen är inte logisk. Mycket folk rör sig i området på helger, speciellt när det är fint väder. Hade det kört 10 min till, så hade det kommit avsevärt mer avlägset.

Tror fortfarande att den avlidne haft en språngmarsch efter inbrottstjuvar. Kanske de haft bilen på reträtten, gått igenom skogen för att inte väcka uppmärksamhet uppe bland villorna. Någon i den åldern bör bo där uppe. Eller någon som kanske är husvakt.

Kör ni google street view på reträttvägen så ser man hur öde det är.
Senast redigerad av DenSomSoker 2020-02-23 kl. 22:04.
Citera
2020-02-23, 22:22
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Tror inte på en dumpning, platsen är inte logisk. Mycket folk rör sig i området på helger, speciellt när det är fint väder. Hade det kört 10 min till, så hade det kommit avsevärt mer avlägset.

Tror fortfarande att den avlidne haft en språngmarsch efter inbrottstjuvar. Kanske de haft bilen på reträtten, gått igenom skogen för att inte väcka uppmärksamhet uppe bland villorna. Någon i den åldern bör bo där uppe. Eller någon som kanske är husvakt.

Kör ni google street view på reträttvägen så ser man hur öde det är.

Jag tror mer på någon form av arrangerat sexmöte i bil på parkeringen vid golfbanans klubbhus med avsikt att råna BO, typ en tjej och två killar. Killar lyckas komma över hans plånbok och mobiltelefon och börjar springa upp mot skogen och BO följer efter och sedan blir det handgemäng.
Citera
2020-02-23, 22:32
Medlem
super-anonyms avatar
Känns det helt orimligt att det är Chr**ter Re***itis, 58 år som bor ensam i ett hus ett par hundra meter från brottsplatsen och förekommer på Lexbase. Okänd för polisen säger de, men han kan ju ha varit offer sedan tidigare eller kan man hålla på den infon av utredningsmässiga skäl?
Citera
2020-02-23, 22:35
Medlem
Elof.Eldslukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av super-anonym
Känns det helt orimligt att det är Chr**ter Re***itis, 58 år som bor ensam i ett hus ett par hundra meter från brottsplatsen och förekommer på Lexbase. Okänd för polisen säger de, men han kan ju ha varit offer sedan tidigare eller kan man hålla på den infon av utredningsmässiga skäl?

Brottsoffer förekommer väl inte på Lexbase
Citera
2020-02-23, 22:39
Medlem
Elof.Eldslukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetnamn17
Det är delvis korrekt.
Kroppen låg i diket på Reträttvägen, på den södra sidan av vägen så att säga.
Alltså i diket upp mot skogen och Glomman.

Då kan vi nästan ta det som sanning. Flera användare inklusive mig själv har sett tekniker arbeta i södra diket (diket med riktning mot Glomman).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in