Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-23, 23:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Det brukar säga att CP fälldes i tingsrätten pga LP. Men man ska inte glömma att det var RÖ stödd av knarkspans loggar som knöt honom till Grand vid rätt tidpunkt innan mordet. Trots att vittnesmålen på Grand som knöt RÖ till Grand säger att RÖ kom dit först efter mordet. Såg RÖ CP på Grand efter mordet så kan inte CP vara mördaren (om nu nån tror det).

Detta känns som ett försök av knarkspan att sätta dit CP.
Citera
2020-02-23, 23:01
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Enligt dig måste väl IM vara mindre trovärdig? Annars är det väl svårt att se AD som mer trovärdig?

Var har jag sagt något om det? Mer eller mindre trovärdig ? Men om två vittnen säger två olika saker så kan ju bara en sak vara det rätta eller så har båda vittnena fel men jag använder mitt logiska tänkande och väljer att tro på AD:s vittnesmål pga andra saker som framkommit plus saker runtomkring LP
Citera
2020-02-23, 23:01
Medlem
Läs den här texten från Wikipedia så förstår ni vilka som ligger bakom mordet. Står i andra stycket: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lillehammerfallet
Citera
2020-02-23, 23:02
Medlem
FurirRevaers avatar
LP var särdeles mån om sin person och sitt privatliv. Hon bestämde. Det var så det alltid varit i hennes liv. Och det blev alltid som hon ville. Så också i det här fallet. Hon tyckte att poliser och åklagare läckt till media så hon ville inte bandas på några villkors vis.

Man kan tycka att det var lite speciella omständigheter när hennes make mördats och att hon skulle fogat sig och gjort vad som krävts. Hon tyckte dock att hon gjort tillräckligt. Något mer tänkte hon inte göra avkall på.

Jag kände henne inte, har aldrig träffat henne men det är såhär hon beskrivs. En del använder t o m starkare ord. Jag nöjer mig med att hon var bestämd och mån om sitt privatliv.
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Om hon nu var så säker på att det var CP som sköt hennes make och även var en hårsmån från att dö själv, Varför var det så viktigt att utpekandet vid konfrontationen med CP inte fick bandas? Hon fick dessutom veta innan att den misstänkte är en missbrukare och det hade till och med jag kunnat se vem som var missbrukare även om jag aldrig hade sett CP innan .
Citera
2020-02-23, 23:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Läs den här texten från Wikipedia så förstår ni vilka som ligger bakom mordet. Står i andra stycket: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lillehammerfallet

Så Mossad hade väntat flera månader på att få knäppa Palme när han varit på bio?

För att upprepa en misslyckad attack 13 år tidigare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Håller med Ingvar Carlsson. "Jag är konfunderad".
Varför går åklagaren ut med det här flera månader i förväg, innan han då (i sommar) kanske berättar vad som hänt?
Och varför säga: antingen väcker vi åtal eller lägger ner utredningen.
Om det är Skandiamannen (eller någon annan avliden) vet åklagaren att han inte kan väcka åtal.
I så fall varför bluffar han?
Det är jävligt konstigt. Hellre vara tyst och sen: i morgon har vi en presskonferens där vi berättar om att vi väcker åtal mot

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ingvar-carlsson-jag-ar-konfunderad
Av den enkla anledningen att KP fick den frågan av veckans brott och att man antingen är i mål med sitt spår eller att man är millimeter från att vara i hamn med sin utredning och lösning.

Troligtvis handlar det om en avliden gärningsman och därför finns ingen anledning att INTE gå ut med att man har lösningen.

Eller så har man en levande gärningsman/anstiftare/medhjälpare som man spanar på i detta nu för att se hur denne reagerar.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Var har jag sagt något om det? Mer eller mindre trovärdig ? Men om två vittnen säger två olika saker så kan ju bara en sak vara det rätta eller så har båda vittnena fel men jag använder mitt logiska tänkande och väljer att tro på AD:s vittnesmål pga andra saker som framkommit plus saker runtomkring LP
Trovärdig i den detaljen, menar jag. Du menar att IM är mindre trovärdig i den detaljen. Har du läst IM:s förhör?

Vilka omständigheter är det som gör att du "väljer att tro" på AD?
Citera
2020-02-23, 23:07
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Varför går åklagaren ut med det här flera månader i förväg, innan han då (i sommar) kanske berättar vad som hänt?
Om det är Skandiamannen (eller någon annan avliden) vet åklagaren att han inte kan väcka åtal.
Det är jävligt konstigt. Hellre vara tyst och sen: i morgon har vi en presskonferens där vi berättar om att vi väcker åtal mot

Det fetade: Han fick frågan om han vet om han kommer åtala eller lägga ner, och svarade ja. Det var inte så att han gick ut med ”jag kommer åtala eller lägga ner”.
Citera
2020-02-23, 23:08
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
LP var särdeles mån om sin person och sitt privatliv. Hon bestämde. Det var så det alltid varit i hennes liv. Och det blev alltid som hon ville. Så också i det här fallet. Hon tyckte att poliser och åklagare läckt till media så hon ville inte bandas på några villkors vis.

Man kan tycka att det var lite speciella omständigheter när hennes make mördats och att hon skulle fogat sig och gjort vad som krävts. Hon tyckte dock att hon gjort tillräckligt. Något mer tänkte hon inte göra avkall på.

Jag kände henne inte, har aldrig träffat henne men det är såhär hon beskrivs. En del använder t o m starkare ord. Jag nöjer mig med att hon var bestämd och mån om sitt privatliv.

Varför vacklar MP i sina vittnesmål ? När LP levde så hade han ingen anledning att misstro sin mors vittnesmål av CP men nu när hon är avliden så har han ändrat sig och sagt att det är mycket möjligt att den han såg vid Grand var SE.
Citera
2020-02-23, 23:08
Medlem
Citat:

Jag tror bara det är ett avslutande sätt att få lite rejält liv i diskussionen kring Palmemordet en sista gång. Det kan möjligen skaka fram det sista som finns kvar att dra fram i ljuset innan man sedan lägger ner allt.

Man är dock nog fullt på det klara vad som egentligen hände och vem GM är vid det här laget.
Citera
2020-02-23, 23:10
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Det fetade: Han fick frågan om han vet om han kommer åtala eller lägga ner, och svarade ja. Det var inte så att han gick ut med ”jag kommer åtala eller lägga ner”.

Går det att åtala gamla nazistförbrytare går det säkert att åtala anstiftare på 90 +
Citera
2020-02-23, 23:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Av den enkla anledningen att KP fick den frågan av veckans brott och att man antingen är i mål med sitt spår eller att man är millimeter från att vara i hamn med sin utredning och lösning.

Troligtvis handlar det om en avliden gärningsman och därför finns ingen anledning att INTE gå ut med att man har lösningen.

Eller så har man en levande gärningsman/anstiftare/medhjälpare som man spanar på i detta nu för att se hur denne reagerar.
Eller som enough-is-enough skrev tidigare, möjligheten finns också att det kommer ut och då vill KP redan ha sagt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in